onsdag 22 april 2009

Jobba heldag!

Nu går jag in på min tredje dag där jag jobbar heldag. Vanligtvis jobbar jag endast 10 tim/ vecka, så det är ju skillnad! Men min chef har semester så då ställer jag ju upp! Jag trivs så jätte bra & det är jätte kul, men jag skulle ljuga om jag sa att jag skulle klara detta en längre tid eller att min kropp INTE tar stryk av det, men nu rör det sig endast om 4,5 dagar, så då biter jag ihop. Att trivas på jobbet är ju A & O. Jag STORMTRIVS!! Det har varit ganska mycket folk & jag har städat & plockat i butinken. Men det är inte mycket mer än det jag orkar. Så när jag kommer hem är jag ganska slut! Men det är bara idag & imorron oxå, sen är det tillbax till det vanliga! Mina leder är arga ¨på mig,& svullen är jag.. men det blir inte bättre av att jag sitter still heller, så jag gör mitt bästa för att inte reta upp dem ännu mer..fniss..men det verkar inte hjälpa. Min läkare har ännu inte hört av sig..tycker det är dåligt! Men vad kan jag göra? Ingen ide att klaga & gnälla. Det är bara jag själv som mår dåligt av det, läkaren eller andra struntar ju i det. Men jag har hoppet om att han snart hör av sig & att han kommit på ett sätt att lindra min värk! Nu ska jag gå & väcka min son, så han kommer iväg till skolan. Sen bär det av till jobbet & morron promenaden. Få se om lederna vill med eller om de vill stanna hemma..fniss... Men ha en underbar dag, & hoppas du mår bra! Kram från en aningen splittrad Tina. Dagens ord: Vi måste alla dra ett strå till stacken! Ibland mår någon dåligt i ens närhet, då kan vi ju hjälpa den genom att dra deras strå oxå! En annan dag är det vi som inte mår bra & då finns det någon som minns vad du gjorde för den & ställer mer än gärna upp på att hjälpa dig denna gång! Värt att minnas, tycker jag! Så ut & hjälp nån & gör en god gärning idag!! Du får det tillbax!!

7 kommentarer:

  1. Goda gärningar och goda tankar kommer tillbaka! Vad fint att du vill/kan/orkar ställa upp för din chef! Säkert får du något gott tillbaka av någon kund! Du sänder ut så mycket omtanke till människor runt dig!
    Vackra rosor!

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med om att det är riktigt viktigt att trivas på sitt jobb! Det kanske kan vara lätt att glömma ibland men vad kan egentligen vara viktigare än att må bra???

    Jag tänkte på länkningen till Dig också. Min kille gör om lite på hemsidan nu, så vi har valt att ha banners till alla vi länkar till (det känns mycket snyggare), så jag tänkte fråga om Du vill bestämma egen bild eller om Du vill att vi ska göra det åt Dig?

    Ljus och Kärlek Lisa!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kämparanda du har.
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. du är duktig syster min... men som du alltid säger till mig du måste ta de lugnt med..... så du inte ta ut dig för mycket. speciellt nu när du hittat något som du tycker är så kul måste du vara rädd om de så du inte tar ut dig för hårt och måste bli sjukskriven igen=(
    tänker på dig och älskar dig överallt!!pussar

    SvaraRadera
  5. Hej Martina!
    Det är bara jag som är inne och kikar lite på din sida. Är så vackert och fint med alla bilder och allt det du skriver.

    Många vårhälsningar / Margit

    SvaraRadera
  6. Woohooo nu har jag hittat kommentarsknappen, fattar inte vad jag tänkt på innan...lite virrig tror jag nog allt hiihhihi

    Det är verkligen A & O att trivas på sin arbetsplats och det är nog det som gör att du står ut dessa dagar, skönt att se den kämparglöden du har men som din syster skriver, ta inte ut dig för hårt så att du får ett bakslag utan ta det lugnt och en dag i taget och Lyssna på din kropp!

    Många kramar Nenette

    SvaraRadera
  7. Hej gulliga du Tina!
    Hoppas det gått bra för dej att jobba extra, att du mår bra och att du kan återhämta dej.
    Det är iaf tur att du trivs så bra med ditt jobb.

    En massa kramizar/Susanne

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails