lördag 3 januari 2009

Ett nytt år med nya insikter

Min son Anton & Jag på semester i Gränna 2006
Hej alla vänner!!!
Hoppas ni haft det bra. Igår va jag, min man, min son, min stora syster , hennes man & två barn, min lilla syster & hennes sambo, min mamma & pappa på Boda Borg & fy sasingen så kul vi hade!! Det va så otroligt roligt & att börja det nya året med sina nära & kära så här va helt underbart.
Det va egentligen min syster dotter Eve, 13 år som kom på iden. Hon ville hitta på nått med sin familj, och kom då på denna briljanta iden och bjöd med oss. Hon är en så klok flicka :-) Så det är tack vare henne som vi fick denna härliga roliga dag tillsammans!
Tyvärr va inte min lilla syster & hennes blivande man med och heller inte min bror och hans familj. Men det blir helt säkert en nästa gång och då kommer de säkert med.
Sen på kvällen kom min minsta lillasyster (Nina & Claes)& hennes pojkvän hit och vi såg på filmen : Låt den rätte komma in & hade det jätte mysigt. Det är så kul att umgås med dem. Trivs så bra med dem. De är lättsamma, roliga & de är sig själva. Så gårdagen va helt klart SUPER!!!
Idag va vi hos min älskade Farmor och hälsade på. Jag brukar åka dit med jämna mellanrum och fika. Hon blev änka för snart 4 år sen :-( Saknar min Farfar!!! Vi satt och fikade och pratade. Hon är rolig min farmor. Hon har så sjuk humor!! Känns bra att hälsa på henne.
Sen har jag plockat ner julen. Pust... ganska skönt faktiskt. Men det va som Anton sa :
-Det är ju knappt lönt mamma, det är ju snart jul igen ;-)
Å, det är ju faktiskt sant, för tiden går ju så rysligt fort. Universum rör sig så mycket snabbare nu.
Nu ska jag nog fixa lite med mina naglar och bara ta det lugnt. Imorgon ska jag åka och hälsa på en gammal god vän. Ser jag verkligen fram mot. Hon har tre stora hundar och vi brukar lätt kunna slå ihjäl tre/fyra timmar utan problem.
Tänkte lämna några boktips här som jag tycker är väldigt värda att läsa & som hjälpt mig enormt mycket på min inre resa & min andliga utveckling.
* Det inre ljuset av; Johan Wretman
*12 Veckor till ett självläkande liv av; Sanna Ehdin
*Alla böcker av; Marie-Louise & Robert Hahn
*Du kan hela ditt liv av; Louise L. Hay
*Sluta älta & grubbla av; Olle Wadström
*Det kan bara bli bättre av; Bill O`Hanlon
*Att ta sig upp när man är nere av; Susan Tanner & Jillian Ball
*Mindfulness av; Mark Williams, John Teasdale, Zindel Segal & Jon Kabat-Zinn
*Positiv Energi av; Judith Orloff
*Att leva i ljuset av; Shakti Gawain
*The Secret av; Rhonda Byrne
Jag kommer att med jämna mellan rum skriva nya bok & CD tips här. Är det så nån undrar över något eller så, så kan ni alltid lämna en kommentar eller maila mig:
Så nu ska jag avrunda här med kvällens ord & ett stort TACK till er alla för att ni tar er tid att läsa mina rader!!
Väl mött & på återseende, Tina
Kvällens ord: Älska dig själv, mer än någon annan, du är ditt största nöje...
Tillfredsställelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails