onsdag 10 mars 2010

Solen är inte alltid bra.. för alla..Värt att tänka på!

Godmorron alla sötisar!!!
Hur mår du?
Hoppas du mår bra & att du får en underbar Onsdag!
Jag mår bra! Lite trött är jag allt efter heldag jobb igår, men det gick så bra.
Det va inte så mycket folk, så då han jag med att städa & möblera om =)
Idag jobbar jag efm så nu på fm ska jag stryka & se på några nya filmer =)
Skulle EGENTLIGEN gå ut i det förhoppningsvis, fina vädret..
men känner inte för det idag!!

Solen är för många den TOTALA LYCKAN!
Många mår så mycket bättre nu när solen börjar titta fram.
MEN!! Det finns oxå väldigt många som mår väldigt dåligt nu. Vår deppighet är mer vanligt än vad vi tror. De som upplever det vågar ofta inte säga det högt, för då får de ta emot massa elaka kommentarer, så de lider i tystnad & smugglade!
Det gör mig så ont i hjärtat att medmänniskor inte kan visa förståelse.
Många tycker man är KONSTIG & rent av KNÄPP, som inte mår bra av solen.
Jag själv FÅR inte vistas i solen. Pga min "vän" ( sjukdom ). Om jag vistas mycket i solen kan min "vän" sätta igång ett svårt & allvarligt skov.
Sommaren är INTE min vän kan jag säga. Jag KAN må fruktansvärt dåligt av enbart värmen.
Känner mig som en vampyr el varulv..fnisss.. när solen går ner, då kryper jag fram..fniss.. men då välkomna ju mygg & knotten mig, så då är det de som suger MITT blod & mer el mindre tvingar in mig igen..fniss..
Med detta vill jag bara att vi alla tänker oss för innan vi idiot förklarar nån som INTE mår i total lycka för att solen kommer fram.
Det kan va enormt jobbigt & det föder så mycket dåligt samvete hos oss som inte mår bra i solen, av att höra elaka kommentarer!!

Nu ska jag se till så min son kommer upp ur varma sängen & äter sin frukost & sen har jag lovat honom att köra han till skolan idag... dåligt med sittplatser i skolbusen på Onsdagarna.

Ha nu en underbar dag i solen alla ni fina vänner!!!!!

Tack alla ni för era fina kommentarer. Det är så oerhört roligt att läsa dem!

Ps.Fick en klok kommentar av en av er & vill gärna komplitera det i inlägget.

Samma sak gäller ju de som mår dåligt av höst & vinter! Som läsaren skrev

Vi borde visa ALLA mer förståelse!!! Ds.

7 kommentarer:

  1. Det är samma sak som som när folk går på de som inte "tål" mörkret och kylan på vinter halvåret.

    Det sägs hurtigt att man ska rycka upp sig och tända ljus och krypa under en filt och mysa.

    Så mer förståelse till ALLA som mår dåligt av vissa saker.

    Det är många som idiot förklarar de som inte tål mörkret och kylan på vintern.

    Med orden:
    "Det är ju sååå mysigt att tända ljus och krypa upp i soffan....................."

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma, alla mår inte bra/dåligt av samma saker. Jag mår väldigt dåligt på hösten när "allt" dör och det blir mörkt och kallt. Älskade maken har sin period på våren istället.

    Kan bara säga att jag är tacksam för att våra perioder inte sammanfaller, då hde det inte varit roligt att vara hemma.

    Jag tål inte heller solen, egentligen. Har solexem och har så haft hela mitt liv. Med rätt solskyddsfilter, med fysiskt och inte bara kemiskt filter har dock mina somrar blivit mindre av en jakt av skugga!

    Önskar dig en härlig onsdag också! Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Tina
    Tack för alla dina rara kommentarer. Håller fullständigt med dig.Man ska aldrig uttala sig om sånt man faktiskt inte har en aning om. Vad är det för sjukdom du har? Jag vet inte såmycket om den.
    Sköt om dig
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte alla som klarar solen av olika anledningar lika lite som en del inte klarar kylan.. Har en fd svärmor med reumatism som har mått jättedåligt nu när det varit så kallt.. Inte alltid man tänker på dem heller..
    Men det är ju bra att du berättar varför för det är inte alla som säger varför utan bara säger typ, jag gillar inte solen, värmen, kylan osv och då är det inte lätt att få förståelse om man inte får veta bakgrunden..

    Ha nu en bra dag, kan man ju ha inne med :-)

    Kramar
    Mia

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig Tina. Vet hur det är att må dåligt och vet att många mår dåligt på våren. Själv faller jag när mörkret lägger sig. Ha en så bra dag du kan vännen. Många Kramar till Dig.

    SvaraRadera
  6. Jag har ju varit en av de få som har ÄLSKAT denna vita vinter. För jag har haft det så skönt och härligt inombords. Det har jag haft nu hela hösten och det är första hösten på 4 år som jag mått så bra.

    Det har varit svårt för andra att förstå att jag bara lever i nuet med den vita snön, utan att reta upp mig på den eller önska att den försvann. De tankarna får inte bort den så istället lägger jag energin på det som gör att jag mår bra istället.

    Ha en bra onsdag.

    kramkram

    SvaraRadera
  7. Hej Martina!
    Det är hemskt när man inte tål vid sol och värme. Jag har samma problem pga min MS. Kan inte vistas i värme och sol . Får jättevärk i kroppen och blir alldeles stel. Få se hur det blir i lägenheten vi ska flytta in i. Jag har bott i den en period tidigare i mitt liv så jag vet att det blir jättevarmt på sommaren när solen ligger på hela dagarna. Men jag får väl dra ner persiennerna för fönstren. Det ska ändå bli skönt att flytta dit.
    Ha en bra fortsättning på denna dag.
    Kram Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails