lördag 6 mars 2010

Nu är mitt gym NÄSTAN klart =))

Nu är mitt hemma gym nästan komplett!!
Det jag nu saknar är en riktig bänk.
&
Roddmaskin, men det ska jag få låna av mamma =)
Nu har jag fått ihop det ganska bra i mitt gym.
Ser fram mot att sätta igång på allvar =)
Har både hantlar & skivstång.
Men upptäckte att en av mina hantlar är borta???
Vart har den tagit vägen tro???
Saknar en tränings bänk.Någon som har en för en billig peng? Roddmaskin ska jag få låna av mamma =)
Balansbollen är verkligen ett toppen redskap!!
Bara älskar att göra pilates på den =)
Men nu har jag inte tränat med någon ordning på länge, så jag får börja lugnt & stilla..fniss...
Men nu börjar lusten till att träna komma smygande iallafall =)
Lättare när man har allt på samma plats, så man slipper ta bort & fram det hela tiden.. då blir det inte så mycket träning =)
Magmaskinen älskar jag! Den är jäkla så effektiv & inte bara för magen utan rygg & armar oxå.
Hopprep har jag oxå, fast det är nog inte riktigt min grej.. fniss.. men det finns med i gymmet om lusten SKULLE falla på..( vilket jag inte tror är särskilt troligt..fnisss... Legmadic är en dunder uppfinning. Jäklar va tuff den är. Finns ett program till som "bara" tar 13 min... men fy sasiken vilka tuffa 13 minuter =) Boxsäcken är min sons, & det är han som använder den mest.. men den finns oxå med i gymmet =) Så nu är det bara en riktig träningsbänk som fattas. Hade varit så soligt att ha en sån... nu använder jag en tv bänk..fniss.. det går bra, när jag lägger min pilates matta på..fniss.. men den är ju lite stor & klumpig. Men bättre än inget =)) Idag ska jag till min älskade lillasyster & hennes familj! Ska bli så roligt!! Saknar henne så mycket. Vi har haft en tuff period full av missförstånd & skit, men nu har vi rett ut det & pratat ut & det känns så underbart!!! Så dagen ord bara måste bli idag ;
" Prata är guld!! Gå inte & bär på massa som tynger dig om en annan person.
Prata med personen på ett ärligt & stillsamt sätt.
Många gånger handlar det enbart om ett el fler missförstånd som går lätt att fixa!!
Så istället för * Tiga är Guld * vill jag hävda
* Prata är guld *!!!
Kram Tina

9 kommentarer:

  1. Duktiga du som kommer att gymma hemma.. När jag har haft träningsredskap hemma så har jag varit duktig i början men sen har det blivit stående så för mig är det bättre att ta mig iväg till gymmet istället..

    Ha nu en bra lördag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Men Hallå!!!!
    Oj Oj Oj det var inte illa.....men ta det försiktigt så Du inte drar på Dej skador.
    Nu ska Jag ta en promenad i solen.Promenad och promenad jag går som en snigel men jag har hjälp av kryckorna få se hur långt jag kan gå Mannen jobbar så han kan inte följa med men jag får gå så grannarna ser mej för Jag trillar lite då och då.Men man måste ju ut :o)
    HA en underbar Dag!

    Kramar!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj, nu får jag dåligt samvete att jag aldrig kommer iväg och tränar. Men, det händer så mycket annat omkring mig - så jag har liksom inte ork att ta itu med träningen. Var sak har liksom sin tid, som min gamla svärmor brukade säga :-)
    Varm kram,
    Eva

    SvaraRadera
  4. Lyckans ost som har ett gym hemma. Det rymmer inte vi.... Just nu är det "kamp" om vi rymmer en stationär dator i huset, vi bor på ynka 40 kvm och har huset fullt med möbler.

    Önskar dig en fortsatt fin lördag!

    Kram Caramel

    SvaraRadera
  5. WOW ett helt gym ska du ha! Duktiga du! Å skulle också behöva göra nåt. Japp nu är det bara att vänta. Klar jag berättar för dig hihi. Tack för dina tankar, du är i min med. Du har ett varmt stort hjärta! Kram ha en fin lördag kväl

    SvaraRadera
  6. Hej goa Tina!
    Vad duktig du är som gör ett hemmagym. Har själv haft tanken men det har bara blivit tanke.Har en balansboll och hantlar och det hjälpte mig vid förra kväoperationen och kommer att anv bollen även den här gången.
    Önskar dig en fortsatt härlig helg.
    Kramis Britt

    SvaraRadera
  7. Hej Tina!
    Oj.vilkrt fint hemmagym du har
    så mycket fina träingsredskap
    så fin och vältränad du ska
    bli fast det är du ju säkert redan
    men så fint att ha allt på en och samma plats
    då man vill träna och hålla sig i form...
    själv så har jag bara en motionscykel som
    jag måste börja cykla på..för min vikt..
    väger alldeles för mycket..blir så förtvivlad
    ibland.=(

    Tack för all dina gulliga kommentarer
    du alltid skriver..man blir så glad att
    läsa dom!Tack för din kram ger dig en stor kram
    tillbaka!

    Har inte alls haft lust att blogga på
    länge...men nu då jag fått en ny dator så
    har blogglusten återvänt..har velat hälsa på
    dig oftare men har varit dålig på det.

    Hoppas du får en skön Lördag,
    Kramar från Maria!

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Tina!

    Det måste vara kul för dig med ett hemmagym och att ha disciplinen att träna!!
    Skulle själv behöva ha ett..hm..sneglar ned på min mage..

    Visst är det skönt med försoning..Vi ser ju allt ur olika perpektiv och det är en konst att komma på det ibland och inte fastna i sitt eget!: )

    Kramizar/ M-L

    SvaraRadera
  9. Hej Tina
    Skönt med gym hemma, slippa passa en massa tider, och dyrt är det också.
    Vi skaffade gym hemma, vi bor på landet, jobbar inte i stan, så det var bara tvunget, att det skulle bli ett gym hemma.
    Både jag och min man tränar, så sporrar vi varandra.
    Nu har jag tränat i massor av år, skulle jag inte ha gjort det, tror jag inte att jag skulle ha kunnat gå och röra mej i dag, med de skador jag har.
    Den här Legmadic, är det sånt som skrdskoåkarna tränar med, benstyrka? Har funderat på en sån, men man får väll för muskliga lår?!

    Vill även säja, alla kan träna, men börja försiktigt, och man mår så bra efteråt.

    Kramra
    /Maggan

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails