fredag 27 februari 2009

När kommer våren?....

Jag undrar & längtar när våren kommer & knackar på min dörr. Trött på snö, kyla & blask.
Med våren kommer många lyckliga & glada människor. Tänk vad vi låter oss påverkas av vår moder natur. Det gamla ordspråket;
..Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
Det stämmer ju faktiskt. Varför låter jag mig påverkas så av vädret?? Om jag vill kan jag ju faktiskt ha VÅR, SOMMAR, HÖST eller VINTER när jag vill. Mycket handlar ju om känslorna som finns i mig & mitt inre. Vem har egentligen sagt att våren är bättre än vintern? Det behöver det ju faktiskt inte vara.
Nu bestämmer jag mig för att känna VÅR känslor...även om det är snö & kallt ute.
Nu har jag vår!!!! Härligt!!!!
Ska köpa mig en härlig vårbukett & sätta på bordet & supa i mig alla härliga färger & dofter.
Solen har ju lyst härligt idag, men har inte tagit mig i kragen och varit ute. Dumma dumma mig...Men våren kommer & solen med den, så det kommer att bli många soliga dagar jag kan njuta av.
Igår tog min pappa pension!! Jag sände ett blomster bud till hans jobb. Jag bad om en härlig vårbukett, så jag hoppas det blev det. han blev i vilket fall som helst glad & överraskad av den!!
Har lite svårt att få in att min pappa är pensionär nu.. han känns inte så gammal. Han är en så flitig & underbar pappa!!! han ställer alltid upp när det är något som behövs göras. Jag skrev en dikt till honom oxå som han ska få imorron när vi ska dit & fira honom!!
Detta är jag & min älskade pappa!!
Vi har lagt ihop till en snusdosa i tenn med gravering, till honom. Hoppas han blir glad!
Sen ska han få en fickplunta i tenn, med älg & jägare oxå den graverad, på sin födelsedag i April!!
Ikväll ska jag & min man på smygpremiär till Resturan Peking. Min man fick inbjudan från ägaren. Han & en jobbarkompis hjälpte dem att frakta lite grejer & blev då inbjudna med respektive. Jätte kul. Det va där vi häll hus de flesta Fredag & Lördag kvällar i ungdommen. Vi va värsta stammisarna där.
Nu ska jag avsluta här med kvällen ord;
Det är inte många som vet hur bra de egentligen har det, däremot hur bra alla ANDRA har det!! Tänk på det!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen, hoppas att ni fick lite gott att äta på nyöppningen.
    Antar att där kommer att vara fullt imorgon när de slår upp portarna.
    Förhoppningsvis är maten god även vid ett annat tillfälle.

    SvaraRadera
  2. Så fint du uppvaktade din pappa!
    Restaurang Peking..då är det nog kinamat förmodar jag. Hoppas beöket gick bra! Gott med sån mat. Vi har en sån restaurang (kanske 2?) här i stan också, men det var ett tag sedan jag var där.
    Kram

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails