söndag 7 mars 2010

Avslag

Hej mina vänner!!
Hur har er helg varit?
Min har varit helt underbar!
Igår va jag hos min lillasyster & det va så mysigt.
Vi satt & fikade & pratade i timmar.
Jag lånade några filmer av henne som jag tänkte jag skulle se ikväll =)
Idag har vi varit hos mina föräldrar.
De håller på att göra ett nytt kök. Helt underbart kommer det att bli.
En hel del kvar, men min pappa är en riktigt bra snickare, så det är nog snart klart!
Vi fick korv & bröd & sen god kaffe med fika!!
Min mamma & pappa erbjöd sig att komma hem till oss med roddmaskinen.. tycker jag är jätte snällt!!!!
Så idag ringde min Tandläkare!! Tycker det va fantastiskt av honom att ringa mig på en Söndag!! Han hade dåliga besked till mig & han va riktigt ledsen hörde jag. Jag har fått avslag på min ansökan om tandsanering. De som ska bestämma om jag får el ej, kunde inte se att jag skulle må bättre OM jag sanerade mina tänder... fniss... jag blir inte längre förvånad. Det är nått magiskt med min sjukdom ( SLE ) för det är ALDRIG någon som kan se UTANFÖR den ramen. ALLT beror på min vän ( sjukdom ). Spelar nog ingen roll om jag bryter benet, då skyller de på att de inte kan gipsa det för jag har SLE!!! Det enda jag kan göra... eller rättare sagt det enda jag VILL göra är att skratta åt det! Jag tycker det är nästan kusligt hur de som bestämmer bara kan hitta alla ursäkter... att de våga neka & sedan ha på sitt samvete att deras beslut KANSKE raserar någons liv. Konstigt att de kan va så tvärsäkra på att en sanering INTE skulle hjälpa mig, när de är så osäkra på att det faktiskt skulle kunna HJÄLPA mig!!! Min tandläkare va jätte ledsen & han va chockad sa han. han har gjort ett trettio tal sånna här ansökningar & fått avslag på ett mycket få.. sen kommer jag..som HAN ser som ett solklart fall med bevis på en allergi mot just de ämnena jag har i min mun, de symptom jag har stämmer helt in på en förgiftning & som har så positivitet, & som gjort så mycket på egen hand för att finna bättre hälsa... & då får han avslag!!! Det va så han sa! Han sa oxå att han VILLE verkligen hjälpa mig med detta för jag har sån positiv syn trots allt jag råkat ut för. Det va rörande att höra han säga så. Jag tackade honom så mycket & sa att han har gjort vad han kunnat & det är jag så tacksam för. Hur mycket skulle detta kosta mig om jag vill göra det ändå?, frågade jag. - ca 31.000:- blev hans svar. För mig är det ju en enorm summa & jag har inte den möjligheten att betala det, men för staten är det ju ingenting & som min man sa - Det är ju pengar du själv varit med & lagt skatt till, jag oxå & jag skulle gärna vilja se att mina skatterpengar skulle gå till nått vettigt istället för att ge de arbetskygga invandrarna en massa pengar, fina bostäder & bilar, som de kan glida omkring i el sitta på Roddys & fika hela dagarna! Hihihi... jag kan & vill bara skratta åt denna dubbelmoral vi lever i. Så till er alla som får tråkiga besked... GLÖM ALDRIG ATT FORTSÄTTA LE!!!!

22 kommentarer:

  1. Nämen fy vad tråkigt att höra.
    Vilka är det som har gett avslag? Försäkringskassan? Isåfall har du rätt att överklaga beslutet.

    Annars skulle jag råda dig att söka fonder till detta. Det finns på de flesta biblioteken en jättetjock bok med Sveriges alla fonder man kan söka ur.

    På jobbet har jag dessutom uppgifter om ett företag som man får betala en liten slant förvisso, som sedan letar upp lämpliga fonder för dig att söka.

    Kämpa på min vän!

    Kram Caramel

    SvaraRadera
  2. Hej lilla du, vad trist att du inte får igenom din sanering.
    Men det måste gå att överklaga och då ska de väl kunna ge ordentlig förklaring på hur det inte ska kunna hjälpa dig.

    Här är det toppen, jobbar,sover och ja du vet hur det är.
    Men jag är i alla fall vid gott mod att det snar kommer ändring och då jädrans vad jag ska njuta.
    Ha det bäst

    SvaraRadera
  3. Att det fungerar väldigt dåligt med sjukvården och framförallt med sådant som "faller utanför" det vanliga vet vi ju vid detta laget. Det drabbar så orättvist många gånger...

    Tror i och för sig inte att ALLA invandrare är arbetsskygga. I alla fall inte i högre grad än svenskarna... Människor är sig nog lika varifrån dom än kommer.

    Men det har ju blivit ett väldigt hårt samhällsklimat. Vi som inte kan/orkar med ett vanligt arbete är inte mycket värda idag.
    Men som du säger; det är bara att skratta åt eländet... I längden vinner man nog på det :-)!!!
    Hoppas att det reder ut sig med allt för dig! Tänker på dig!!!

    Storkramen till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Går det inte att överklaga?? Med hjälp av din tandläkare??

    Ha nu en fortsatt bra kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej =) Ja du det travar på.. Hur är allting med dig då? Tack så mycket vad snällt sagt av dig, blir jätte glad.. Hoppas du har det bra.. Massor med kramar från mig till dig

    SvaraRadera
  6. Hej Tina! Jag kan bara hålla med de andra som kommenterat! Så tokigt och orättvist...försök överklaga!! Tur att du väljer att skratta åt eländet...Jag tycker du är stark och har en härlig inställning till livet:)
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  7. Hej igen
    Jag vet inte riktigt vilka ändringar det är men jag känner att de är på väg.
    Har ju lagt ut en del krokar om nya jobb, får se om det ger resultat.
    Tack för boktipsen, ska genast kolla om bibblan har dem.

    SvaraRadera
  8. Ja jag behöver ju inte upprepa att jag tycker du ska gå vidare med detta..men annars har min naturläkare hjälp andra med SLE.

    Han bor i Södertälje..på min blogg finns en länk till honom..Maths Blomqvist.

    Underbara Tina..Stor varm famn till dig..söta stjärnöga...

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  9. Hej gumman! Av hjärtat tack för de fina kommentarerna....

    Läser att du har det besvärligt och jag är ledsen för din skull. Man ska vara frisk för att orka kämpa och även då förlorar man :o(((((

    Efter regn kommer solsken!

    Skylten kommer i lådan!

    Kramar

    Måddan

    SvaraRadera
  10. Ja ha det är väl typiskt,så nedrans tråkigt :o(
    Jag det där med att de alltid skyller på din SLE känner jag igen det är så här också.De stirrar sig blinda på min EDS också..så tråkigt man kan faktiskt få andra fel också.
    Men det kunde alltid vara värre.....Som Du skriver det är bara att fortsätta le och det går ju bra så länge man har några tänder kvar ;o)

    Sköt om Dej Min Vän!

    Sena Söndags Kramar!
    Och ha en God Natt!

    SvaraRadera
  11. Gomorron!vad jobbigt.Går det inte att överklaga?Ja orkar du så ge dej inte.Utan stå på dej och kämpa.Tänker på dej vännen Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  12. I dag är det den internationella kvinnodagen! Antar att det är idag vi ska slå ett extra slag för att bekämpa den ojämlikhet som fortfarande existerar mellan könen!

    Väl möt i kampen ;) *fniss*

    Det där lät väl politiskt och bra?

    Önskar dig en härlig dag!

    /Kram Caramel

    SvaraRadera
  13. hej tina
    tusen tack goaste du för att du kikar in till mig, känner att jag varit dålig på att kika in o hälsa på hos dom flesta, men tiden bara flyger iväg ibland =) jag kommer snart göra ett inlägg om änglarna hur man fäster dom,men jag har gjutit in ett stift så man lätt kan flytta på ängeln när de behövs =) vi tar 35 kr st och frakten kommer nog hamna på 6 kr max 12 . nu ska läsa ditt inlägg och kika runt lite...kram och hoppas att du får en skön vecka

    SvaraRadera
  14. Hej goa Tina! Vad ledsen jag blir när jag läser att du fått avslag. Kan du inte överklaga beslutet vännen. Håller tummarna för dig att det ordnar sig för dig.
    Ha de gott vännen.
    Bamsekramen till dig.//Britt

    SvaraRadera
  15. Ja du Thina, att du bara orkar vara så glad men det är ju bättre det än vara ledsen. Maskros barn brukar de kalla dom som går genom livet hela i själen vad som än händer. Du verkar vara ett sånt litet barn. Jag hoppas att någon hjälper dig att överklaga beslutet. Och att söka från fonder är ett bra tips. Kan ta lite tid att hitta den rätta fonden men är värt ett försök tycker jag.

    Många kramar och kärlek till dig vännen ;)

    SvaraRadera
  16. Hej! Här har man då haft en fin helg med fika här och där hihi. Härligt med nytt kök hos dina föräldrar. JAHA och vem ska bedöma rätten till att få sanering och vad bedömmer dom det på. Vem vet inte bäst en än själv hur man mår. Jag har inte orkar svara eller besöka er alla, mår inte bra med min rygg, nåt svar borde väl komma snart. Hoppas du inte är allt för ledsen för avslaget. Usch ska man inte få nåt här längre. KRAM

    SvaraRadera
  17. heeij Tina.. tack, du e goo du.. du skriver ju helt tokfint själv juh.. vackert som bara den.
    Joo, livet är såå skört, å tyvärr så tänker många av oss inte på det förrän de är nästan försent iaf. Leva i nuet å VARA.. kan vi försöka oss på det.. de vore LIVET!!!

    Hoppas du mår bra å så..många varma kramar till dej.. Helén.

    SvaraRadera
  18. Hej vännen, vad tråkigt att höra att du fått avslag.
    Kan berätta att jag själv gjort en stor tandsanering. 1998 blev jag nämligen väldigt sjuk, alla möjliga underliga symptom. Fick en diagnos och tänkte att jag bara skulle bli sämre. Det var tungt eftersom jag precis skilt mig och blivit ensam med dottern. Men, sedan bestämde jag mig för att försöka allt, mot alla odds och bli frisk. Jag hade usel ekonomi men lyckades skrapa ihop pengar till akupunktörbehandlingar och sedan lånade jag lite pengar också - och började sanera tänderna. Det var jobbigt, men jag blev frisk!
    När du börjar sanera tänderna, se till att få tag i en riktigt bra tandläkare och se också till att ta mycket vitaminer. Och du - kämpa på!
    Varm kram från
    Eva

    SvaraRadera
  19. Hej Tina...hoppas allt är bra med dig idag..hittade inget nytt att läsa :-(

    Hoppas du skriver nytt inlägg imorgon..ser fram emot det...

    Puss i vårkvällen...

    SvaraRadera
  20. Hej Tina,
    kul att du vill vara med i min tävling och snart är det dags att utse en vinnare! Hoppas att du finner en lösning och kanske kan överklaga beslutet! Håller tummarna!

    Kram Elin.

    SvaraRadera
  21. Ohh gumman,så tråkigt att höra ,man kan undra vad myndigheterna håller på med precis som din tandläkare sa,ett solklart fall o så får du avslag...Det e väl bra o tur att du är så positiv men jobbigt när man måste kämpa hela tiden...Kan du överklaga så gör det ,så ska jag hålla tummen xtra hårt att du får den hjälp som du behöver ,många styrkekramar till dej...kraaaaaaaaaaaam =)

    SvaraRadera
  22. Hej SolStråle ♥

    Mitt Hjärta Gråter.....när jag läst att du fått avslag på din Tandsanering

    Jag Håller Med Övriga Insändare att
    DU MÅSTE i alla fall FÖRSÖKA ÖVERKLAGA !!!

    Det har min man gjort vid flertal gånger (när det gällt olika ersättningar till vår sjuka tonårsdotter)
    & Oftast har det faktiskt Hjälpt ;)

    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Jag håller Tummarna att
    DU LYCKAS ÖVERKLAGA
    & att DU FÅR ERSÄTTNINGEN som DU SÅ VÄL BEHÖVER FÖR ATT TILLFRISKNA
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    .* (_) *
    (\ *** /) * .
    (_/ ll \_) . * .
    .*/____\ * .. *

    Jag Håller Verkligen Tummarna för DIG Tina
    o blåser Gnistrande Lycko Bubblor
    till Dig Hjärtat˙·٠•●♥

    o du Glöm inte att Affirmera Poassitivt
    om Din Sanering ;))

    Mina Varmaste KRAMAR Christine

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails