tisdag 6 januari 2009

Vardagen är kommen...

Nu är det slut på ledigheten & vardagen står för dörren, men det är ganska skönt faktiskt, att komma in i det "vanliga" igen. Men det har verkligen varit skönt med kvalitets tid för familjen & vänner.
Min svägerska & hennes sambo fick barn nyårsdagen :-) En liten William.. liten & liten föresten,
han vägde 4400 & 52 lång. Han är så himmla söööt. Allt hade gått bra, men mamman fick lite problem efter förlossningen som ledde till operation, men nu mår de alla jätte bra. Det är underbart med livet. Vi föds & vi dör.
Sen har vi hälsat på nära & bekanta över ledigheten. Det har varit jätte mysigt, men tiden går så fort. Man tror & tänker att nu när jag är ledig ska jag göra det & det, men jag hinner inte med allt jag skulle vilja. Orken räcker inte heller till för den delen.
Idag kom storasyster Camilla och hennes familj & hälsade på oss. Det va jätte mysigt. Vi satt och pratade & fikade framför brasan. Vi hade MYCKET att samtala om jag & min syster :-)
Barnen va på rummet det mesta av tiden. Gustav (systers son ) skulle spela Hokey ikväll. Han spelar i Troja. Jag känner mig ur usel för att jag har inte varit med och tittat på mycket länge.
Tänkte jag skulle åkt med ikväll, men jag har ont av min atros i ryggen & det är inget vidare att sitta i kylan då, så det får bli en annan gång.
Nu så här några dagar in på nya året så är jag rätt nöjd. Jag känner en stor nyfikenhet inför detta nya år. Jag hoppas och tror att det blir ett bra år. Jag ska verkligen göra mitt yttersta för att göra mitt bästa för att året ska bli som jag vill. Jag känner fullständig tillit för Universum & de redan bestämda planer som finns för mig & min familj.
Jag läser just nu en bok om änglar & deras medverkan i mitt liv & det är en mycket bra bok. Jag känner mig så upprymd & glad över att de finns...& att de finns här för oss & att vi behöver bara be om deras hjälp så kommer de till undsättning. Det gör mig glad & trygg.
Jag hade lovat mig själv att inte klaga över så banala saker som min vikt!!!!
Men jag är ju inte mer än människa & inte mer än någon annan, så det gick i stöpet:-(
Jag känner mig tjock & plufsig... saknar min träning. Jag tränade enormt mycket för några år sen. Tillochmed FÖRMYCKET!! Jag tränade mig inte bara tolv kg lättare, utan till på köpet & pga mitt oförstånd, så tränade jag mig sjuk!!!! Jag råder alla att INTE träna för hårt & hålla koll på hur den mentala hälsan mår under tiden. Blir träningen ett tvång, där du blir lättretlig, nervös, sur & arg, när du hoppar över ett pass, DÅ är det på tiden att du gör en nogrann koll om vad du håller på med. Inga kg i värden är värt att bli sjuk av jakten på perfekta figuren. Jag har hellre lite daller här och var och få må så bra som jag gör nu, än att väga 12 kg mindre & psykiskt må skit!!!!!! Tänk på det!!!!
Imorron är det arbete. Jobbar eftermiddagen imorron. Kommer att sakna att jobba ihop med chefen, men det kommer ändå att bli kul. Ska pendla fram vitaminer åt min man oxå. Jag jobbar mycket med pendeln. Det är något som intresserar mig mycket. Hade jag haft råd hade jag gått kurs i pendling & att prata med djuren!! Men vem vet... 2009 är kanske rätt år för detta!!
Det sista som överger en är ju hoppet :-)
Nu ska jag gå och lägga mig på spikmattan en timme, sen är det ju snart dax för Eva Rydberg!!!
Älskar verkligen henne!! Årets höjdpunkt att se hennes bravader på tv!! Än hellre i verkligheten, men när inte det går blir det bra med tv:n!!!
Jag hoppas ni fortsätter att läsa mina rader!!!
Va rädda om er och njut av LIVET HÄR & NU!!!!
KRAAAM
Kvällens ord : Stanna upp! Låt tankarna vila, samla insperation & kraft. Låt naturen inspirera dig. Sakta ner & släpp alla måsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails