lördag 28 februari 2009

Nu börjar träningslusten att spira..ÄNTLIGEN!!!

Känner det i magen!! Det lilla pirret som kommer vid tanken på träning, som lyst med sin frånvaro under x antal år. Det känns helt underbart. Jag har haft detta med träning hängande över mig som ett gnagande svart moln av dåligt samvete.
Men jag har hela tiden vetat att dagen kommer när jag är redo & försökt släppa det... inte så lätt. Tankarna & dåliga samvetet har hoppat på mig med jämna mellan rum ändå!
Har ju känt hur kroppen börjat säcka ihop, ryggen är trött & energin inte på topp, så nu känns det underbart när pirret kommit tillbaka.
Men jag ska inte skynda... eller jag ska skynda, men långsamt. Det ska få ta den tid det tar och jag börjar lugnt. Ska tänka långsiktigt.
Bassängträningen blir en bra start & sen fyller jag på med pilates & Yoga hemma. När jag gjort det i ca 4-6 veckor är planen att börja med min älskade styrketräning igen. Eftersom jag är reumatiker måste jag tänka på att inte överbelasta mina leder & muskler. Men det ska bli så kul att äntligen komma igång.
Idag är det dop. Ska bli kul. Va några år sen jag va på det sist. Har köpt fina dop presenter & Ankie gjorde ju det fina dopkortet som jag la upp här.
Efter det ska vi till mina föräldrar & gratta pappa till pensionen. Även där ska jag överlämna ett fint kort som Ankie gjort.
Är ni intresserade av korten kan ni hitta en del till försäljning på BlåHuset som öppnar på Månen på Tisd. kl 14.
Det kommer att bli en lång dag idag, men allt är ju "kuliga" saker!
Igår va vi ju på smygöppning på restaurang Peking. Det va så fint där. Vilka minnen som dök upp ;-) Träffade en gammal klasskompis jag säkert inte sett på 15 år. Så himla kul. Maten va jätte god. Vi fick 4 små rätter, kaffe & tårta. Dricka vad & hur mycket vi ville. Jag tog ramlösa :-) Alkohol är inte min grej. Vi va ca 100 pers... så det va fullsatt. Det va fullsatt inför öppningen idag. My & Lou= Ägarna, va jätte stolta och Lou kom & satte sig och pratade lite. Det va verkligen en stor ära att bli inbjuden så.
Men nu ska jag förbereda mig inför dagen... tänkte plugga en sida el två oxå....
Tack för att du följer min blogg, som är som min dagbok. Tack för att du lämnar en kommentar till mig så jag vet att just du varit och läst!!
Kram Tina
Dagens ord;
Du kan verkligen ge av dig själv, lyssna till din intuition & gör något oväntat idag, bjud in till sällskap & glädjefull gemenskap - Upplev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails