onsdag 3 mars 2010

Trött..

Godmorron alla!!
Idag är jag bara sååå trött!!!
Zzzzz....
Knappt jag kom upp när min Älskade man kom & väckte mig med en kopp kaffe.
Helt slut i kropp & själ.
Gick som i dvala ner & väckte min son, fixade frukost till honom & bestämde mig för att gå & lägga mig igen när bussen varit & hämtat min son.
Jo, det gjorde jag oxå.. men tror du jag kunde somna???
Näe, då!!!
Jag blev så arg!!
Ganska löjligt att lägga den lilla energi jag har på att bli arg över en sån sak..fniss..
Men jag for upp iallafall.. inte ett dugg piggare.
Satte mig vid datorn & svarade på några mail.
När jag plötsligt drabbas av så enorm tacksamhet.
Mitt i mitt tycka synd om mig själv, slog det mi hur lyckligt lottad jag är.
Då släppte tröttheten något.
Men jag låvade mig själv att ta det lugnt idag. jag jobbar i eftermiddag oxå.
Så idag ska jag faktiskt ligga på soffan & se på film.. ska nog stryka lite oxå.
Minns ni hur bra det gick sist jag skulle ha en sån här lugn film förmiddag??
När jag hamnade upp på hustaket & vilt hackade is & skottade snö.. fniss...
Som tur är har det inte läkt in mer =)
Vill bara säa en sak till
Jag Älskar mitt jobb!!!
Att få hjälpa andra ! Att tända hoppet hos nåon som mår väldit dåligt.
I mitt yrke får jag så mycket nytta av mina egna erfarenheter...
så JO... visst finns det en menin med allt!!!
Ha nu en superduper fin da!!
Kram

19 kommentarer:

  1. Ja ibland tror man att man inte har en "klok"kropp,men det e ju viktigt att lyssna på den o då blir det oftast bra..Skönt exempel på att du gick o skottade snö...oftast är det vilan som gör att man får mer energi,o det e väl tur det !!Önskar dej oxå en superdag !! Idag kommer syrran med sin bebba ,ska bli sååå kul!!kram kram=)

    SvaraRadera
  2. haha då får du 2 kommentarer,trodde blogger slarvat bort den första..men då får du välja vilken du vill ha med ,hehe..kram igen=)

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när man blir så där TRÖÖTT..men det e oxå ett sätt för kroppen att säga stopp nu ska du lyssna på mej..oftast blir det bra då.
    Skönt exempel på att du skottade snö sist..får man bara vila lite så tankar kroppen upp ny energi o det e väl tur det !hehe...Önskar dej oxå en superfin dag ,idag kommer syrran o hennes bebba..såå kul..det var4 mån sen sist!!kram kram=)

    SvaraRadera
  4. Heeij.. nee, så himla söta kissar.. trötta som bara den. Usch, inte kul då man vill somna om å de inte går.. förstår din frustration.

    SÅ härligt att du gillar ditt jobb så, de gör jag me, visst finns de skavanker me det, men jag e så otroligt gla att jag HAR JOBB!!!
    de ska man ju vara gla för i dessa tider.
    Jag trivs me mina arb-kompisar, finns bara en nackdel, det är väldigt ensamt den mesta tiden.. annars ett bra jobb.

    Tjejerna tackar för dina ord.. de gjorde ett kanonjobb me maten, 3-rätters får man ju inte varje dag.. de var såå gott.

    Hoppas du får en fin dag trots tröttheten.. kram på dej, kraaaam Helén.

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för din fina medelande,ja jag försöker bryta mig loss från isen men ej så lätt.Men inser att ingen annan kan göra något mer än jag själv,men det kommer bli tuff match.Vi har hjärtfel i familjen (alltså ligger på min sida)Min son föddes med hjärtfel,hjärtat orkade inte så mycke.Men han älskade spela fotboll,så vi lätt han vara med o spela så mycke han orkade.Men så tyckte vi han blev tröttare,gkorde ett konditions test igen,han var årligen på läkarbesök.Han fick en klapp på axlen av den läkaren att det var bara köra på,min son har en mycke bra kondition o vilja.Denna andra läkaren skulle höra av sig detta var 2005 13 december,26/1 efter träningen trillade han ihop,fick hjärtstillestånd.Gick inte rädda honom.Han bodde hos sin far dottern bodde hos mig i Ängelholm.De bor Landskrona där dottern nu har flyttat som jag har mått så dåligt.Det var min längsta resa i mitt liv,vi körde till Lund där han var....Magiska den kvällen var en stjärna som följde mig ända fram till Lunds Lassaret...Det har stått i tidningen,har det på min sida som du kan läsa om du orkar vill.Tack för du lyssnar,Förstod inte riktikt det med koder det.Skulle jag göra det eller du??Önskar din en bra dag Kärlek värme Ljus Krammis min goa ängla vän <3<3<3 = ) Tack <3

    SvaraRadera
  6. Hejsan gulliga Tina!Hoppas att tröttheten går över.Idag är jag glad här skiner solen.Jag lyssnar på go musik och städar.ja idag leker livet.Bara så himla skönt att känna sååå.Ha en underbar dag vännen Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Hej goa Tina! Tack underbara du för dina fina kommentarer och kryapå hälsningar, värmer gott i mitt hjärta. Var på väg att titta in till dej och såg då en ytterligare en kommentar från dej. Skall om en kvart åka till sjukgymnasten för lite träning. Hoppas allt är bra med dej. Hörs mera snart igen. Måste göra mej i ordning nu.
    Kramelikram goa du.

    SvaraRadera
  8. Det är en serie i två säsonger :) du måste se..så sjukt bra..efter dom två så kom det en film kramar

    SvaraRadera
  9. Hej min vän!

    Jag är också kanontrött idag, skall försöka sova i eftermiddag... Bra att du lyssnar på kroppens signaler.

    Kul att du är med i tävlingen. Nej, jag har inte hört talas om det där spanska teet, vad är det?

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du hann vila upp dig innan det var dags att åka till jobbet.

    Det låter ju strålade att du älskar ditt jobb, själv är jag inne i en svacka med motivationen.. men i normala fall älskar jag också det jag göra oftast.

    kram Caramel

    SvaraRadera
  11. Hej Tina
    Tack snälla för så söta ord. Ja jag är väldigt stolt över att ha klarat de 9 milen mellan Sälen och Mora. Hoppas du är lite piggare nu. Rätt av dig att tänka positiva tankar. Negativa tankar ger bara dålig energi och man blir brar tröttare. Ta väl hand om dig
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Hej kära vän! FÖRST och främst, TACK från botten av mitt hjärta för det fina vykortet, jag blev alldeles rörd och fick tårar, så gulligt gjort av dig! DU är en för härlig människa och jag är så glad av vi fått kontakten via blogg världen. TACK TINA! Nu till den andra, ödsla inte tid att bli arg hihi lätt att säga men ja vi är nog såna vi människor, blir arga för egentligen ingenting. Du får helt enkelt försöka ta igen dig! SÄGER jag hahahha som inte kan det heller. Tack för dina fina kommentarer, och för våra saker. Ja du det går väl bra med röntgen med, är bara lite nervig. Tack också för kommentaren om awarden :-). Nej så bra tänkte på att länka men hade inte tiden. JA jag är lite stressad av alt men det lugnar väl ner sig snart. Är vecko vild också har trott att det är torsdag hela dagen men det är det ju inte, ska ju till västerås på fredag hahaha, ja nu är det väl min tur med att få ett jobb. Hoppas nu bara att det leder till ett fast jobb. Hhahah framåt går det ja. hahah. Ja vännen jag lovar, ska tänka lite mera på mig själv också har liksom inte blivit av. Du är värdefull för mig med och jag hoppas innerligt att vi får träffas nån dag, LIVE. Ha en underbar kväll kära du så hörs vi snart igen. KRAM

    SvaraRadera
  13. Hoppas du piggnat till nu.. Gå och lägg dig tidigt ikväll :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Hej! Ja det ska bli kul få se när det kan tänkas bli men ja när det är varmare ute, då kan man sitta ute och så. :-( å det vore ju så kul att träffa dig! hihi. Sovplats löser sig vännen! hihi. Kram

    SvaraRadera
  15. Tina min vän, Skulle ha önskat dig en superdag jag med. Men jag somnade när jag kom hem från nattskiftet och sen har det bara ramlat på. Du är helt fantastisk på att kunna se allt det positiva runt oss. Ja alla här är det. Själv har jag en förmåga att falla i självömkan då och då men jag talar allvarligt med mig jälv om det. Alla mina nya vänner har kommit in i mitt liv av en visss orsak. Facebook gav mig ett lyft när jag som mest behövde det. Jag behöver Er Alla just nu. Mitt liv behöver en injektion positivitet varje dag Fast idag har jag ändå varit ovanligt glad Det var så fint väder i morse att jag inte hade lust att sova men... Nu ska jag sova igen! Ha en God Natt Tina så du vaknar glad och vederkvickt till den nya dagen. De är lite mer spännande att leva just nu tycker jag. Som om en slöja försvunnit från mina ögon. Vi hörs och syns.

    SvaraRadera
  16. Men Jag tror alla är trötta nu...
    -Det är äntligen Vårtröttheten :o)
    Kan det var ett tecken på att Våren är på väg?
    Låt oss hoppas det så kanske det inte blir lika jobbigt att vara trött......

    Har en utmaning till Dej på Min Bloggg ifall Du vill ;o)

    Kram!Kram!Kram!

    SvaraRadera
  17. Hopppas du är piggare idag. Idag är jag seg. Kommer säkert igång efter frukost och turen med hundarna, sedan är det studier för hela dagen. vad underbart att säga att du älskar ditt jobb. Där har jag aldrig varit, men jag hoppas att jag kommer dit en dag, och att jag då jobbar med det skrivna ordet.

    Ha en bra dag

    kramkram

    SvaraRadera
  18. Heej Tina.. tack, sååå goo du är, de värmer massor.
    Hur känner du dej idag, trött fortfarande, eller? Hoppas de gett me sig.

    Så bra att du har vänner som kan fixa datorn åt dej.. inte kul då man får såna fulingar på datorn, här är det uttaget till kontakten som är paj på min.. ca 1000 kr.. hmm, inte kul, men jag måste ju ha den.
    Får se när jag ska lämna in den då, det är ju ingen panik, vi har ju tjejernas datorer..

    Visst var de fina ord om vänskap.. jag värdesätter sånt så massor, å tycker att det stämmer såå bra för de mesta. Att vårda sin vänskap är så otroligt viktigt för mej, å att finnas till för sina vänner, ett måste.

    Önskar dej en fin dag..här strålar solen, å det är bara -8..perfekt. Ska ut me hundarna snart.. hoppas jag får orken å gå långt denna gången. kram på dej vännen. Helén.

    SvaraRadera
  19. Hej..varje gång jag träffat dig på ditt jobb,så känner jag det du skriver om,hur viktigt det är för dig..det märks att du ger till andra från hela ditt hjärta och din kunskap..du vill hjälpa..en hjälpande ängel,tveka inte på det.

    Dagarna går och den underbara vårsolen gör underverk i kropp och själ..mars månad,så härligt.Och tack för alla fina kommentarer på vår blogg..det piggar upp mig när jag ser vad du skrivit hos oss.

    Man blir faktiskt glad av dig!!!!!

    Hoppas din dag blir bra och skön..ta det lugnt,vännen.

    STOR KRAM från HJÄRTAT...

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails