tisdag 9 mars 2010

Heldag

Godmorron alla mina fina vänner!!
Tack snälla ni för era uppmuntrande ord om mitt förra inlägg!! Ni är bara BÄST!!
Jag ska ringa min tandläkare i veckan & gå igenom med honom OM det finns nått att göra åt det hela & isåfall vad!
Men jag orkar bara inte gå & älta det eller känna mig nerslagen av det..
det är inte värt det!
Känns som jag är van vid att bli nekad.. fniss.. men jag känner att ingenting blir bättre av att deppa ihop.
Fonder har jag sökt från i så många år & alltid fått avslag, så det känns inte så värst lockande just nu, men tandläkaren har kanske nått förslag på det hela.
Min tandläkare är den ende här runt ikring som har rätt utbildning & rätt utrustning till det & jag låter hellre bli än att gå & sanera hos en "vanlig" tandläkare..fniss...

Idag mina vänner ska jga jobba heldag. Min chef ska göra sitt sista prov.
Jag håller tummarna för henne!!
Sen ska jag ta itu med mina studier. Men först ska hon på en veckas välförtjänt semester, så nästa vecka blir det till att jobba heltid.
Nu ska jag väcka min underbara son & få i han lite frukost.. kan va lättare sagt än gjort ibland... är han en trött tonåring då eller...hihihi...
Drömde sån otäck dröm inatt & jag mindes den så tydligt när jag vaknade men nu finns bara obehags känslan kvar.. minns inte nått från den.
Vad hittade ni på igår på KVINNODAGEN =)
Vad ska ni hitta på idag??
Ha en underbar Tisdag alla ni fina vänner

14 kommentarer:

  1. Hej! En snabb vistit kommer här, tack snälla för att du vill vara med o tävla om våra priser. LYCKA till nu vännen! kram

    SvaraRadera
  2. hej tina
    de går så bra så ...vi fixar dom =) men vill du ha helvita eller dom som ser lite gamla ut?
    kram pia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hittade hit via Caramel.
    Tänk att du är så positiv fast livet inte varit lätt. Det är härligt att det finns sådana som du. Fortsätt att vara positiv. Tanken kan ändra mycket.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. God Förmiddag!

    Du har väl redan hunnit till jobbet.
    I går "klämde" jag en kilometers promenad på mina kryckor tillsammans med goda vänner som tog med mej ut när Mannen jobbade.Jag vill inte gärna gå själv.
    Det blir en sväng i dag också.
    Frukosten Min bestod av Fullkornshavregryns gröt med socker och kanel vilket smakade blä...lingonsylten var slut så nu håller jag på att koka ny eftersom jag hade lingon i frysen.
    Drömmar jag det är inte alla som drömmer men jag drömmer ofta men glömmer bort dem när det gått några timmar sen jag vaknade.

    Ha en underbar dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vårda dig ordenligt nu denna veckan så du är laddad inför nästa.Jag blir ju lite lätt orolig för dig..blink..jag kanske tittar in till dig då någon dag.Har du lunch stängt?
    kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan !
    Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig med tandläkaren !
    Jag ska be Änglarna hjälpa dig ! *smile*
    Ha en fin dag !
    Kram , Helen :0)

    SvaraRadera
  7. Fin dag...solen lyser och smälter sakta snön..det är så skönt..nu har vi en vacker tid framför oss.
    Min dag är full av tankar.Måleri och skrivande..

    Jag tar hand om mig själv,man får inte glömma bort det.

    Ja så ser min dag ut..

    Många kramar från mig

    SvaraRadera
  8. Hej Tina!

    Sicket elände med tänderna,när det är så dyrt!
    Hoppas att det ordnar sig på någotvis..

    Kvinnodagen...e...e..den hade jag faktiskt glömt bort:) Idag har jag jobbat och är helt "tiltad" som vanligt efter stressen.
    Längtar efter semester och blir avis på dig som får ha en vecka ledigt, se till att njuta nu!
    Kramiz/M-L

    SvaraRadera
  9. Men du kolla om tandläkaren kan hjälpa dig med ett förmånligt lån. Så gjorde jag. Lånade hos något speciellt företag (tror jag) som var inriktade på lån just för läkekostnader. Det var förmånligt och ingen hög ränta. Dröjde inte så länge innan jag hade betalt tillbaka. Har inte ångrat en dag att jag gjorde den saneringen. Har idag bara två tänder kvar att "rensa" sen är jag klar. Men jag tog en paus för det var så mycket annat omkring mig.
    Det kommer lösa sig för dig! :-)
    Varm kram,
    Eva

    SvaraRadera
  10. Kvinnodagen firades inte direkt här hos oss... eller jo förresten så "fick" jag en tidning av älskade maken när vi var och handlade som hade två kajalpennor som gåva!!

    Så nu kan jag vara lite rockigare när jag sminkar mig för kajalpennorna heter Deep Purple och Black Sabbath. *ler*

    Hoppas det gått bra att jobba heldag i dag!

    kram från västkusten/Caramel

    SvaraRadera
  11. Kul att du vill vara med i min tävling! Välkommen!

    Första besöket på din sida så jag vet ju inget om dina tänder, men känner du på dig att amalgamsanering är rätt väg så stå på dig. Förr eller senare hittar du en läkare som godkänner saneringen. För tio år sedan var jag först i Alvesta kommun med att få min sanering gjord på landstingets bekostnad som ett led i fibromyalgi- och smärtutredning när allt annat var prövat. 52 tandläkarbesök under två år. Det var ett gigantiskt projekt men jag vill inte ha det ogjort. Blev av med en mängd mystiska symptom och stärktes i övertygelsen om att våga lita på min magkänsla och stå på mig.
    Om du inte redan har kontakt med tandvårdsskadeförbundet, kan jag rekommendera dem. Har bl.a en jättebra liten saneringsguide man kan beställa och en mycket bra medlemstidning.

    Kanske kan du börja på egen hand med någon enstaka fyllning?

    Tänkte också på neuroborrelia. Läste om en medlem i TBE-borrelia föreningen som också fått diagnosen SLE men det visade sig vara en gammal borrelia som gått på nervsystemet. Hon blev bra efter massiv antibiotikabeh. Diagnosen ställdes i Tyskland.

    När jag hade det som jobbigast läste jag nånstans att "så länge man försöker, letar och prövar nya vägar, har man åtminstone en chans. Ger man upp har man ingen chans alls"

    Varm kram och lycka till

    Anette

    SvaraRadera
  12. Hej Tina!

    Kikade in här för första gången och ville bara skicka några värmande kramar!!

    Hoppas allt löser sig, även om det nu känns motigt. Ge inte upp hoppet!

    Hälsn Linda

    SvaraRadera
  13. Kikar in och säger "godnatt" och tackar för kommentaren hos mig!
    Har haft en någorlunda bra dag med sol och en rejäl hundpromenad :-)!
    Tur att jag har dom där två, det blir lite roligare att gå ut när man har rejäl anledning, ha, ha! (Är oförskämt lat, så det gäller att det finns något "som drar"!!!)

    Kramen, vännen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  14. Hej! hhih nu är du med i tävlingen vännen. Ja du ryggen är som den är och jag väntar fortfarande på svar, har svårt att ligga en hel natt i sängen då det värker så. MEN jag hoppas snart få svar. HIhi ja vi är kreativa vi hihi. Tack söta för alltid så fina kommentarer och ord. Ja jag hoppas att jag snart får hem datorn. Suck hihi kram på dig

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails