lördag 24 januari 2009

Intuition

God morgon vänner! Hoppas ni sovit gott & att ni är pigga & ut vilade.
Själv har jag sovit som en prinsessa, men jag har drömt mycket & nu helt plötsligt har jag börjat minnas mina drömmar! Det är stort för mig. Jag vaknade med täppt näsa & halsont, dock. Men med vila & mina produkter från jobbet ska jag nog snart va piggelin igen :-)
Inatt drömde jag om min näst minsta lilla syster, Linda. Hon är just nu i Indien på en energiresa. Jag hoppas hon mår bra & att hon har det bra. Drömde att hon sa till mig att hon läser min blog, vilket gjorde mig så glad!
Min systerson spelar hockey idag, men eftersom jag ej är riktigt pigg fick jag avstå som hejaklack denna gång :-( Hade varit kul att titta, men det går säkert fler tåg.
Idag tänkte jag skriva lite om INTUITION & vad det betyder för mig.
Intuition för mig är att lyssna & lita på sig själv. Jag ska erkänna att jag är inte jätte bra på att lita på mig själv & det krävs mycket jobb för mig, men skam den som ger sig.
Du har säkert varit med om att du får en känsla, en tanke över en gammal god vän du inte hört av på länge, och du tänker - Jag ska ringa henne/honom.....
i nästa sekund ringer denne vän.
eller du får en känsla av att dina föräldrar, kompis kommer att köra upp på din infart...
strax därefter kör de faktiskt upp en bil på din infart....
eller du är ute och kör bil & du kör alltid samma väg, men idag väljer du en helt annan väg fast du vet ej varför. Sen får du höra att det skett en olycka på den väg du brukar köra.
eller du åker bil med en kompis & du får en tanke du bara måste säga den till din kompis ex,
- Du bör bromsa in lite.
för att sen se att polisen står & använder lasern längre fram...
Du kanske få en känsla el tanke om att nån som står dig nära mår dåligt & du ringer den personen för att få reda på att den är sjuk eller det hänt nått annat & att denna person verkligen behöver dig!
Det är intuition för mig. Att våga lita på det som kommer. Att vara öppen för det & tro på det.
Jag behöver jobba mer med min. Fattar inte varför det ska va så svårt att lita på sig själv.
Jag läser just nu en jätte bra bok som handlar om Intuition. Den är jätte bra med många tips & övningar.
När jag väntade min son...bara visste jag & min man att det va en son & vi döpte honom direkt när vi kom från barnmorskan med det glädjande beskedet, till Anton. Där va min intuition med i spelet.Den gången litade jag på den.
Tror att vi skulle kunna undvika mycket jobbigt, tråkigt, sorg, sjukdomar mm om vi lärde oss använda våra egna redskap där bland INTUITIONEN!

Nu ska jag ta och äta lite frukost & plocka lite, men vem vet... kanske jag sitter här och skriver igen lite senare... men för nu säger jag;

Dagens ord; Va inte dömande mot andra. De vet inte det du vet, kanske inte kan det du kan, kanske de just börjat sin väg. Ge dem en hjälpande hand, ett gott råd, ett leende, ett Hej!...kanske en kram. Det ger betydligt mer positivitet till både dig & andra. Glöm inte att du bör dina verktyg med dig, bara för dig att göra valet att använda dem!! - Va en medmänniska till din nästa!

1 kommentar:

  1. Jag tror också intuitonen kan hjälpa oss mycket. Oftast är vi nog inte lyhörda tillräckligt för den. Men kanske använder vi den undermedvetet ibland. Jag vill också utveckla min intuition mer. Måste fråga dig sen om den boken, vem som skrivit den?
    Kram

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails