torsdag 30 april 2009

"STORHELGER"....

>Trevlig Valborg önskar jag er all!! Jag hoppas att ni får en kanon helg, även utan brasa!
Jag tycker det är bra att det är eldningsförbud! Vi måste vara rädda om de få träd vi har kvar efter stormen Gudrun & Per!! Våra grannar tyckte det va en god ide för ett par veckor sen, att elda gräsmattan! De höll på i flera dagar & jag & min man sa ändå att de är ju knäppa. Det kommer att sluta med att elden bränner ner allt som finns!!
Så när jag kom efter jobb en Lördag, stod där mycket riktigt en 7 jäkla massa brandbilar & dessa gubbar i brandkläder irrade runt.... elden hade spridit sig mot skogen!!! Då undrar man ju hur männskan är funtad!! Det borde de ju fatta själva att det fanns en stor risk för denna händelse. Men vissa gör vad som helst för att få den perfekta trädgården!!!! Men inte vi!! Fniss... vi känner ingen stress över att elda & fixa i trädgården! Finns viktigare saker här i världen!!! Hade nog varit annulunda om vi hade haft lite mer gröna fingrar oxå ;-)

Kan inte hjälpa det, men mina tankar går automatiskt till de gammla & ensamma när det är en sån här helg. Det väcks en sorts sorg i mitt hjärta. Jag skulle vilja hjälpa alla dessa gammla, ensamma & sjuka! Jag tycker inte om den sorg-känsla som väx inom mig, men den finns där & den tynger ner mig en aning. Men det är sån jag är. Har alltid varit. Jag träffade en gammal kvinna igår på stan, som kom & satte sig jämte mig på bänken. Hon pratade & pratade...hon pratade om hur jorden måste snurra fortare för det är ingenting som stämmer längre. Hon va inte bitter på nått sätt! Hon va glad & tacksam över att hon fick sitta hos mig & prata bort en stund.
Men jag blev lite stressade för jag skulle jobba & det kändes i mitt hjärta när jag sa att jag va tvungen att gå & denna rara kvinna ser på mig med sorg i ögonen!!
Snyft... det gör ont i mig!!! Nä, nu vill jag berätta nått kul! Annars blir jag sorgsen här!!!

Minakatter är sånna jägare!! Nu har ju då dessa små ödlor kommit fram från sina gömställen & mina katter ha sååå kul kan du tro! De springer omkring & jagar dessa små stackars ödlor & sen tror de att jag ska släppa in dem i huset när de har munnen full av sprattlande ödlor!! Stackars ödlorna!! När min son va mindre hade vi en Manx-katt ( kattras utan svans ) hon va enormt duktig på att fånga den hela & oskadda.. min son behöll några & inredde i ett gammalt akvarie till dem. Där fick de bo. Men de klarar ju inte fångenskap, så de flesta släppte han ut efter ett tag, men endel dog tyvärr!! Jag såg det som en liten lära om livet för Anton. Han begravde dem så fint med blommor & allt!! Han är min fröjd & glädje i livet!! Älskar dig min son!!!

Igår var jag hos min biopat!! Hade inga brister!! Men skulle ta nässel pulver 2 gånger / dag. Mot hudbesvär, exem, utrensning & för kalciumet!! Skulle även ha lite Bach droppar. Blev en härlig coctail :-) Dropparna skulle hjälpa mig att öppna upp mitt tredje öga..vilket är på gång..spännande!!! Hon va säker på att jag bar på stor andlighet inom mig. Därav min känslighet & omtänksamhet mot allt & alla! Jag rekomenderar dig verkligen att leta upp din biopat. De kan göra undervärk!!!!

Idag ska jag då till Hud i Växjö..igen. Denna gång ska läkaren kolla hur jag reagerat av allergiplattorna. Sen ska jag tillbax igen på Måndag. Sen får jag dusha!!! Har ej fått dusha eller träna under denna tid. Det är väldigt påfrestande kan jag säga. Men ibland måste vi göra mindre roliga saker, för att sen få det bättre.. förhoppningsvis :-)

Jag känner mig så lycklig!! Lyckan bubblar liksom inom mig. Dropparna har nog hjälpt till!! Jag känner mig så levande! Känns som att jag kan klara allt! Men nu är det viktigt att jag inte drabbas av övermod!! Då är det lätt att falla pladask!

Tack snälla ni för era fina kommentarer & för er peppning när det gäller min vän! Jagkänner mig fortfarande osynlig & åtsidosatt! Nu får jag inte längre frågan om att följa med honom/henne på olika saker längre, nu har han/hon hittat en annan som han/hon verkar vilja hellre ha med. Men jag kommer säkert ur det ännu starkare & lärt mig massor!! Men just nu känns det jobbigt & jag blir självklart ledsen! En av er skrev nått liknande som detta: att jag skulle vara glad över att få ha dig som vän...

Minns inte ordagrant hur du skrev.. men du ska veta att det värmde!! Alla ni som skrev hjälpte mig till att känna lycka istället för sorg & besvikelse!! Jag är er evigt tacksam!!!

Nu ska jag åka till dr. 6 sen jobba!!! Hoppas du får en underbar dag!!! Kram

Dagens ord:

Jag är hel & fri - Jag är total harmoni!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa din riktigt glada blogg idag! Sådana dagar önskar jag dig att alla ska bli!
    Idag blir det våreld! I vårt landskap är det tillåtet att elda, elden ligger alldeles i närheten av vattnet och det är kommunen som ansvarar...så jag gissar att brandbilarna är beredda ifall det skulle behövas. Annars blir det nog städning och röjning efter hantverkarna och inväntan på nästa vecka då fortsättningen på badrummet följer

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra hos hud idag.
    Och att Du får en trevlig Valborg!
    Kram!

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails