torsdag 4 mars 2010

Rolig utmaning måste jag säga :=D

Hej alla sötisar!!
Hoppas ni alla mår bra!
Jag har fått en jätte rolig utmaning av min fina bloggvän
Man ska skriva 6 konstiga saker man gjort i livet & sen ge utmaningen vidare till 6 bloggvänner!!
De 6 fina bloggvänner jag lottat fram blir ;

Det är givetvis helt frivilligt att deltaga.. blir inga sura miner från mig om ni känner att detta är inget för er !!!!

Ja, sen va det ju 6 konstiga saker jag gjort i livet..
tycker jag ständigt gör konstiga & pinsamma saker, men just nu kommer jag inte på nån!! Är inte det konstigt..fniss..
men jag funderar så det ryker så jag ska nog komma på några..fniss...
Jag tänker... jag tänker... jag tänker...
Har du gott om tid?
jag tänker.. jag tänker....
NU!!!!
  • För X antal år sen stötte jag på en bekant på en lokal marknad. Har inte sett henne på väldigt länge & där stod hon med magen i vädret. Jag rusar så klart fram & slänger mig runt halsen & Grattar henne till den blivande familjemedlem en, & samtidigt klappar jag henne på magen. Hon riktigt slår bort min hand & fräser - Jag är INTE gravid!!! ( kan säga att jag är VÄLDIGT försiktig numer med att gratta någon med mage :)

  • När jag va liten älskade jag & min barndomskamrat ( som tyvärr inte finns med oss längre ) att leka Nord & Syd. Den serien gick på tv då. Vi va ute i skogen med min häst & vi lekte efter serien.. det va på blodigaste allvaret!

  • Som liten blev jag väldigt retad i skolan & för att slippa gå dit en gång, så spelade jag sjuk för mamma. För att inte glömma vad jag hade klagat på kvällen innan, att jag hade ont, så skrev jag upp det på en lapp, så jag skulle säga rätt till mamma på morronen.... Ont i örat...stod det på lappen jag lagt under kudden. Men det va bara det att mamma hittade den när hon skulle väcka mig.. så det va bara att kliva upp & ta sig till skolan.

  • Jag har VÄLDIGT svårt för namn. Jag kommer alltså bara inte ihåg namn. Detta har hänt mig många gånger & jag skäms lika mycket varje gång. Jag stod en bit ifrån en tjej på en dans i tonåren som jag blev så glad att jag såg, jag stod & vinkade & tjoade & ropade på henne som en galning.. det va musik & ganska mycket folk så hon hade nog svårt att se vem det va som tjoade så.. jag ropade hennes namn säkert 100 gånger & tillsist blev jag förbannad & bulldosade mig fram till henne & va jätte arg på henne för att hon struntat i mina rop! Väldigt argt sa jag : Emma!! Varför skiter du i mig? Varför svarar du inte på när jag ropar på dig?? Jag va riktigt arg på henne. Då svarar hon lite försynt med frågande blick... - men jag tyckte du skrek Emma. Jag heter ju Åsa!!!!.... fy vad jag skämdes!!!

  • När jag va yngre jobbade jag bla som servetris på ett motell. Det va Torsdags klubben som va i restaurangen & det va fina herrar kan jag tala om. Jag va alltid nervös när de kom, för de va sådär lagom nonchalanta & spänniga besserwissar...De klagade på ALLT & de va ofta oförskämda & jag va inte mer än en 16 år el nått. Jag kom för att hälla upp mer vin till den värsta av dem & han flinar så där äckligt mot mig & jag ser hur han lyfter handen & jag är säker på att han ska klappa mig på rumpan, så jag tar vinflaskan & häller den över honom & kallar honom ÄCKELGUBBE... det blev helt tyst & han tittar upp på mig med kolsvarta ögon & väser tyst... jag skulle bara ta bort postit lappen du har på skjortarmen.... Tror ni jag skämdes???? Min chef va INTE glad kan jag säga!!!

  • Jag hade bara haft mitt körkort x antal veckor när jag körde in i en POLISBIL... Usch va det va jobbigt. Som tur va så hände inget med bilarna & poliserna som va i bilen va väldigt förstående & trevliga.. men de minns mig än. En av dem är ju pensionär nu & han brukar flina upp sig när han ser mig nu....

Ja, där va 6 konstiga saker som hänt mig. Inte så intressant kanske, men det va vad jag kom på just nu.. fniss...

Nu ska jag äta lite & fixa lite med tvätten, sen jobb!

Ha nu en underbar dag alla!!

Kram Tina

12 kommentarer:

  1. Jaha du Tina, det här blir en ordentlig utmaning vill jag lova...mitt minne sviker mig..men ska göra ett allvarligt försök att plocka fram något, men det kan ta lite tid att få fram, men konstigheter ska jag nog hitta...
    Hihi...fniss!!

    Ska ta mig an utmaningen, inlägget kommer nog inte förrens nästa vecka för nu jobbar jag i helgen.

    Ha det gott, önskar dig en fin torsdag, och tack för alla fina glada härliga kommentarer hos mig...blir så glad så :0)

    Kramis Yvonne

    SvaraRadera
  2. Jag har med fått den utmaningen, de är banne mig inte lätt att komma på ngt.. Jag har nog förträngt en del..
    Kul är det att läsa när ni andra skriver iaf..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej Tina
    Hoppas du mår bra. Gud vad pinsamt det där med graviditetsmagen som var fetma. Känsligt det där...
    Men nu kan vi skratta åt det
    kram

    SvaraRadera
  4. Nord och Syd lät ju som en rolig lek..att inte jag tänkte på det när jag va yngre..hi..hi..vi lekte ju vita stenen i stället med två olika läger...Hoppas att du får tid att träffas snart..vore mysigt..många kramar till dig,Tina-Fina...

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Vykortet gjorde mig så glad, så glad. Tack söta du för alla fina ord om mig. Jag vet inte vad jag ska säga. Ja tänk hur det har gått framåt sen vi började skriva med varandra hiihi rätt häftigt. Ja vi får ta och skärpa till oss med att ha såna där bara JAG dagar hihi. Röntgen är imorgon skrev fel hahha minnet börjar ge sig. Ja det var väl fint av Rita. Ser att ni är många och jag är så tacksam för er alla, era så varma fina ord, man blir alldeles varm o tårögd när man läser sånt. OJ oj. Ja vi har ju träffats en hel del hihi oh kul är det. Ljus och kärlek till dig vännen Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Gumman
    så roligt att läsa om dig o dina konstigheter, min lista skulle kunna bli lång där:) men jag tror att jag förträngt mycket,,känsliga saker vet du??? hi hi:)

    I morron åker jag i väg till Kanarieöarna , ska bli så skönt,,,trodde knappt jag skulle få åka med mitt SVULLNA knä,,,men jag var hos läkarn idag o det var ok,,,,,,så snart sitter jag m en paraply drink i handen....ok jag tar en för dig oxå:)

    Kramis i massor
    Sario

    SvaraRadera
  7. Det var visst det intressan t,det värsta var väl det om mannen som skulle ta bort lappen,ja jisses kos det e väl kul att man kan skratta åt sånt senare men förstår att det måste vart väldans pinsamt då ,hehe..man lär så länge man lever säger dem o jag e ivrig på att lära mej mer !ha en underbar fredag,det hoppas jag oxå att jag får för imorrn säger dem att det e min dag..hehe kram kram!!=)

    SvaraRadera
  8. Hej goa Tina!
    Först ett jättestort och innerligt TACK för den söta vinsten jag vann och medföljande kort.Jag blev alldeles varm om hjärtat.Så underbar text på det lilla smycket. "Lever i tillit" o "Skyddad av änglar". Det passar mig alldeles utmärkt.Det tror jag fullt och fast på.Och söta Du, tack för den gulliga extrapremien du skickat med.Vilken söt penna och med mitt namn.Så gulligt av dig. Bara asken och texten där var ju så vacker, och så hela pennan.Jag kommer sända dig många varma tankar när jag bär smycket och skriver med pennan.

    Utmaningen här ovan är ju skoj, men jag får nog tänka till rejält för just nu kommer jag inte på något.Men några dagar...sen ska jag väl kunna skriva ner något, hoppas jag.Jag tar utmaningen i alla fall och gr mitt bästa med den.

    Ha nu en fin och underbar dag imorgon.Önskar att allt gott riktigt skall ösas över dig!
    /Kram fr Karin

    SvaraRadera
  9. God morgon! Äntligen fredag *hurra*

    vet att jag inte varit så aktiv på bloggen men jag har just startat upp ett nytt stickprojekt, stickar efter engelsk beskrivning och det är klurigt. Maken klagar på att jag är så osocial när jag bara stickar nuförtiden... tydligen var det bättre när jag satt framför datorn i samma utsträckning.

    Vilken kul utmaning du fått! Ja, knasiga saker om ens nätvänner är alltid kul.

    Önskar dig en härlig fredag!

    kram Caramel

    SvaraRadera
  10. Du har nåt att hämta hos mej !kram=)

    SvaraRadera
  11. Ja det är roligt med dessa utmaningar så man får lite kul läsning.Och så behöver man ju friska upp minnet lite även om det är sådant man helst av allt ville glömma.
    Det där med gravid magen det har jag själv råkat ut för att vräka ur mej.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Det var visst intressanta saker vänne. Ha en underbar lördag. <3<3<3

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails