söndag 28 mars 2010

Mycket som hänt


Hej mina fina vänner.
Nu har jag inte skrivit på flera dagar.. men OJ vad det hänt mycket denna veckan.
Jag ska vara med på radion.. en liten lokal kanal, men ändå.
Jag ska ge hälsotips =)
Det ska sändas lite nu & då mellan musiken.
Tjejen som gjorde intervjun blev jätte intresserad av det jag berättade om positivt tänkande & KBT, så hon började fundera över att göra ett stort reportage om det längre fram =)
Det ska sändas på
LJUNGBYKANALEN
ps. du kan klicka på LJUNGBYKANALEN så kommer du till deras sida & där kan man lyssna live oxå.
Inte säker men de trodde det skulle sändas på Tisdag Ds.
Jag började ju givetvis asgarva mitt i allt.. fniss.. men hon lovade ta bort det..fniss..
men så ringde hon mig i Fredax morse & sa att hon spelat upp intervjun för sin chef & han hade sagt att skrattet måste vara kvar för det gav verkligen god hälsa..hahahaha... men jag höll ju med. Skratt förlänger ju livet & kan mitt skratt glädje någon annan, så är det ju underbart..fniss...
Sen fick jag dessa UNDERBARA kärringar & Gubbar som jag beställt av underbara
STINA
(klicka på STINA så kommer du till hennes fina blogg )
Jag beställde tre stycken, men hon sände med tre Gubbar oxå.
Fick ett så fint kort oxå som jag ska rama in.
Hon tyckte kärringarna va så ensamma så hon skickade med tre gubbar oxå.
Kolla så fina de är.
Tack underbara Stina. Jag blev så glad =)
Vi va på banken i Fredax oxå & lade om våra lån mm & det blev en glad överraskning om hur mycket vi kunde spara.
Det kändes helt fantastiskt.
Jag vet hur det är att leva på mindre än marginalerna & att vi nu kan börja spara är ett under.
Jag är så lycklig.
När vi stod & väntade på att banken skulle öppna, såg jag en liten butik som jag inte tänkt på att den fanns.. i skyltfönstret hade hon en skylt där det stod:
LIVET ÄR HÄR & NU
givetvis rusar jag ju in där & frågar
Är den till salu?
Ja, svarar expediten lite frågande & jag bara då köper jag den.
Hon blev nog lite undrande av att jag kom rusande med andan i halsen..fniss.. men vi stod sen & pratade en stund & då ser jag att hon har en annan sak som jag bar ville ha.
-Jag tar den oxå, så pekade jag.
Det va ett älghuvud i tyg. Jätte fint. Jag ska ge det till pappa i födelsedax present =)
Sen skulle min sons klass sälja gräddbullar, så jag & min man körde & levererade dem till de som ville köpa.
Åkte hem till min fina stora syster & då bjöd hon på våfflor =))
Vilken underbar Fredag!!
Min älskade systerdotter har varit & praktiserat hos mig nu denna veckan & hon är så duktig. Hon är snabb som en vessla & lättlärd till tusen.
När hon slutade i Fredax fick jag & min chef varsin fin blomma ( ROSA ) jag älskar Rosa & det gör min systerdotter oxå =))
Hon hade skrivit ett fint kort oxå:
- Tack för att jag fått vara hos er. Det har varit jätte kul. Kram Eve.
Tack söta du!!
Jag & min chef gav henne ett armband som tack för veckan & hon blev jätte glad för det!!
Min systerson pelar i Troja & de har haft kupp nu två helger & förra helgen va en stor kupp & de kom tvåa. Jätte bra jobbat!!!
Fina syskonbarn jag har!!!
Sen har jag beställt av
Maggan
(klicka på MAGGAN så kommer du till hennes underbara blogg )
Jag har beställt presenter ( som jag tyvärr inte vågar visa här ännu.. fall den blivande ägaren läser detta..fniss.. men jag lovar att visa sen )
Maggan gör helt underbara smycken. Jag beställde även ett örhänge till mig själv ;-)
Det är det som är på bilden.
Visst är det underbart!!
Jag hade det på mig till jobbet igår & det va många som beundrade det kan jag säga =)
Tack underbara Maggan!!!
Du är helt fantastisk!!!!
Sist men inte minst vill jag passa på att önska er alla
En riktigt fin påsk.
Denna påsk gåva får ni gärna ta med er om ni vill.
Idag är det Söndag & jag planerar att städa idag.
Min man vagalejan inatt, så han kommer väl att sova många timmar till.. men jag får hitta på nått som inte väsnas under tiden..som att damma eller nått annat tråkigt...fniss...
Hoppas att ni mår bra & jag har missat så mycket hos er nu när jag inte varit här.. men nu ska jag kika in till er alla & kolla vad ni haft för er.
Tack till alla er som skrivit fina hälsningar till mig!!
De värmer så mycket!!!
Kram Tina

32 kommentarer:

  1. Då kan du sätta "Känd från radion" på visitkortet ;-)!
    Man kan kanske lyssna på programmet på webben?
    Skulle vara himla roligt att höra vad du har att säga! Tror det blir jättebra!!!

    Och att du hittade en skylt med din bloggs namn... Så jättehäftigt!!!
    Lär väl knappast hitta någon "Uffematte"-skylt, ha, ha!

    Ha nu en fin söndag och sköt om dig!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  2. Oj Men Kära nån Du håller på att bli kändis ;o)
    kul hoppas man kan lyssna på det jag vill ju inte missa det.
    Underbar bild den översta med kissarna som tittar på Dej.
    Så fina påskgummor o gubbar, kul!
    Klart Jag tar med den fina påsk hälsningen från Dej.
    Vi tänker kanske ta en tur med husbilen om Mannen inte behöver jobba och vädret tillåter i påsk.Vi får se.

    Sköt om Dej min vän!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Oj, ja det var sannerligen en händelserik vecka! Hos oss börjar Tyson var sig gamla energiöverladdade själv.

    Han har sååå tråkigt då han inte får gå ut!

    Önskar dig en härlig söndag!

    Kramar Caramel

    SvaraRadera
  4. Hei Tina! Så fin blogg du har, her møtes man av et generøst og varmt menneske med masse positiv energi...det merket jeg med en gang jeg kom inn her. Jeg er imponert over din fine innstilling til livet til tross for dine plager i hverdagen. Alle skulle ha en sånn innstilling for da takler man det vanskelige så mye bedre. Tusen takk for den hyggelige hilsen på bloggen min, lykke til og ønsker deg en herlig søndag og en riktig GOD PÅSKE! Klem fra Jorunn

    SvaraRadera
  5. Hej fina vän! Tack för de underbara kommentarerna. Det är alltid lika värmande att få kommentarer från dig :)
    Du verkar ha haft en spännande vecka, minst sagt. Åh vad jag önskar att jag bodde i Ljungby nu så man fick höra intervjun och ditt underbara skratt :)
    Hoppas du får en bra söndag!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  6. Åh så mkt du hade gjort ... nu MÅSTE jag ut på dagens promenad oavsett vädret ... efter att ha läst ovan!
    :)

    SvaraRadera
  7. Hej hej! Ja du verkar ha haft fullt upp :) Jag undrar också om det går att lyssna på radioprogrammet på nätet, skulle vara kul att höra :) Jag läste i din kommentar på min blogg att du jobbar på en hälsokost, va kul :) Jag praktiserade på en hälsokostbutik när jag var 19 och det var delvis där mitt intresse för örter och alternativmedicin tog fart :) Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Tina
    Ska komma ihåg att gå in och lyssna på er radio.
    Vilken vecka, jag har en sån nu, och till veckan från morgon till sen kväll. Men jag har förberett mej, så det ska nog gå.

    Så intressant det är med det possitiva tänkandet, det gör mina dagar till glädjeämnen. Jag har för det mesta ritigt kul.

    Ha nu underbara dagar.
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  9. Vad kul med radion och så klart skall skrattet vara med.. Som sagt så förlänger det ju livet..

    Ha du med en riktigt bra påsk..

    Kramar Mia

    SvaraRadera
  10. Wohooo en radio kändis har vi här, GRATITIS så roligt för dig! Måste vara pirrigt. Å jag är så glad för din skull. Du springer med andan i halsen efter presenter ser jag och du hahah bra att inte visa allt. Hoppas du haft en underbar helg vännen! Spännande med tävlingen? hihi. Ha det så bra gumman! kram

    SvaraRadera
  11. Hej Sötiz :) Tack och lov så har jag resårmadrass och bäddmadrass så det behöver jag knappast köpa. Det enda jag måste köpa är sängstomme, sänggavel och sänglådor och sen se till så jag får plats med allt i sovrummet så jag behöver inte bekymra mig om ryggont eftersom jag behåller mina madrasser :) Läste idag på Ikeas hemsida att man har 3 månader på sig. Det är ju verkligen kanon!
    Kramkram

    SvaraRadera
  12. Hej Sötiz :) Tack och lov så har jag resårmadrass och bäddmadrass så det behöver jag knappast köpa. Det enda jag måste köpa är sängstomme, sänggavel och sänglådor och sen se till så jag får plats med allt i sovrummet så jag behöver inte bekymra mig om ryggont eftersom jag behåller mina madrasser :) Läste idag på Ikeas hemsida att man har 3 månader på sig. Det är ju verkligen kanon!
    Kramkram

    SvaraRadera
  13. Vilken vecka du haft!;) Tänk att du ska bli radio kändis! Ska bli kul att få höra ditt "Fniss" Sen blir det tv och där kommer du att göra dig bra. Sen vet man inte var det slutar! ;) Lycka till! har spart radiokanelen och ska försöka hitta dig där då på tisdag.

    Stor Kram till dig vännen

    SvaraRadera
  14. Tjingeling !
    Så du ska vara med på radion du , vad jättekul :)
    Jättesöta Påskkärringar och Gubbar du beställt av Stina.
    Öronhängena var fina dom med :)
    Ja , vad är oddsen att hitta en skylt med namnet på sin blogg ??!! Du gjorde helt rätt som kutade in och köpte den :)
    Tackar för kommentaren på min blogg !
    Köttfärslimpan blev klart godkänd av sambo och en kompis till honom/oss. Gjorde Köttfärslimpan på 1,7 kg fläskfärs och halva gick åt *ler*
    Jag jobbar som Undersköterska i Hemtjänsten i Halmstad Kommun.
    Ha en fortsatt trevlig söndag !
    Kramiz från Camilla
    P.S Tar med mig din Påskhälsning och sätter in den på min hemsida :)

    SvaraRadera
  15. Ibland så fer universum oss gåvor och jag vill nog påstå att skylten var en sådan..så roligt...Nu är kursen slut och jag ska vila upp mig men när jag piggnat till så tittar jag ner till dig..puss och kram

    SvaraRadera
  16. Hej Tina!
    Roligt att höra alla positiva saker du varit med om i veckan! Jag önskar dig en riktigt fin påskvecka!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  17. Härlig vecka och vad härligt med radio.....
    ha en ny trevlig vecka vännen,

    kramkram

    SvaraRadera
  18. Jag hoppas innerligt att du vinner då hihihih. Ja inte läser man bloggar för att vinna saker utan skapa en fin kontakt med goa människor. Du kära vän Puss på dig

    SvaraRadera
  19. Ja här har det hänt massor ser jag..=).. så roligt för dig med radioprogrammet och kul med ditt skratt.. *fniss*.. håller nog med även om jag inte hört det så gör det nog lite mer naturligt och glatt, eller hur?. Fantastiskt smycke har du köpt.. jag beundrar verkligen Maggans smycken de är så himla vackra, och just det örhänget har jag tittat på.. =). Ha en härlig påskvecka.. Moa

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Oj, radio! DET var inte dåligt minsann..grattis!
    Ja skratt är verkligen härligt att lyssna på så jag förstår att de vill ha med det.. :)

    Vackert smycka, jag älskar oxå hennes smycke o laddar för att beställa ett :)

    Kram Git

    SvaraRadera
  21. du kommer nog att bli mer uppmärksammad. för du är en så öppen och rak person.
    det är lite för lite sådant i dagens läge.
    folk gömmer sig bakom andra och tycker o tänker men vågar inte stå till det. men du tina sätter foten på gasen och vipps så vet alla om vad du tycker och tänker.
    Härligt att du är så öppen. det gillar jag stenhårt. för du är bäst. min fina underbara vän. hoppas denna vecka blir underbar för er i familjen. för det är ni värda. megakramizar från din vän /Lalla

    SvaraRadera
  22. Tack gulliga du för dina fina ord om mina ägg hiihi. Tack själv för alla dina fina kommentarer hos mig, du är så snäll och gullig. Hihi ja du vinner snart ska du se. Ha det bra kram

    SvaraRadera
  23. Kära Vän!

    Du kanske Vinner nästa Tävling ;o)
    Önskar dej en bra start på Veckan.
    Och vet Du...Här snöar det....
    Sköt om Dej.

    Kram!

    SvaraRadera
  24. Klart att skrattet ska vara kvar!!

    SvaraRadera
  25. Hej käraste du!!

    Du är så välkommen såååå!! =)
    Ljuvliga smycken du visar..ska bli spännande att se det som du ska ge bort sedan!!

    Ha en härlig dag!! kramar Malin ♥

    SvaraRadera
  26. Låter som en riktig toppenfredag det där! Kul med radion, spännande :)
    Visst är det en härlig känsla när man kan börja lägga undan lite pengar, så skönt att ha den tryggheten sen.
    Hoppas du fått en toppenstart på den här veckan också!

    SvaraRadera
  27. OM det kan ge gråa hår ja hihi,en del sitter nu där och ska få hjälp senare med fler. Ha en fin kväll och tack vännen för att du vill hjälpa mig. Kram

    SvaraRadera
  28. Hej goa Tina!
    Nämen vad kul att få mara med i radio, nu blir du ju kändis. Du får väl förhandla om lönen efter detta.....
    Du verkar vara rätt person för att göra reklamen, och skratt det smittar ju av sig och är bara positivt, tur att de behöll det.
    Jättefina gummor och gubbar du beställt av goa Stina.
    Ha de gott vännen och sköt om dig. Ursäkta att du fick vänta på kommentar vännen.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  29. Hej Tina!

    Va roligt att du ska få vara med i radio, det här med positivt tänkande behöver vi nog alla påminnas om emellanåt då jag tror att vi lätt glömmer av det och så blir våra liv därefter...Man går å muttrar!

    Och ett skratt förlänger ju livet och ett skratt smittar alltid av sig och man blir glad själv, så det var bra att de beslöt att behålla när du brast uti fniss..hihi!

    Ha det nu så jättebra denna vecka och jag önskar dig en glad påsk!!

    *kram-kram*

    SvaraRadera
  30. Du kan väl lägga enlänk till radioinslaget på bloggen - blir så nyfiken :-)

    Visst är de underbara mags smycken - nu blev jag så sugen på örhänget.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  31. Vad mycket fint du har på din blogg!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  32. Hej Tina!
    Oj, vilken otroligt händelserik vecka!!! Himla kul med radion - blev jättenyfiken. Vad fin din blogg blivit - snygg header! Alltid lika kul att kika in hos dig.

    Smyckena var ju kanon - där får vi nog in o kika....
    Önskar dig en riktigt Glad Påsk,
    många kramar Marie

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails