onsdag 25 mars 2009

Jobbigt när humöret pendlar...!!

Vad det är jobbigt när humöret pendlar!! Ena stunden är jag jätte glad & livet är underbart, i nästa känner jag mig tom & eländig... Det är så förvirrande! Men jag har mina aningar om VARFÖR jag mår så här just nu. Mycket som händer i mitt liv nu..på många plan! Jag är i en överförings-fas & mycket måste upp till ytan innan jag kan släppa taget. Men det är inte alltid så tröstande eller lättare att hantera,för att jag vet varför jag mår si eller så. Men det finns igentligen bara en sak för mig att göra & det är " rida ut stormen" så att säga. Att låta det bubbla & koka.
Jag bad min mans moster om hjälp. Hon går en utbildning i Finland inom healing & medial. Hon berättade vad hon fått fram & jösses vad det stämde! Mycket hade jag själv anat, endel blev en AHA- upplevelse. Det hon gjorde för mig har verkligen hjälpt mig & jag är så enormt tacksam över det!! Nu vet jag att det jag upplever inte är inbillning & inget att vara rädd för. Det är en ny väg i mitt liv som håller på att blomma upp! Det känns så oerhört bra & mycket spännande. Nu måste jag "bara" lära mig hur jag ska hantera allt detta nya! Men jag är säker på att jag kommer att få all den hjälp jag kommer att behöva!
Jag har även bett en annan vän om hjälp. Hon har låvat att hjälpa mig oxå & hon är enormt duktig.. min vän Annica! Är så glad & tacksam över mina vänner som finns där som stöd & hjälp när jag inte riktigt är mig själv!
Ååå, jag är så spänd & förväntans full inför detta nya! Nu förstår jag lite mer om vad min meditation handlade om & om mina upplevelser på jobbet!! :-D Jag är INTE knäpp!! fniss....
Nu ska jag lägga mig en stund på spikmattan & bara koppla av. ikväll ska jag & min underbara chef/vän, på föreläsning med Dr. Annika Dahlqvist. Ska bli jätte kul!!
Kram till er alla!!!
Dagens ord;
Ta dagen som den kommer, lite oftare. Stanna upp & ser vart du befinner dig, lite oftare. Annars finns det en STOR risk att du springer ifrån massor av underbara händelser el känslor!! Låt det komma. Låt det få ta sin tid. Ingen är viktigare än DU!!!

2 kommentarer:

  1. Hej gumman,
    Jag har kortet om kärlek klar till dig.
    Tar med det ikväll ifall vi träffas på månen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. känner igen mej precis, med hur humöret pendlar. Det är jobbigt, men jag ser det också som positivt. Det är något som behöver komma upp, man känner på det och sedan lossnar det. När jag för nåt år sedan började på rosenmetoden drog det igång väldigt så, med humör svängningar, så det är ju mkt känslor som ska upp.

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails