söndag 28 december 2008

Frustration

Jag är så frustrerad!! Jag har nu suttit och krabbat med denna datorn hur länge som helst & ingenting blir som jag vill. Jag är så ur dålig på datoter & det är sååå jäkla frustrerande.
Har fått ont i huvudet oxå :-(
Jag blir så arg på mig själv att jag inte kan. De visar steg för steg hur jag ska göra & ändå funkar det inte..grrr....
Nåja ,nu har jag lagt det på hyllan ,men frustrationen finns dock kvar. Ni vet när man vill glömma något ,men det finns kvar och gnager i bakhuvudet... där är jag. Jag vill så gärna få skiten att funka.
Nog om det. Vad ska jag prata om idag?
Att tänka positivt!! Det passar ju verkligen en dag som denna ,när ingenting verkar gå min väg.
Jag har jobbat mycket med KBT. Det har verkligen hjälpt mig i mitt sätt att tänka. När en negativ tanke dyker upp så regristrerar jag den ,men väljer att inte ge den nån direkt uppmärksamhet ,utan vänder på tanken & gör om den till nått positivt. Lättare sagt än gjort många ggr , men det funkar. Som idag tex när jag inte fixade det jag ville med datorn så valde jag att tänka :
Det va väl inte meningen då & kanske funkar en annan gång!
Ibland möter jag människor som är så negativa att det är lönlöst att försöka få dem att tänka annorlunda En del vill vara kvar i ältandet. Men jag tror dock ej att de vill vara där för alltid ,utan det handlar nog om När tiden är mogen. När tiden är mogen så kan vem som helst ta sig ur ältandet. Jag tog hjälp av böcker & meditation mm. Jag såg mig själv som en försöksperson. Tänkte att det kan ju inte bli värre iallafall & det blev det verkligen inte.
Jag har läst många många bra böcker. De flesta gå ut på samma sak..Det du ger ut ,får du tillbax.
Det stämmer. Är man glad & positiv får man det tillbax. Är man dock arg ,ledsen & grå ,då är det just det som kommer tillbax.
Där är det ju upp till oss var & en att göra valet.
Men det är minsann inte alltid poppis att vara glad & positiv. Ibland träffar jag på personer som inte kan hantera det och då gör jag valet att antingen strunta i dem eller tonar jag ner mig något. Det handlar om balans & respekt mot andra i mina ögon. Är det en person som har det väldigt jobbigt ,så kanske denna person INTE blir hjälpt av att jag är så glad & glattig.
Det är en svår balans gång.
Ikväll ska jag & min familj hälsa på min lilla syster & hennes sambo i deras nya lägenhet. De har just flyttat ihop och de har oxå skaffat två katter ,så det ska bli jätte kul att få se allt. Är så glad för min systers skull. Hon har verkligen träffat en underbar kille. Han är lättsam & goe. Det känns som han varit del i vår familj mycket längre än han har. Han känns som en av oss.
Han gör min syster lycklig och det är det viktigaste.
Hoppas oxå att hennes barndomsvän ,som varit här över julen snart mår bättre. Hon har varit sjuk ,och orolig över vad det är ,så jag hoppas verkligen hon snart kommer på vad felet är och att hon snart återhämtar sig.
, nu ska jag avrunda med mina ord här & önskar er alla en härlig kväll.
Stor bamse kram till er alla!!
Kvällens ord : Lärdom är din styrka, allt det du har med dig, din inre kunskap som är så stark. Nu kan du förverkliga det som du längtar efter, våga utvidga din erfarenhet. Använd din kunskap!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails