söndag 22 mars 2009

Inte alltid så lätt att tänka positivt....

I dag har jag en sån där dag när ALLT är jobbigt. Känner mig ful, fet & tråkig :-(
Inte alltid så lätt att vara positiv!! Ibland kommer dessa dagar när allt känns skit.
Igår hade jag en underbar dag med mina småsystrar. De är så fina. De har typ stl 36/38, långt blont hår,fina kläder... så kommer jag där stl 40, kort blont hår,gamla slitna kläder...HURMF...inte konstigt att självförtroendet & självkänslan är på botten.
Är oerhört trött efter gårdagen & det är därför jag är så nere idag.Men Gud va jobbiga dessa dagar är.

Jag försöker verkligen tänka om i tankarna & försöker glädja mig åt att för ca en månad sen hade jag stl 42, men just NU hjälper det inte att tänka så, så jag måste helt enkelt gå in i dessa negativa tankar & leva mig in i dem ordentligt & verkligen känna det jag känner . Tillåta dessa känslor infinna sig, för att sen kunna släppa dem. Men det är svårt. Jag har verkligen kommit långt på min väg att lära mig älska mig själv för den jag är... så kommer detta upp & det drar ner mig. Men det är en del av utvecklingen, det vet jag..ett slags prov för mig själv. Se hur jag klarar hantera detta.

Hade det varit för 1-2 år sen hade jag grävt ner mig. Men nu har jag lärt mig att tänka annorlunda & insett att det är känslor som MÅSTE få komma upp till ytan & bli erkända & genomlevda.

Men det är jobbigt!! Vi har nog alla dagar då vi inte känner oss särskilt starka & inte nöjda med oss själva. Det som tar mig hårdast när detta händer mig är att då lever jag inte efter mitt motto! Då låter jag negativa tankar & känslor slå ner mig. När jag kämpar så hårt efter att leva HÄR & NU...att vara nöjd med det jag har..hur jag ser ut. Vad gör det om jag väger 70 kg men MÅR BRA?? Eller är det bättre att väga 60 kg & må dåligt?? Jag vet vad JAG tycker... men så kommer dessa dagar när de tankarna känns mycket långt borta. Jag tränar mig så hårt på att INTE jämföra mig med andra. Men jag är inte mer än människa & ibland går det inte.

Kanske det är nyttigt att känna så här ibland. Jag tror det. För då kan jag glädjas mer åt resten av dagarna som jag KAN tänka positivt. Jag har ju makten själv att välja hur jag vill må... men hur lätt är det när man är nere under isen..fniss...;-) Jag vet att jag bara vägrar att sluta leva för att få den perfekta kroppen & utseendet.. för det finns nämligen INTE!! Vi är ALLA perfekta & helt unika. Dessa ord är min trygghet. De hjälper mig under dagar som denna. Jag är GLAD över att jag är den jag är... JAG är unik!! DU är unik!! VI är ALLA unika!!

Min man är så snäll & söt mot mig vid dessa dagar. Han säger så fina ord till mig & jag vet att han verkligen MENAR vad han säger. Han är verkligen min stötte pelare i livet. Han känner mig utan & innan & vet att dessa dagar snart är ett minne blott & han låter mig vara nere i min självömkan den tid jag behöver. Han lyssnar & tröstar mig. Det ger mig styrkan tillbaka. Han hjälper mig upp! Nu ska jag gå & vila mig & titta på Sally. Hon får mig ALLTID att må bättre :-) Så nu har du fått ta del i en av mina MINDRE positiva dagar...stackare...men du kanske kan känna igen dig i det jag skrivit!? Det jag tycker är viktigt att få fram är att det är helt ok att känna så här...MEN ännu viktigare att INTE låta det ta över dig. Lev dig igenom det & släpp sen taget. Annars finns det risk att du förgås i det negativa & du blir sjuk. Känn det, lev det sen SLÄPP det!!!

KRAM TILL DIG FRÅN MIG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails