fredag 12 mars 2010

Jag vill tacka... jag vill ge nått till just DIG

Idag är det Fredag!!!
Underbara Fredag! Min lediga dag!
Det ska bli så skönt att vara ledig, jag ska bara göra saker som jag känner för.
Jag måste berätta en sak.
Ni vet ju att jag köpte vinsterna till min tävling från
.....
för några dagar sen fick jag ett mail från henne, där hon skrev & tackade mig för att jag köpt vinsterna till min tävling från henne & att hon ville sända mig en TACK GÅVA!
Jag blev givetvis väldigt glad
I förgår låg ett paket i posten från henne.
Bilden överst visar vad det paketet innehöll.
En drömpuppa & en Morrgonpeppnings kort.
Jag blev så oerhört glad. Där låg oxå ett jätte vackert kort med texten ;
" Må din stig kantas av blomster av kärlekens sol
Tack så mycket Carolina "
Tack själv Carolina!!!
Jag blev så glad & jag har köpt rätt många drömpuppor för att ge till andra men aldrig behållit någon själv, men nu har jag en + fina morronpeppningskort!
Tack Carolina!!!!
Jag tror inte.. jag VET att det du sänder ut.. det kommer tillbax till dig!!!
Värt att tänka på
Fånga dagen!
Ja, ibland kan det va lättare sagt än gjort. Det är många måsten i våra liv.. men jag jobbar stenhårt att byta ut det där MÅSTE mot BORDE. För många gånger är det jag själv som skapar mina MÅSTEN.
Ordet BORDE är så mycket bättre.
Jag BORDE städa.. eller jag MÅSTE städa... jag vet vilket som låter bäst, vilket tycker du?
Tiden rusar på så enormt fort, så det blir svårt för oss människor att hinna med allt vi BORDE göra.
Men varför jaga alla de där BORDE??
Vi kan ju själva gå in & styra, inte allt, men mycket i våra liv.
Det vi KAN göra förändringar på, varför inte göra det till vår egen fördel?
Vad gör lite skit i hörnen? Vem städar jag MEST för.. min egen skull eller för de som EVENTUELLT kommer & hälsar på?
Vi städar för vår egen skull, men inte enbart tror jag. Jag vill ha rent & ordning runt mig, det vill nog de flesta, men att döpa städningen till ett måste är verkligen att ta död på den ev glädjen man känner att städa.
MÅSTE är ett stort & många gånger ett negativt ord.
Vi MÅSTE vara smarta, MÅSTE vara snygga, MÅSTE jobba, MÅSTE vara felfria föräldrar, MÅSTE orka, MÅSTE göra en massa.....
, jag jobbar HÅRT för att byta ut ordet MÅSTE till BORDE!
Hur gör du?
Denna AWARD vill jag ge till er ALLA!!!
Ni visar mig sån underbar omtänksamhet & vänlighet.
Alltid nån fin kommentar från er & ni peppar mig de dagar jag är nere.
Ni tar av er tid att läsa mina kråkfötter.
Ni är så oerhört ödmjuka
& jag är så enormt tacksam för er ALLA!
Ni har kommit att betyda så mycket för mig. Allt ni delar med er av gör att det känns som jag känner er.. var & en... ni lyser upp mitt liv
&
jag är så glad varje gång jag går in till er & ta del av det ni delar med av.
Så denna AWARD är till just DIG!!!!
Tack för all vänskap, kärlek, omtänksamhet, uppriktighet, ärlighet
som just DU delar med dig av!
Just DU är värd allt gott!!!
Till DIG från MIG!!!!

22 kommentarer:

  1. Så rätt du har!!!

    De enda måsten vi egentligen har är att ta hand om oss själva och nära och kära. DET är viktigt.

    Hoppas du får en lugn och skön ledig dag!

    SvaraRadera
  2. Du skriver så himla bra och äkta! Det gillar jag... Nå jag är inne i en ganska jobbig period och har int fått sova bra på ett bra tag nu. Så jag blir så slut i hela min kropp och själ av det. Att int få sömn gör int dagen lättare.. Men det blir nog bra , jag hoppas det iaf.

    Hoppas du får en underbar dag! Många kramar från mig

    SvaraRadera
  3. Hej Tina och Tack! För Awarden ;) Min första ;) Jättestolt över den.

    Det där med måsten och borde har du rätt i. Jag har varit manisk städare i hela mitt liv och inte tyckt mig kunna unna mig egen tid om inte allt är gjort. Till och med i garderoberna skulle allt ligga och hänga fint. Annars var det inte städat. Ja med den påföljden att jag aldrig fick tid till mig själv då;(

    Idag prioriterar jag bort en massa måsten och speciellt städning. Jag vill också ha fint omkring mig men jag överdriver inte längre. Jag fick just en tavla en jul av någon som tyckte jag överdrev Det stod " Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete". Gick med tops i alla hörn och snirklingar på möbler o så;)

    Här skiner solen;) Har du snö? Det är jätte fint väder här i Uppland Tänk så det kan skilja.

    Du får unna dig något extra idag Tina som tröst för snön. Kanske ett varmt bad med doftande oljor och tända lsjus? Ja du vet nog själv vad du behöver. jag tänker på dig vännen Stor kram till Dig.

    P.s Gillar Nordman;) Ds

    SvaraRadera
  4. Hej vännen
    OM jag vill ha...tack snälla. Det var en väldigt fin award.
    Hjärtanen finns ej på min Shop SigneratAJ än men du kan beställa direkt av mig på nyanseravvitt@gmail.com. De kostar 79 kr + frakt. Vill du ha något annat ord går det också bra.
    KRAM och trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Ja, man får ofta höra ordet måste. När jag ex städar är det inte för andra och besökare som kommer utan för min egen del. Tyvärr blir det ett måste för mig eftersom jag måste hålla rent annar går jag och nyser, men jag tycker om att städa är lite av en terapi och samla tankarna för mig. Sätter mysig musik och sedan sätta igång.
    Tusen tack goa du för den fina Awarden. Kommer att lägga ut den i mitt nästa inlägg.
    Ha en skön helg och sköt om dig.
    Många kramar Britt

    SvaraRadera
  6. jag bara älskar din blogg och vad fin awarden är. tacktacktack.Jag säger som de andra att du skriver så fint och jag mår verkligen bra av att besöka din blogg.

    trevlig fredag

    kramkram

    SvaraRadera
  7. Hej Tina.
    Nu har jag sett din bild och dina kommentarer så länge hos andra så kände att det var dax att titta in till dig för att se vem det är som gjort mig så nyfiken.
    Här fann jag allt tror jag. Sorg, glädje, lycka och frustration. Vackra bilder, härliga ordspråk och mycket annat.
    Men det jag verkligen lade märket till var att det är en otroligt positiv människa som finns bakom namnet Tina.

    Jag tänker på ditt avslag för tandsanering.
    din sjukodm och människors hållning.

    Vet du en sak....Jag kommer tillbaka.
    Kramen från nabolandet.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  8. Läste Synnöves kommentar :-), kan bara hålla med! Du är så positiv trots allt som händer runt omkring med sjukdom och annat...

    Och TACK för kommentaren hos mig!!! Den värmde verkligen idag när humöret är nere på minus nånting.
    Ibland känns det bara som om det blir för mycket. Men jag studsar snart upp igen ;-)! Brukar inte deppa så länge åt gången (ett arv efter min älskade mamma, ner på botten och upp igen, ha,ha!)

    Tackar för den fina awarden och tar den med mig...
    Du är för go!!!

    Kramen och ha en fin helg, vännen!!!

    SvaraRadera
  9. Hej goa vän!
    Det är väl klart att jag jättegärna tar med mig din fina award till min blogg!Jag blir så glad för den Tina!Du är underbar!Tack så jättemycket! Håller helt med dig om det där med måsten och borde...en viss skillnad.Även "borde" gör jag avkall på ibland.I synnerhet med dammningen, fniss.Men dammtussarna är ju änglarnas innetofflor, så de inte fryser, då är det bra att några får stå kvar!Vi kvinnor är experter på att ta på oss måsten och borde hela tiden.Det gör inte männen.Därför är det ibland så skönt att umgås med dem, för det är mer kravlöst än hos kvinnor.Åhh, andra sidan så kan ju en ungkarlslya gro igen alldeles, och hur fräscht är det på en skala?!
    Tack för alla dina fina ord både inne i min blogg och här på din egen blogg.Gillar den väldigt mycket! Och uppskattar vänskapen med Dig!
    Nu ska jag göra ett bildspel av en del foton till min mammas 70-års fest imorron.Sedan hämta bilen.Yippie!
    Ha en go och mysig helg!
    Bamsekram!/Karin

    SvaraRadera
  10. Min underbara Tina , självklart tar jag emot denna underbara award , med glädje att du vill ge den till mej o andra . Du är så sprudlande man blir så glad av dej .
    Åh va kul att du fick en så fin gåva , du kanske förstår att du är en glädjespridare för många av oss Hoppas du får en härlig helg Kramar i massor //STINA

    SvaraRadera
  11. Tack söta du för den fina awarden !!
    Vilka fina saker du har fått !
    Många kloka och fina ord i inlägget !!
    Ha en riktigt fin och mysig helg !!
    Kraaaam , Helen :0)

    ps. Tusen tack för alla fina ord på min hemsida ! *smile*

    SvaraRadera
  12. Heeij gooa rara du.. så gullig du är.
    Jag tar såå gärna emot den, så snäll du är..såklart jag vill ha den..tuusen tack.

    Jag håller me dej.. alla måsten.. väck me dom.
    Försöker tänka på det.. jag me.
    Du skriver såå himla vackert.. du e goo du..kram på dej, ha en superfin fredag, å helg..kram Helén.

    SvaraRadera
  13. Hej Tina!!
    Tack så jättemycket för din fina award!! Den värmer verkligen - jag blev så himla glad!
    Du skriver ur hjärtat när du skriver - det beundrar jag dig verkligen för.
    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  14. Tack snälla söta för awarden.. tar tacksamt emot den och spar den i hjärtat.. *ler*. Du är omtänksam du, och vilken underbar fin present du fick.. så rart av henne och kan känna att du verkligen behöver en liten överaskningspresent.. för såna värmer i hjärtat. Kram och ha en härlig helg..Moa

    SvaraRadera
  15. Vilka underbara ord...och en blogg med värme och kärlek, härligt!!!! :) kram

    SvaraRadera
  16. Vilken fin gest av Carolina.. Såna uppskattas..

    Jag får nog säga att jag lägger inte in en massa måsten i mitt liv utan en del borden som görs när jag känner att det är dags och när jag har lust och tid.. Visst finns det vissa måsten men inte en massa..

    Ha nu en bra lördag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  17. Håller med dig om ordet `måste´ - det borde bannlysas ur svenska språket, tillsammans med ordet `om´. "Jag skulle göra så om..."; "Om det inte vore så.... Jag brukar säga: om, om inte fanns....
    Jag tar gärna emot din fina Omtänksamhets-award, inte för att jag kanske förtjänar den så himla mycket....

    SvaraRadera
  18. Kikar in och önskar dig en fin helg!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  19. Hej Tina!
    Självklart tar jag emot din Award, gullego där ; )!!!
    Om jag fick bestämma skulle det bli kriminellt att använda ordet "måste",speciellt olagligt att bruka borde den vara för oss kvinnor som vältrar oss i det ordet. Vi byter ut det till ordet lust i stället...Nu har jag lust att sjunga lite till din musik här på sidan...lallaaaa

    Stor lördagskram/ M-L

    SvaraRadera
  20. Vad härligt med present. Kreativ insikts saker är både vackra och bra på många sätt. :-)
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  21. ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤
    Åh så fin AWARD, tack så jättemycket och självklart tar jag emot den med glädje och stor tacksamhet. :0)

    Hoppas du hade en fin ledig fredag och får en härlig go fortsättning på weekenden.

    Så kul med din present, du är den verkligen värd, du är så omtänksam och sprider så stor glädje med dina fina kommentarer.

    Ha det gott!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  22. Tack så mycket rara Tina! Läste att det var någon som skrev att det var dennes första... det är det för mig med.

    Kram Caramel

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails