lördag 23 maj 2009

Bröllops klockorna ringer...snart iallafall :-)

Nu börjar det närma sig min systers stora dag...BRÖLLOP! Det är den 15 / 8 & vigseln kommer att bära rum på Visingsö i Brahe-Kyrka. Jag & min minsta lilla syster ska vara brudtärnor!! Det är en stor ära för mig att få den frågan. Detta med kärlek är STORT!! Kärleken kan göra ont, den kan förtrolla vem som helst..när kärleken väl slår till, då har man inte en chans. Min man & jag firar att vi varit ett par i 20 år & gifta i 12, detta året. Vi gifte oss mer eller mindre i hemlighet. Vår vigsel va i Tingshuset med våra föräldrar närvarande. Liten fest efter. Jag är så lycklig över vårt val om en liten vigsel. Vi planerade ett kyrkbröllop men vi kom på att gör vi det, så gör vi inte det för VÅR skull, utan för alla andra som förväntar sig det. Så det va det rätta för oss. Men inte för min syster!! Å, nej.. det ska vara stort & flott.
Min lilla syster & jag kommer att få åka i limo med brudparet & en fotograf de hyrt. Den hämtar oss i Jönköping 11.15 & tar oss till Visings Ö & till Brahe kyrka. Där kommer vi att förbereda oss. Gästerna anländer runt 13.30 & vigseln startar 14.00. Tycker det ska bli jätte kul att få klä sig så fint, fixa håret , sminket ( min goa frisör Sandra ska fixa mig :-) , åka limo... ska bli jätte kul. Jag kommer att lägga in bilder sen när de sagt Ja, till varann & festen är avklarad. Ska lägga upp bilder på mig i min fina klänning.
Visings Ö är så underbart vackert. Har varit där på Tidigare liv ett antal gånger. Det är där Jörgen ha sin skola i Tidigare liv bla. Det är en underbar plats att bara strosa runt på. Åka häst & vagn runt Ön & bara njuta av lugnet.
Denna bild hamnade fel... detta är omgivningen runt slottet
där festen ska hållas!!!
Här är en bild av Brahe kyrka. Den är väldigt fin. Har varit med om en enorm ombyggnad.
För att få ett lyckligt äktenskap tycker jag att det viktigaste är lyhördhet till varann & ge & ta! Att älska varandra för JUST den man är. Inte för att man har massor av pengar, eller stor herrgård, rika föräldrar, eller annat materiellt! Utan ren & skär KÄRLEK. Där man tom börjar älska varandras mindre bra sidor. Att dela allt. Att vårda varandra i både glada & svåra stunder. Ett äktenskap kräver arbete. Det gäller att finna balansen. Att vara ärliga & kunna prata om ALLT. Att lyssna på vad den andre har att säga. Att låta varandra ha ett privat liv, utanför äktenskapet. Med intressen, vänner, arbete mm. Jag hoppas verkligen att min syster & blivande svåger kommer att få ett lyckligt äktenskap!!!!
Efter vigseln kommer vi att åka till VASTUNA-SLOTT, där festen kommer att hållas. Jag & syster kommer att bli av släppta där medans brudparet åker på fotografering. Lite trist att vi inte får följa med för det hade varit jätte kul med ett sånt foto att ha i hyllan & minnas tillbax, men men, det kanske är nån snäll människa som tar en bild på oss alla innan.
Detta fina slott har funnits sen 1590 - talet. Jag visar lite bilder som kommer från slottet. Det ska bli jätte spännande att bo där, det sägs att det spökar där..& det ÄLSKAR jag!!!!
Här är en bild på matsalen!!
Här är en annan del av slottet. Ett slags "allrum"
Ser så ljust & fräscht ut!!
Vill du läsa mer om slottet kan du gå in här : http://www.vastunaslott.se
Här har vi ett annat rum. Med lite rustningar mm
Ytterligare en bild på matsalen. Tänk att jag ska få sitta där :-)
Eller här..... Å, vad spännande!!
Tror att detta är bröllops-sviten!!! Tänk att de kunnat bevara så mycket av det gamla!!!
Här kanske spökerna går??.. Å, så spännande. Hoppas jag få uppleva nått!!!
Visst är det ljust, luftigt & fräscht?!
Vilken fest det kommer att bli. Tror det är mellan 60 - 80 gäster bjudna. Min syster är 31 år detta året. Hon har nyligen gått färdigt sjuksköterske utbildningen & jobbar nu som det i Jönköping, där hon nu bor. Hon hár alltid varit den lite rastlösa i skaran. Hon har rest mycket & svårt att vara kvar på ett ställe för länge, men nu hoppas jag att hon hittat rätt & äntligen slår sig till ro... lite mer än hon gjort iallafall. Vi har varit med om mycket hon & jag. Både roliga men oxå mindre roliga saker & händelser. Ibland har det varit svårt för mig att hänga med i hennes svängar. Har inte alltid förstått hur hon tänker & undrat ibland, vad i hela friden hon sysslar med, men jag älskar henne & så länge hon är lycklig är jag lycklig med henne!! Så nu närmar det sig. Jag & syster ska upp till henne för att prova & sy in & för min del UT, klänningarna, nu i Juni. Jag hade hoppats på att jag hade lyckats gå ner några kg till nu, men pga min värk har jag inte kunnat hålla träningen som jag önskat. Men jag har förlikat mig med att det är som det är. Jag är inte FET, jag har några "trivsel kg" som jag gärna blivit av med. Men det är inget som stör mig på nått sätt. Min personlighet sitter inte i "trivsel kg"...fniss... den sitter i min själ & den ändras inte för att jag går ner några kg. Jag är stolt över vem jag är & är så lättad över att ÄNTLIGEN kunna släppa de kraven!!!!
Vi ( brudtärnorna ) kommer att ha jätte fina klänningar i rosa. Min lilla syster ska ha den klänning jag hemskt gärna ville ha, men den fanns inte i stl 40 ???!! Man ska tydligen ha stl 38 som MEST!!! Det kändes lite nedslående faktiskt. Jag menar stl 40 på en kvinna i 35 års åldern kan väl inte vara unikt?? eller?? Men den klänningen jag ska ha är oxå JÄTTE fin. Åååå, jag är så spänd över detta. Det är nog första & sista gången jag får åka limo, bo på ett äkta slott & va så fin klädd!! Jag kommer att njuta varje sekund!! Jag kommer att lägga upp bilder här sen.
Dagens ord :
All kärlek sägs vara bra... men det finns bara en kärlek för mig & det är den ärliga & äkta kärleken!!!!! Finns inte det med, så är det inte KÄRLEK! Kärlek är inte kärleken till pengar, kärleken till fina saker, kärleken till materiella saker... , det finns bara en kärlek -
Den ärliga & äkta kärlek som kommer från djupet av din själ!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails