lördag 21 februari 2009

Härligt med vänner!!!!!!!!

Nu har jag jobbat klart min heltids-vecka. Det har varit så kul, så ni kan inte ana. Jag är riktigt stolt över mig själv. Det gick jätte bra. Idag va det ju kort dag & det gick verkligen fort idag. Men mycket berodde på att några av mina vänner tittade förbi & små pratade lite. Det va så kul. Mia kom inom & pratade lite innan hon skulle jobba, Ankie kom in en runda senare. Jag blev så glad när jag såg henne. Har tänkt så mycket på henne. Strax innan jag stängde kom en annan ny funnen vän. Hon funderade på att köpa en ny mobil & jag sa till henne att gå in till den nya mobilbutiken som öppnat jämte mitt jobb. Hon gick in dit, men jag vet ej om hon köpte någon el ej!
Det är verkligen härligt med vänner. Jag behöver inte många, men de jag blir oerhört viktiga för mig. Mår de dåligt, gör jag det oxå.
Igår va jag inne och köpte doppresent & hämtade pappas pension present, på min lunch. Det gick snabbt så jag va tillbaka på jobbet 13.30 så jag öppnade då. Har egentligen lunch till 14.00.
Innan jag gick hem idag från jobbet, skurade jag golven. Blir ganska slabbigt nu när det är snö ute. Ville ju lämna det rent & snyggt till min chef. :-D
Hoppas jag ej strulat till det förmycket. En del kunder är bara FÖR mycket. En del ska bara klaga & gnälla. Det finns en & annan som ger mig dåliga vibbar bara jag ser dem. En av de få, kom in idag när Ankie va där. Det va skönt att jag slapp stå där själv. Denna kund är helt hopplös. Hon är så gnällig & ska ha allt annat än det vi har. Min chef har ett enormt sortiment, men ändå finns det de kunder som inte ska ha det utan det hon INTE har. Jag kan bli tokig på dem ibland. Men jag ÄLSKAR verkligen mitt jobb.
Denna vecka ska jag plugga lite. Har ju inte blivit så mycket veckan som varit.
Det blir så fint i nya Blåhuset! Mia har valt så jäkla fina färger. Man blir glad & lugn av dem. Det kommer att bli skit bra.
Vänner för mig är personer som tycker om mig för den jag är!
Vänner för mig är personer som jag kan lita på!
Vänner för mig är personer som jag kan skratta, gråta, skoja, "skvallra", vara ärlig mot & de mot mig!
Vänner för mig är personer som finns där för mig när jag behöver de som mest.
Vänner för mig är personer som talar om för mig när jag gör fel, även när jag gör rätt.
Vänner för mig är personer som ser förbi mina fel & brister.
Vänner för mig är personer som finns kvar, även om vi inte träffas varje dag.
Vänner för mig är MYCKET!!
Jag behöver inte många vänner, men de vänner jag har betyder så mycket för mig.
Hellre en vän som tycker om mig för den jag är, än 10 som försöker ändra mig.
Vänner för mig är de personer som kan förlåta mig när jag gjort nått fel el dumt.
Vänner för mig är personer som kan be mig om hjälp när de behöver.
Vänner för mig är personer som gör det de kan för att hjälpa & trösta mig när jag behöver.
Vänner för mig är personer med tillförlit!
Vänner för mig är personer som vågar vara sig själva & stå för vilka de är.
Vänner för mig är personer som vågar stå upp för sig själva & sina vänner.
Vänner för mig behöver inte vara utanför familjen. Jag anser att mina föräldrar, syskon, man, son, syskon barn..HELA min familj är mina vänner.
Jag har hittat vänner på Blå Huset som kommit att betyda så otrolig mycket för mig!
Jag har haft turen att få en chef som jag ser som en av mina närmaste vänner.
Jag är så glad över mina vänner. Gamla som nya. Alla betyder så mycket för mig.
Alla mina vänner har allt detta jag skrev & MYCKET MYCKET mer!!!
Vad betyder vänner för dig?
Kvällens ord; Vänner kommer & vänner går, men vissa av dem har kommit för att för evigt stanna. Vårda vänskapen, ta inte dina vänner för givet. Vänner är viktigt för själen. Bättre att ha få NÄRA vänner än 10 flyktiga! Vårda dina vänner & du kommer att upptäcka mycket nytt & spännande tillsammans med dem. Vissa har man trott är ens vänner tills något tråkigt händer, då vänder de en ryggen... det är INGA vänner. Vänner är de som stannar även om man gjort nått fel. Vänner förlåter. Vänner ser att INGEN är felfri.... inte ens du!

1 kommentar:

  1. Så fint du skriver om vänner! Håller med mycket om det. Vänner kan komma och gå, men endast de bästa består. Det blev lite rim :).

    Förstår det inte är så lätt med kunder på jobbet ibland, men härligt att du trivs med det ändå.
    Kram

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails