onsdag 21 januari 2009

Positivt tänkande..Tankarnas kraft..

Att tänka positivt kan vara riktigt svårt. Men med träning & sanna viljan kan det göra undervärk!
Jag har tränat positivt tänkande i ett par år nu och det går lättare & lättare. Det är faktiskt inte så svårt som jag först trodde. Vadå, tänka positivt.... tänkte jag.
-Hur ska jag kunna göra det när livet känns som ett svart hölje omkring mig. Jag är sjuk, alltid trött, ekonomin är i botten, ingen förstår mig, inget jobb...alla andra har det BÄTTRE än mig.. det är så synd om mig.
Känns det igen? Det är ungefär vad mina tankar va innan jag började träna mina tankar. Det va svårt att se nått positivt..särskilt när jag befann mig i depression. Men sakta sakta började det vända. Det är verkligen sant att det du sänder ut får du tillbaka.
Så länge jag va så negativ i tankarna fick jag nästan enbart negativt tillbaka. Inte blev jag friskare, rikare, piggare eller mer omtyckt, när jag va så negativ!! Med min träning lyckades jag få allt det jag INTE hade tidigare. Jag blev friskare, piggare, fick ett underbart jobb, ekonomin blev bättre, fick nya underbara vänner..en helt annan livsglädje.
Allt detta genom att ändra mitt sätt att tänka. När en negativ eller skrämmande tanke dyker upp i huvudet, notera jag den men lägger ingen större tid eller energi på att analysera den, utan byter snabbt ut den till den positiva vinkeln. Jag ska ta ett ex:
Tanke: Jag är så tjock..... jag notera tanken & sen ändrar jag den....
Tanke: Visst, jag har några extra kg att dra på, MEN det är nått jag kan göra nått åt & det kunde varit mycket värre.
eller
Tanke: Jag har inga pengar... hur ska jag kunna betala räkningarna?...
Tanke: Det kommer att lösa sig. Jag ska ej oroa mig för det. Det löser sig. (vilket det oxå gör)
Jag är en person som ältar allt & ingenting. Hjärnan går på högvarv & jag har lätt för att oroa mig för allt. Då har jag lärt mig att bli av med den där irriterande tanken genom att föreställa mig det absolut värsta som kan hända om tanken nu skulle bli verklig händelse... jag föreställer mig det värsta & tänker mig in i situationen ordentligt.... när det är gjort känns det som jag redan upplevt det värsta, och då släpper tanken och jag kan sluta älta den!!
Det finns många bra böcker att läsa när det gäller våra tankar. Jag vill verkligen rekommendera dig att läsa om det om du känner igen ditt beteende i mig. Mitt liv är såååå mycket enklare nu när jag kan bestämma själv över mina tankar & att jag kan ändra dem hur jag vill. Det är inte alltid så lätt, men jag gör valet att iallafall försöka. Träning ger ju färdighet, heter det.
Jag har blivit en mycket gladare, friskare & lyckligare människa & det är så värdefullt. Att sända ut positiva tankar föder nya...osv.... tänk om vi alla kunde göra det tillsammans, tänk då vad det kunde göra för vår värld!! Tankarna har så stor verkan i vår värld. Att sända ut bra saker istället för dåliga, negativa & rädslor.. det skulle kunna rädda många. Att tänka på en person eller ett djur som mår dåligt eller har det jobbigt på nått sätt, kan bidraga till att den mår bättre. När du tänker & sänder ut positivitet till någon.. vem som helst... så blir det som en osynlig mantel som omger den personen/djur och den känner sig lättare till mods. Den vet ej varför men plötsligt känner den sig bättre... det är tack vare dig och dina tankar du sänder ut.
Gör som jag... gör ett försök... gör ett försök att hjälpa din nästa.. hjälp dig själv genom att hjälpa nån annan. Det är inte svårt & det ska INTE va svårt.
Du kan be universum om ALLT!! Du kan be om ekonomiskt överflöd, 10 kg mindre vikt, bättre hälsa, kärlek till en partner, lycka... ja, du kan be om vad du vill. Det du behöver göra är att be om det, känna känslan hur det känns, (inte OM du får det ) , utan NÄR du får det, lev dig in i det och lev som om du redan hade det!!!! Handlar det om vikten ska du känna & tänka dig som att du är 10 kg lättare. Gäller det ekonomin, ska du tänka dig in i vad du skulle göra med pengarna, lev dig in i det.. känn lyckan..verkligen känn den!!!!!
Ja, detta va lite om TANKENS KRAFT! Mina funderingar & tips när det gäller tankarna. Vi kan göra en så enorm skillnad för oss själva & andra bara genom tankarna. Ta dina tankar på största allvar & tycker du inte om dem, så varför inte ändra dem!? Du har alla verktyg du behöver för att göra det valet. DU GÖR VALET!!!
Ibland träffar jag på så otroligt negativa människor. De har verkligen kört fast i sitt sätt att tänka och vad får de? Jo, de får mer negativitet in i livet. Du har säkert själv stött på dem. De som alltid har svar på varför de mår som de gör, vems fel det är.. för det är nästan ALDRIG deras eget fel enligt dem. Det är för att de kan inte ta sitt eget ansvar över sitt eget liv. De tycker det är lättare att vara offer & lägga skulden på nån annan. Men de får dem inte att må bättre.. tvärtom mår de allt sämre. Så lita på mig och gör ditt val.
Gör valet att ta ansvar för ditt eget liv och hjälp andra genom att tänka & sända ut positiv energi & tanke!!!!
SNÄLLA!!!! Vad har du att förlora? Ge det en chans eller två och du ska se att med is i magen & tålamod, kommer du att må mycket bättre. Sen kanske dina 10 kg övervikt inte längre betyder så mycket. Du kanske rent av inte kommer att märka av dem. Eller vad gör det om du inte ha råd att köpa det allra senaste modet, när du märker att du mår bra ändå!!
Lycka till min vän!!!!
Dagens ord; Du har resurser, kontakter att förverkliga, är vidsynt, "Open minded". Du får svar på dina frågor, du får respons - Kommunicera!

1 kommentar:

  1. Så härligt det du berättar om positivt tänkande och tankens kraft! Det har säkert betytt mycket för dig! Jag tror alla vi tänker negativa tankar varje dag, men kan vi bemöta dom på rätt sätt så blir livet lättare. Det kan kännas jobbigt när man har negativa tankar och det är svårt att se positivt då. Men du visar ju att det går!
    Kramar

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails