söndag 14 mars 2010

Med läsglasen på näsan & mitt i mitt pluggande, slog det mig....

Jag hade bestämt mig för att idag Söndag, skulle jag plugga!!
Som en galning.
Jag satte läsglasögonen på näsan, slog upp min bok, mina färglada pennar låg på plats & mitt block.
Satte på datorn, för det är alltid nått jag måste söka på, sen satte jag igång....
Huden består av tre lager..
Överhuden
Läderhuden
Underhuden
Hudens uppgift är att.... bla bla bla.....
då kom jag på det!!
Helt utan förvarning kom det :
Om jag inte tar hand om min kropp.... var ska jag bo då??
Det bara slog mig sådär helt plötsligt...
så enkel egentligen.
Där har jag ju sporren till att ta hand om mig själv bättre..
Om jag inte tar hand om min kropp... vart ska jag då bo???
Tyckte det va en jätte bra tanke som flög upp i skallen.
Tycker den är så sann!!!
Jag har pluggat & skrivit denna Söndag så det ryker ur skallen på mig.
Men nu måste jag få fart på pluggeriet så jag kan göra provet snart & slippa ha det hängandes över mig.
Men det är mycket att ta in.
Jag är INGET läshuvud & behöver hitta mitt unika sätt för att memorera det jag läst.
När jag va yngre kunde det hjälpa att spela in det på band & sen lyssna på det gång på gång.. men nu har jag inget att spela in med, så nu blir det glada färger på pennorna istället & små krumelurer som ska symbolisera det ena el det andra, då kommer jag ihåg det =)
Men nu är det slut pluggat för idag.
Nu är det snart dax att invänta Mr John Blund =)
Ska jobba heltid denna veckan, så jag behöver sömn.
Min älskade chef ska på lite semester med sin familj. Lite för att komma bort men även för att fira.
Hon har mycket att fira.
Hon öppnade Scorett i höstas & nu har hon gjort sista tentan på den sista delen av hennes Hälsorådgivar utbildningen...( jag är på 1:a...så jag har lång väg kvar :=)
Nästa vecka kommer jag att ha en praktikant med mig på jobbet & det är inte vem som helst för det är min underbara Systerdotter!!
Det ska bli så kul att hon ska vara med.
Blev så glad när hon frågade om det fanns möjlighet för henne att vara hos mig.
Kände mig stolt oxå!! =)
Så det ska bli jätte kul, men först ska jag klara av denna kommande veckan med heltid.
Nähä, nu ska jag ta & göra mig igjordning & invänta Mr. John Blund!!!
Önskar er alla en underbar Måndag
&
DU..
Glöm inte att ta hand om din kropp... så du slipper ta in på nått skabbigt motell!

23 kommentarer:

  1. Hehe, den där bilden med huden har jag också fått lärt mig :)

    Jag mår okej, har inte ont i magen eller så, men har varit låg och känt mig ledsen utan att veta varför.. Borde kolla upp min mage sen kanske, men jag gruvar mig.
    Hur är det med dig, fina du?

    Önskar också att du bodde närmare.
    Hade varit roligt tror jag.

    Klart du fick svara ändå fast du inte är Bea knäppis ;) Kul att du tyckte katedern/skrivbordet va fint.
    La ut bilden till Bea, för hon hade fått en inre syn förut, när jag letade efter mitt Aurafotografi som jag hade tappat bort :)
    Att det låg i någon byrå av något slag.
    Får se om den såt lika ut.

    Nu är det dags för mig att krypa ner i sängen.
    Sov gott, fast det gör du nog redan.
    Vi ses snart igen.
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas du nu sover gott och att måndagen blir en härligt fin dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej kära vän! Tack för alla dina kommentarer, har haft en mindre bloggpaus i helgen. Hihi visst ser tårtan riktigt ut? hih man blev sugen själv på tårta. Det är så gott med färska jordgubbar mmmm. Längtar till sommaren. Ja jag mår väl bra förutom ryggen den vill inte ge sig! Ska ringa Peter Skoog idag och se om han har nån tid. Tack för dina fina ord om våra skyltar, du är så rar. Ha en bra måndag! EN bamse kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Jag använde mig med av olika färger på pennorna när jag var tvungen att banka in något i skallen. Det var otroligt bra. Nu gör jag ju alla mina tentor hemma och vänder ut och in på hjärnkontoret istället. Det går det med.

    kramkram

    SvaraRadera
  5. Mycket kloka ord !!
    ...så sant , så sant !
    Kram , Helen

    SvaraRadera
  6. Visst e det så ,min kropp e min borg..kom oxå på det för några år sen o det var en fantastastisk känsla så nu e det hela tiden till att förvalta den väl..jag stoppar inte i mej vad som helst o har t om slutat röka för 3 år sen ,vilka förändringar man kan göra ,helt otroligt !! Vad kul att du får en go prao,xtra kul då !! Önskar dej en underbar vecka !Kram kram=)

    SvaraRadera
  7. Åh, det där känner jag igen från när jag läste basmedicin! Det är verkligen fascinerande att läsa om kroppen och man BLIR faktiskt mer mån om att ta hand om sig när man läser sånt där.
    Önskar dig en riktigt fin dag!
    Kram,
    Eva

    SvaraRadera
  8. "Jag tror hon kan det"! Jag tror hon fann det!
    Ja vi tar ofta inte hand om vårt hus som vi borde. Men du är ju på god väg;) Önskar dig riktigt mycket lycka till med dina studier! Kramar

    SvaraRadera
  9. Jadu det är en hel vetenskap detta med människan och hur olika saker påverkar oss.
    Det kommer mer ljuspåsar i bloggen, fick lite mycket att göra nu ett tag med Violans beställning ;o)
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  10. Får jag gissa på att du läser till uska eller något liknande? :)
    Vad jag skrattade åt dom där roliga barnbilderna som du har lite längre ner :)
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Hejsan Tina...du undrade om Maths jobbar på distans..ja till viss del,men ett besök är ju bra då han läser av hela dig,som jag nämnde. Och han jobbar så som du skrev,med att hjälpa kroppen som du bor i.

    Och visst är hon fin min rottweiler Jackie...du får glädja din son med att ge han en sån liten valp...då hade han blivit överlycklig...

    Många kramar och ha en skön vecka...

    SvaraRadera
  12. God Morgon Tina
    Så bra, det du skriver om kroppen.
    Det är därför jag tränar, vill göra något, för att stärka kroppen.
    Mat, sömn och motion är A och O, min sömn har varit kass i många, många är, men är nu bättre.
    Jag är alltid lite, lite förkyld, vet inte hur jag ska få bort den helt.

    Ha en underbar vecka.
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  13. Ja det kan vara svårt att "plugga" om man inte har något läs huvud men det brukar ju gå lättare om man är intresserad av det man läser.
    Det där med kroppen kan Du ju bra.
    Det här med huden e spännande eftersom jag lever med EDS så har jag lite speciell hud.Mjuk och vääääldigt elastisk---gummiband..typ.
    Jag läser en del om kost...Just nu kretsar det mesta runt "points" enl.V.väktarna vilket jag tycker är väldigt intressant och inspirerande.
    Jag är och förblir en Vikt Väktare för det är det som fungerar för man får äta mycket gott.
    Och dricka champagnen som jag bara måste ha varje fredag.....Du vet ***Leva i Lyx* ;o)

    Önskar dej en underbar Tisdag Min Vän!!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Jo just ja, Kul med en praktikant och inte vem som helst.
    Och hoppas Du fixar heltids veckan det kanske kommer efter nästa vecka.
    Men det får Du ta då!!!!
    I bland är det värt att ha lite ont när man vet vad det kommer ifrån.

    Kram....i gen!

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!
    Nämen, håller du på att plugga, dessa ämnen läste jag på 90-talet när jag pluggade till undersköterska. Vad ska du bli?
    Duktig du är som kämpar med studier mitt i allt.
    Kul att få systerdotter som praktikant.
    Hoppas allt är bra med dig ochg helgen varit bra.
    Ha de gott och sköt om dig och lycka till med studierna, men det klarar du galant vännen.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  16. Tack för din kommentar :)
    Hälsorådgivare låter ju spännande, vart har du tänkt jobba sen?? Jag älskar att plugga, tycker det är roligt att lära mig grejer, men har väl själv aldrig haft något läshuvud egentligen. Sen är jag en sån som säger typ nu när jag jobbar att det är JÄTTEKUL att plugga, men sen när jag väl börjar plugga så är det bara roligt i några veckor haha.
    Jag är inne på att bli lärare nu och då är det bäst att ändra inställning när jag sitter i skolbänken så jag kan föregå med lite gott exempel :)
    Kram

    SvaraRadera
  17. God afton i stugan! Hoppas att allt är bra med dig och att du inte sliter ut din boning allt för mycket nu när chefen är borta och lämnar dig med mera arbete!

    Tänker på dig!

    Kram Caramel

    SvaraRadera
  18. HEJ VÄNNEN! Jisses här pluggas det för fulla muggar. Ska du bli läkare? hihi då kan jag få komma till dig. Allt bra annars? Här är det mycket nu, varvar bloggen med jobb just nu hihi. kram

    SvaraRadera
  19. Du har en sån fin blogg,där jag kan söka klokhet och snällhet och kärlek.
    Jag ska försöka komma hit ofta.

    När jag studerade så gick det bara av sig själv vissa dagar. Och andra dagar gick det bara inte att banka in något. Jag hoppas du kommer på knep som gör det lättare för dig.

    Ha en underbar vecka Tina.
    Kramisar

    SvaraRadera
  20. Saknar dig.....kramar och nattstjärnor till dig,hjärtat!!!!

    SvaraRadera
  21. Vad skoj att du blev inspirerad av mitt förslag att skänka till kvinnojouren! Vad glad jag blir!
    Önskar dig en lugn och skön fortsättning på onsdagskvällen!

    kram kram

    SvaraRadera
  22. Att ladda upp en filmsnutt från den egna datorn är inte så svårt. Det är ungefär som att ladda upp bilder medan man skriver ett inlägg, men istället för att klicka på ikonen för att ladda upp foto, så klickar man istället på den lilla filmen istället och följer instruktionerna. Sen är det bara att vänta (och vänta och vänta) tills filmen är uppladdad och bearbetad.

    Blev du något klokare av den beskrivningen?

    Vill passa på att önska dig en härlig fredagskväll!

    Kram Caramel

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails