söndag 11 januari 2009

Livet är fullt av överraskningar!

Hej igen!!
Vad livet kan va överraskande ibland... eller ganska ofta faktiskt, när jag tänker efter.
Igår va jag & Anton och tittade på Hockey Det va hans kusin Gustav 11,5 år & hans lag ( Troja ) som spelade match mot Alvestad. Det va så spännande. Riktigt nervpirrande. De är fantastiskt duktiga. Bara att ge sig ut på isen med alla de kläder & som de kan åka sen!!! Wow, säger jag bara. De va riktigt tuffa & en och annan ut visning blev det oxå, men det är just så det ska va.
Jag hejade på Gustav och då skämdes min son över mig. Han är i den åldern då mamma är PINSAM!!!! Jag vill gärna gå och titta fler ggr. Jag tyckte det va jätte spännande! Gustav är jätte duktigt! Blev så stolt över honom.Det va ganska kallt att sitta där, men det va det verkligen värt!!!! Bra kämpat Gustav!! De vann med 6 - 3!! Skitbra!!!
Min man Magnus har en Moster som bor i Västerås, där vi bruka semestra på somrarna. Vi bruka få bo hos henne några dagar. Det är så mysigt att va där. Terrtu är en av de mest fantastiska människor jag träffat. Hon har ett hjärta av guld, så att säga , hon har inte haft det lättaste livet hon heller, men hon är ändå så full av liv & vilja!!
Nu har hon blivit handplockad att gå en utbildning i Finland. Det ska bli så spännande. Jag hoppas han kan lära mig sen. Det är bla en medium utbildning. Hon har så jätte mycket att lära mig & jag hoppas hon vill göra det sen!!
Livet är verkligen full av överraskningar. Jag blir överraskad varje dag. Ibland inte helt positiva överraskningar dock, men det är ju så jag lär mig.
Jag har jobbat och varit inne hos Mia Blå huset. Det är verkligen min vilo-oas där. Där springer timmarna iväg i ett nafs.
På Onsdag drar meditationen igång igen efter juluppehåll. Ser jag fram mot jätte mycket!!Vi har blivit fler medlemmar detta året. Ska bli spännande att träffa dem framöver!!
Jag har funderat mycket på det här med pengar!!!!! Varför räcker aldrig pengarna till? Varför lär jag mig aldrig att hålla dem hårdare? Samtidigt vill jag ju kunna leva här & nu. Inte ligga på hög med pengarna och inte ha nån glädje av dem. Vi vet ju dock inte hur länge vi har lånet av våra liv på jorden. Vi kan ju när som helst bli kallade hem till himlen... vad har jag för glädje av mina pengar där?.. INGEN som helst.
Men jag tycker det är orättvist när det gäller den ekonomiska uppdelningen i landet! Självklart ska vi få betalt för vårt arbete vi gör, men det är LÖJLIGT i mina ögon hur politikerna bla kan har så jävla mycket i lön. Jag menar det är ju fantasi summor. När de sen går i pension... ja då har de en pension på miljoner. Hade det inte varit bättre då.. särskilt nu med tanke på alla arbetslösa & vi fattiga pensionärer (där bland mig själv inräknad), att de sänkte sina höga löner & gav till folket istället? Lite som Robin Hood! För deras arbete är i mina ögon INTE värt den inkomsten!!!! Detta gör mig arg och jag tycker det är jätte orättvist. För hade vi "vanliga" arbetare ej funnits... hur hade världen då sett ut? Det är ju vi som drar det tyngsta lasset.
Detta är nått som kan göra mig arg!! Orättvisor!!
Idag ska jag bara ta det lugnt. Jag ska fixa med mina naglar & ta en varm dusch Magnus ska åka till Götet i kväll, kommer att sakna honom!!!
Ha nu en underbar Söndag och va rädd om dig!!
Kram Tina.
Dagens ord : Du får respons på det du ger ut. Du får besked som ger dig nya möjligheter & du vet vad du kan skapa själv - Ta för dig!

1 kommentar:

  1. Kul du går på meditation. Undrar om du håller på med det ännu? Jag har gått i något liknande, medial cirkel. Denna höst har det dock inte blivit så mycket pga olika orsaker.
    Ja, en orsak är pengar och jag är som du också en vanlig arbetare. Drömmer bara om att vinna mycket på lotto :). Visst är det orättvist. En del har i överflöd medan andra får spara o vända på pengarna. Jag tror dock inte pengar gör en lycklig, men det är klart att det gör livet lättare. Vissa saker kan man ändå inte köpa för pengar, t.ex. kärlek och vänskap.

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails