måndag 22 december 2008

Måndag morron..jäsp

GodMorron kära vänner!!
Hoppas ni alla mår bra & att ni är vakna & pigg denna Måndag.
Själv är jag lite trött , så jag tänkte pigga upp mig med en manlig-ängel ;-)
Har sovit dåligt inatt. Det gör jag nästan alltid när min man ej är hemma.
Men det kommer att gå bra ändå. Har just pratat med honom , och han mådde bra..då mår jag oxå bra.
Jag har tänkt så mycket. Jag är verkligen en tänkare. Efter sista meditationen vi gjorde i Blå Huset ,drog jag ett kort... det va ett så solklart kort. Jag ska släppa mina tvivel på mig själv & släppa taget om alla tankar som susar genom huvudet.
Lättare sagt än gjort.. men jag arbetar på det :-D
Jag tänker så mycket på hur olika vi människor är & vilka olika sanningar vi alla lever i. Men vem är det som säger att det JAG gör är det NORMALA & att det DU gör INTE är normalt?
Vem kan igentligen säga VAD som är normalt eller det rätta..vad som är fel & vad som är onormalt???
För mig är det nog mer att det är vi som skapat dessa ord och det är vi som fått för oss att vissa saker & även vissa människor ska vara på ett visst sätt för att räknas till det normala.
Varför kan vi inte få vara som vi är & tycka vad vi vill??
Varför är det ALLTID någon som har något att säga om mig & mina val ex?
Jag kan bli helt snurrig av dessa tankar.
Jag känner några personer som lider av psykiska sjukdomar , men var & en av dem är för mig unika. De är INTE det minsta farliga ,som många verka tro. De blir misstolkade pga sina sjukdomar & behandlas ibland med noll respekt från allmänheten ,detta gör mig arg. Jag brukar inte hata.. men orättvisor HATAR jag ,helt ärligt. Jag anser att de som lider av psykiska sjukdommar är i ett högre JAG .De vet ,ser & kan betydligt mer än många av oss andra ,men vi har valt att inte tro & lyssna på dem ,för vi anser att de INTE är normala för de är ju sjuka!
Å ,jag blir arg bara av att skriva detta ...grrrr.....
Det är så mycket missförstånd i världen. Jag är INTE perfekt!!!! Absolut inte , jag är inte mer än någon annan & inte mer än människa , jag gör mina felval ,misstag , sårar mm. Men jag försöker att lära mig av mina misstag. Att inte göra om dem. Att be om förlåtelse till dem jag behandlat orätt.
Detta lilla ord : FÖRLÅT , kan vara mycket svårt att säga. Endel använder en handling istället. Det kan ibland vara svårtolkat ,eftersom vi har best att ordet FÖRLÅT står för just förlåtelse. Men en handling kan ju OXÅ ha den betydelsen ,tycker jag.
Avudsjukan då!!! Aj ,vad den är jobbig. Att vara avundsjuk kan tära på en. Jag blir ofta avundsjuk på människor. Det kan vara för att de är vackrare än jag ,bättre ekonomi ,bättre hälsa , mm men jag jobbar hårt när de tankar & känslor dyker upp. Jag vill verkligen inte vara avundsjuk... så länge det inte är på ett positivt plan. Jag anser att all avudsjuka inte behöver vara negativt nämligen.
Den avundsjuka jag känner är OFTAST positiv. Det är när jag är riktigt glad för personen i fråga ,av hela mitt hjärta ,men blir lite avundsjuk samtidigt. Det får mig att vilja kämpa än mer för min egen lycka. Då känner jag en oerhörd tacksamhet gentmot denna person för att hon/han visade mig detta!
Nåväl ,nu ska jag gå och göra mig redo för min arbets dag. Jag känner på mig att det kommer att ´bli en bra dag idag... eller rättare sagt JAG bestämer att det blir en BRA dag!!!!
Jag hoppas du hängt med i mina texter och att jag inte tråkat ut dig.
Ha en underbar dag mina vänner!
På återseende ,om du vill & orkar.
KRAM
Dagens ord : Livets puls... Genomsyrar dig. Kärlek, glädje, tillit, tro... Släpp dina rädslor och bara våga vara mitt i livets skeende! Du har stöd och kärlek i allat det du gör, beskyddad och älskad - Använd din sprudlande livslust!

1 kommentar:

  1. Hej Tina!
    Nu har jag börjat läsa din blogg från början. Känner bara att jag vill det. Du skriver så bra o tänkvärt och det är spännande att lära känna dig! Ser att du inte fått några kommentarer så här i början. Men här kommer en i alla fall :). Det blir nog några till innan jag kommer fram till idag.
    Kramar

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails