måndag 19 januari 2009

Kan inte sova

Kan inte sova!! Har legat & vridit mig sen kl 03.30....Är trött men tankarna snurrar i huvudet. Försökte med avslappning, meditation, läsa..men det funkar inte. Lika bra att gå upp. Tände upp i spisen & koka kaffe.
Vet att jag borde sova. Jag har en lång dag framför mig. Men jag får försöka vila lite nu på förmiddagen.
Här är när vi vaBoda Borg! Från v; Anders, Claes, Pappa, Mamma,
Nina, Evelina, Anton, Camilla, Gustav & sist jag. Magnus är fotografen!
Jag håller nu på att läsa en bok om intuition Mycket intressant. Intuition är verkligen häftigt. Du vet ibland när du bara VET att nån ska ringa & den personer ringer..det är intuition. Det är den känslan vi borde lite mer på & arbeta mer med. Det är där vi har alla våra svar på alla våra frågor. Det är svårt att lita på sig själv många ggr - men jag är säker på om jag litade mer på min skulle mycket bli lättare.
Intuitionen är en viktig del för mig. Min man & jag har ofta sånna händelser när vi tänker på exakt samma sak osv... vi kan ha mycket kul med detta. Små tanke lekar.
Allt är svårare i början. Även detta. Att öppna sig själv, hitta din inre sanning, lev i kärlek, mm.... vad menar dom? Hur då? Ja, det har jag undrat många ggr kan jag säga dig. Men jag har kommit fram till att min sanning, min kärlek, mitt inre ljus är INTE samma som din...eller din. Vi 'är alla unika människor som måste finna vår unika känsla, sanning, intuition mm. Det är lättast att göra genom att lära känna sig själv.
Att känna efter innan man fattar beslut i något. Att fråga sig själv
- Vad känner JAG? Hur mår JAG? Vill JAG göra detta? Varför gjorde JAG så?
Att INTE haka upp sig på hur ANDRA gör eller säger, Utan att känna efter hos sig SJÄLV & gå efter det. Ibland måste vi få näsbrännor för att lära oss. Ibland måste vi gå fel på vår väg för att veta hur det kan kännas när vi gjort fel, för att sen minnas det.
Vi är ju alla här för att lära oss. Vi är mitt i LIVETS- SKOLA! Ingen är värd varesig mer eller mindre. Vi gör alla så gott vi kan. En del har kommit längre i sin intuition och kan därför klara av stress, orättvisor, svåra prövningar mm lättare än andra. Men de är INTE bättre människor för det. Vi drar alla ett strå till stacken. Vi hjälps alla åt.
Det är så mycket jämförelse i världen tycker jag. Jag hamnar lätt in på den banan, tyvärr. Jag vill va lika smal som hon... jag vill ha lika mycket pengar som han...jag vill va en lika bra mamma som hon... jag läste om det & det och då måste det ju va så... osv.... men då får jag stanna upp och tänka efter...vad är MIN sanning i allt detta? Det kan ibland va mycket knivigt att komma på, men jag ger inte upp!!!
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe & fortsätta med mitt grubblande ;-)
Men jag skriver snart igen. Lämna gärna en kommentar el ett mail om det är nått du undrar över eller nått du vill ha sagt!!!
STOR KRAM
Dagens Ord; Nya möjligheter väntar bakom nästa hörn! Det är nu du kan agera vidare med det som du längtar efter, tro på dig själv, ta för dig- EXPANDERA!!

1 kommentar:

  1. Det var många intressanta tankar! Vi lever i livet och har våra val. Ibland blir vägen krokig och kanske inte blir som man tänkt sig. Ja..det finns kanske en mening med allt ändå?
    Intution är spännande. Det är något jag övat på när jag varit på cirkel eller som jag lärt mig på nätet. Jag visste du var intresserad av det övernaturliga också, men kanske mer än vad jag trodde?

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails