torsdag 1 januari 2009

Första dagen på 2009

God fortsättning inpå det nya året!!!! Så nu va det då nytt år... 2009!

Kan inte fatta vad tiden rusar på. Det gångna året har för mig varit ett mycket bra år. Jag har fått må bra, min familj likaså, vi har fått nya fina jobb, vi har fått bättre inkomster, jag har träffat nya helt underbara vänner genom Blå Huset, jag har öppnat upp mig själv & är modigare, mm så 2008 va ett riktigt bra år.

Jag avlägger inga nyårslöften, men jag har faktiskt lovat mig själv att fortsätta min väg. Min väg mot bättre hälsa, bättre självkänsla, bättre tänkande, mm Kort & gott ska jag ta vid där 2008 slutade.

Jag hoppas verkligen att vi alla kan stanna upp nån minut ibland & bara minnas att vi faktiskt är levande & vi finns här & nu.. mitt i livet som är HÄR & NU!!! Släppa på våra krav & inte bry oss så mycket om vad andra ska tycka. Oftast är det nog ingen annan som tycker nått särskilt, utan det är vi själva som tror att fördomarna haglar över oss om vi inte gör det som förväntas av oss. Men den som har störst förväntningar av mig, är nog just jag själv!!

Om vi kan stanna upp och se oss omkring lite nu & då istället för att rusa på som tåget, så kommer vi att få se & lära oss så mycket mer av varann. Vi kommer att se att grannen tex inte alls är så tjurig som vi alltid trott. Att tonåringen inte alls är så spydig & nonchalant & arbetsskygg, att grannens katt inte går och spekar i mina land för att djävlas, utan det är dens instinkt, eller att chefen inte bara klagar utan faktiskt menar väl mot sina anställda, vännen som man tycker svikit-som i själva verket inte vet att jag känner så..osv....

Om vi stannar upp och se med våra fantastiska ögon allt fint som ligger vid våra fötter. Kanske vi kan tänka mer på vad vi stoppar i oss. Tänka mer på oss själva hellre än att lägga all vår energi på nån annan. Jag tror att vi skulle må så mycket bättre var & en av oss om vi slutade lägga över ansvaret över våra egna liv på andra & istället ta ansvar för oss själva & de val vi gör!

Sända ut kärlek & ljus till våra medmänniskor.. kan ibland vara svårt, men vi måste börja nån st ans..vi kan börja i en liten skala och jobba oss upp. Tänk om ALLA tog sitt eget ansvar, då tror jag alla mått bättre & mer harmoni i vår värld!!

Bara lite tankar som rör sig i mitt huvud... där rör det sig väldigt mycket tankar kan jag tala om :-)

Nu ska jag gå till min man och dricka lite kaffe. Sen ska vi åka till min Farfars grav & vår fd. grannes grav & tända ljus!!

Stor kram till just dig som tar dig tid att läsa detta!!!!!!!!

Första dagens ord 2009 : Du kan verkligen ge av dig själv, lyssna till din intuition & gör något oväntat idag, bjud in till sällskap & glädjefull gemenskap- UPPLEV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails