söndag 21 mars 2010

Nu har Sara kommit hem !!!

Godkväll alla sötisar!!
Hoppas ni haft en fin helg allihop.
Min helg har varit INTENSIV men underbar!
Nu har min älskade bil SARA kommit hem.
Det är en Cheva HHR & det enda exemplar med denna lack i HELA Sverige =)
Det syns inte så bra på bilden, men det är svart & lila lack.
Bara älskar Sara.
Det är aoutomat i den & jag har verkligen saknat det.
Vår resa började i fredax kl 07.00 hemifrån.
Sen va vi framme i Västerås runt 12.
Det va långa timmar kan jag tala om. Nästan som när man va barn & väntade på jultomten..fniss..
Vi åkte först till min mans Moster, som bor i Västerås. Vi brukar tillbringa minst 1 vecka hos henne varje sommar, så iår blir det två ggr =)
När vi hämtat upp henne begav vi oss för att titta på min bil.
På väg till Västerås bestämde jag mig för att hon skulle få heta SARA!!
"Moster" har nyligen förlorat en nära vän så det kändes skönt att komma upp till henne just nu. Hon mådde bra & tog hans bortgång bra, men givetvis är hon ledsen.
Så kom vi fram till SARA & det va en snabb affär kan jag säga... sen åkte vi därifrån med SARA & vidare till loppisen som är i närheten av där "moster" bor.
Det är en STOR året runt loppis som vi besöker varje gång vi är där, men denna gång blev det inget handlat, utan vi gick & åt buffe.
När vi va mätta & belåtna åkte vi vidare till "sump" Hanna.
Vi kallar henne så för hon spår i kaffe sump.. har nämnt henne innan.
Det va mycket givande.
Jag, min son & min man spådde oss & alla va vi nöjda & belåtna.
Jag fick med mig ÄKTA Salvia som va plockat ute i det vilda i hennes hemland, som jag skulle rena mitt hem med, för jag har många "besökare" hos mig & alla är inte så snälla, så hon rådde mig till det.
Så det ska jag göra ikväll innan jag går & lägger mig.
Brukar rena med salvia men nu förstår jag lite mer varför jag bör göra det & att jag har inte inbillat mig.. utan här ÄR verkligen fullt ös med andliga besökare =)
Denna salvia är nått helt annat än den jag brukar köpa. handplockad ute i det fria.. underbar doft.
Efter det åkte vi hem till "Moster" & fikade.
Vi satt & pratade länge & hon har just gått klart en utbildning i Finland & det va så intressant att lyssna på henne.
Det känns som att komma hem när man kliver in hos henne.
Det va så mysigt, men vi hade några timmar hem så vi fick ju ta & packa ihop oss & ta Sara & åka hemåt.
Hemma igen runt 24 & jag kan ju tillägga att jag va ganska så mör efter jobbat heltid hela veckan & knappt nån sömn.. men det va det värt =)
Idag kl 10 åkte jag & mannen till IKEA för att köpa säng. Vi är inga fantaster att gå i affärer kan jag säga.. & nu hade de ju sovardagar på IKEA & herrejävla vad folk... suck....
Vi rusar in & hugger tag i en som jobbar där.. berättar vad vi vill ha & pang & bom så hade vi bestämt oss.. fniss.. vi är inte knussliga & hon som hjälpte oss va nog lite undrande över att vi bestämde oss så fort... men vi va helt slut & vi tycker INTE om att gå i affärer & särskilt inte när det är helt hysteriskt & folk beter sig som om sista dagen på jorden va kommen...
Väl hemma igen skönk vi ihop på soffan.. åt lite, mannen gick & vilade en stund för han skulle ju jobba ikväll... efter en timmes vila begav han sig till Göteborg & här sitter jag nu & jäspar....
Lite besviken är jag faktiskt... för igår va jag hembjuden till en vän ( " James Bond " ) på tjej middag, men fick avboka eftersom allt inträffade på samma helg. Men hoppas de andra tjejerna hade roligt & att jag kan va med nästa gång.
Nä, nu ska jag gå & bädda med våra nya täcken & kuddar... sängen har vi inte satt ihop än.. gör det imorron... sen ska jag till Jysk i veckan & köpa överkast, gardinstänger & ljusrosa hyllor om jag hittar =)
Ska bli så kul med ett " nytt " sovrum =)
Hoppas ni mår bra & att ni haft en fin helg.
Imorron är det Måndag igen. Går så fort.
NattiNatti mina fina skatter!!!

21 kommentarer:

  1. Snygg bil :-)
    Hoppas nu att ni blir av med de elaka besökarna..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!
    Ny bil och ny säng med tillbehör. Vad mycket du hunnit med i helgen. Tror säkert att 'nya' sovrummet blir jättefint!
    Ha det riktigt bra!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Så du "döper" också dina bilar?!
    När jag var sju år köpte pappa en liten Volkswagen som snabbt blev döpt till "Fia" och sedan har det rullat på...
    Min SAAB 9000 heter ju Missilen och 900;an jag hade innan hette (heter) Klimpen... Den jag sålde Klimpen till behöll namnet :-) och jag får julkort från hela familjen inklusive katterna och Klimpen varje år! Roligt att det finns fler galningar än jag här i världen, ha, ha!
    Visst är det härligt med automatväxel på bilen?! Gillar det skarpt! Är i och för sig tvungen att ha det, men det är allt rätt ok.

    Hoppas du blir nöjd med det "nya" sovrummet! Det är roligt att fixa lite så det blir omväxling "i dieten" emellanåt ;-)!

    Kramen, vännen och ha en fin början på veckan!

    SvaraRadera
  4. Vilken super snygg bil...nu blir jag avis..hi..hi..mycket bra val tycker jag...Låter som du haft en toppen helg,roligt att höra.Ja vi saknade dig,det var jätte mysigt och gott framför allt.Men jag hoppas att hon bjuder hem oss fler gånger för den maten äter jag gärna igen....puss på dig../Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Tina!
    Vilken händelserik helg! Å ny bil - häftig, har nog aldrig sett en sådan förut. Tack för din hälsning hos mig. Alltid lika roligt att du kikar in - blir så glad!
    Ha en bra vecka,
    kram Marie

    SvaraRadera
  6. Hej hjärtat! Har varit lite dålig på att svara på kommentarer.. Jo då resan blir av åker om en kvart ungefär =) Fick låna pengar så det känns skönt. Ska bli skönt att få komma bort lite. Kramar om

    SvaraRadera
  7. Oj Ni har haft "spender byxorna" på i helgen.Så kul.
    Ny bil är alltid rolig.Den var häftig eller Cool skulle barnbarnet sagt.Kul med något inte alla har.Automat så skönt.
    Ny säng låter bra och hoppas den är skön.
    Jag vill också göra om i vårat sovrum nya tapeter skulle verkligen behövas.Lite uppfräschning skulle inte skada.

    Vilken trevlig helg Ni haft och hoppas Du kunde sova i natt så Måndagen blir Ok.
    Så måste Jag ju fråga Vilket Loppis det är Ni åker till????---nyfiken...

    I sommar när ni kommer upp så kanske Vi kan träffas.Ja det är klart man vet ju aldrig åt vilket håll våran Husbil går heller ;o)
    Kul skulle det vara ändå.
    Tack för Dina fina ord...om Du bara visste vad Gla Jag blir.

    Tänka sig att Vi fick 2 dm snö i går men idag skiner solen och himmelen är så blå.

    Sköt om Dej!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Oj vilken helg ni haft ! Jättetuff bil !!
    Va spännande att bli spådd ! ...men va jobbigt med dina "besökare". När vi hittar vår gård ska jag ta dit en dam som kollar det med en gång . Jag vill inte ha en massa dåliga energier omkring mig . Hoppas det löser sig !
    Så härligt att få ett "nytt" sovrum !
    Ha en underbar dag ! Kraaam , Helen :0)

    SvaraRadera
  9. Ja, vilken helg ni haft! Vilken cool lackering på Sara.

    Håller med om att IKEA görs bäst i sann smash-and-grab-anda... förutom själva stjälandet.. men in-skaffa-och-iväg kanske skulle vara bättre beskrivning.

    Önskar dig en skön måndag. Hoppas nu att du vilar upp dig ordentligt!

    kram Caramel

    SvaraRadera
  10. hej vännen! Vilken fin bil! Hoppas ni hade en fin vistelse i Västerås och att du hittade mycket fint. Ja vi är så glada över lördagen och allt var så perfekt och fint. :-( Ingen vinst för dig denna gång men nästa kanske! Hoppas vi. Tack snälla för din fina kommentar om mina kort. hihi. Å vännen inte ska väl du vara besviken å snälla. Så kul att din vän vann. Ha nu en fin vecka så hörs vi snart igen kram

    SvaraRadera
  11. Shit vilken snygg racer du har skaffat dig människa :) Min syster heter Sara och hon är inte ens hälften så snygg som din bil :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att du har namn på bilen, det har jag med alltid haft på mina bilar.

    Härligt med ett nytt sovrum, finns inget bättre än att krypa ner i en renbäddad säng.

    Hoppas moster njöt av ert sällskap

    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Hej Tina
    Vilken fräsig bil, skitfrän!
    Vad du har hunnit med mycket i helgen, du måste vila också.
    Hoppas du har fått det lugnt omkring dej.

    Ha en underbar vecka
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  14. vilken underbar utflykt ni har gjort, och hela lilla Tina familjen var med,. härligt. jättemysigt att läsa om er. Ok vilken underbart härlig bil ni har köpt. lite avundsjuk är jag allt. men jag nöjer mig jättebra med min snuttan. en volvo 855 ;a du bör berätta mer för mig om salvian det lät jätteintresant... kramizar på dig du underbara. du glädjerika du sköna som är min vän. kramizar i massor lalla

    SvaraRadera
  15. Hej Tina! Wow, vilken häftig bil...ursnygg!
    Ha en jättebra vecka, det är du verklingen värt nu!
    Stor kram Helena

    SvaraRadera
  16. Men HALLÅ vad är det jag läser....har du vart i Västerås och på loppisen. Vet du att jag bor kanske 5-10 minuter från loppiset för jag tror ni har vart på stora ute på Bäckby.
    Tänk om jag vetat de....hmmmmmm

    Vilken kanonfin bil du köpt!

    Kramen//Cina

    SvaraRadera
  17. Men OJ! Vilken bil! :-) En sån skulle jag också vilja ha. Grattis!
    Vad spännande det låter att du varit iväg och blivit spådd. Har du hunnit rena hemma med salvian än? Vet du vad det är för "besökare" du har hemma?
    Här hos mig är det lugnt. Och har så varit i en månad snart, så jag hittade tydligen ett sätt att hantera det här till slut :-) När allt började var jag livrädd, det var hemskt. Men sedan har jag lärt mig så mycket och det har gett mig ett helt annat lugn.
    Jag hoppas du också får ordning på ditt hus, maila mig annars så kan vi se om jag kanske kan hjälpa dig på något sätt.
    kram,
    Eva

    SvaraRadera
  18. Tack ja det var mycket vacker hos Viola. Kul att ni hade en trevlig vistelse i Västerås och kul med ny bil. Ha det bra vi hörs kram

    SvaraRadera
  19. Grattis till din nya bil! Jag har också automat, det är toppen eftersom jag har reumatism.
    Låter läskigt med "besökare", speciellt om de inte är så snälla... Jag är en skeptiker när det gäller sånt där men tycker ändå det är lite fascinerade och spännande :-) Tittar på "Det ökända" på Tv4 ibland.
    Skoj att fräscha upp sitt hem med lite nya saker ibland, hoppas du blev nöjd.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  20. Hej min fina Tina , hoppas den nya bilen går bra , jag har oxå namn på mina bilar hihi... betty heter min . Jag ska skicka ett mail till dej . Salvia ja de e ju fint har haft salva gjord av det , hoppas det tar bort dina objudna gäster Massor av kramar till dej , du är guld värd Kramen //STINA

    SvaraRadera
  21. Hej Tina!

    Satt häromnatten på jobbet och skrev en kommentar men troligen försvann den nånstans på vägen....Vilken weekend ni haft!!.....Måste säga wow vilken tjusig bil, ser jag den på vägen nånstans då vet jag ju vem jag möter då..:0)

    Lät inte kul med dina besökare, hoppas du får bort dem med hjälp av reningsproceduren då.
    Lite kul med att bli spådd, brukar det stämma in när du spå dig med kaffesump, tror mig har läst att du spått med kaffesump tidigare...

    Ha det nu så gott!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails