söndag 11 oktober 2009

Tack snälla underbara du!!!!!

Tack snälla för dina fina kommentarer!!
Tack för att du tog dig tid att hjälpa mig!
Du har hjälpt mig så mycket ska du veta!
Jag har läst alla mina finaste av vänners kommentarer, mail & hälsningar i gästböckerna & jag måste säga:
Jag har världens finaste vänner runt mig!
Ni är underbara.. var & en av er!!!
Det är en knepig situation jag hamnat i & kan inte avbryta bekantskapen med någon av de berörda personerna, för då mister jag allt jag kämpat så hårt för att nå.
Men jag har nu pratat med dem & berättat hur jag känner & hur dåligt jag mått.
De blev en stark reaktion av förtvivlan & ilska, men inte mot mig.
Utan mer åt dem själva.
Jag hoppas att det blir bättre nu. De tog mig på allvar & det verkade som den som står mig närmast verkligen förstod & va ärligt ledsen över att denne inte märkt själv hur det va.
Den andra personen.. den som behandlat mig så illa & respektlöst bryr jag mig inte om.
Jag kommer aldrig att lita på den personen & kommer att hålla mig så lugnt undan den personen jag kan. Men eftersom det är den situation som det nu är, måste jag träffa den personen varje dag, men jag kommer hålla distans till den & göra allt som står i min makt att INTE låta denna parasit nå min själ i fortsättningen.
Nu vet jag att jag har den viktigaste av dem "på min sida" & det är det som är det viktigaste!
Men jag kan inte säga att det KÄNNS bättre nu när jag pratat med dem. För det har jag gjort en gång tidigare & det hjälpte ju inte så värst länge, men nu gäller det för mig att ha en positiv inställning till detta, & göra mitt yttersta för att inte låta mig påverkas!!
Men jobbigt när det blir till en tävling om vem som får mest uppmärksamhet.
Men som sagt parasiten är en liten fjant som snart kör slut på sig själv i sin jakt på att alla ska tycka om denne.
Man kan säga att denne "gräver sin egna grav" & allt jag tänker göra är att stå bredvid
Nu har jag sagt min mening & mer kan jag inte göra för denne parasit!!
Detta har sugit ur all energi från mig, så nu behöver jag ny ladda mig.
Jag borde vistas ute i naturen mer på mina lediga stunder, men jag har inte kommit ut.
Men nu måste jag göra en förändring i mitt levende för att stärka upp mig själv igen.
Äta bättre, vara ute i naturen, umgås med människor som får mig att må bra, som ger mig positiv bekräftelse!!
Mina vänner på FaceBokk har oxå funnits där för mig & stöttat mig.
Ni är så underbara allihop!!
Inte trodde jag att det fanns de som ville läsa det jag skriver, när jag startade min blogg!!
Det va en underbar överraskning för mig.
Jag ser min blogg som en "Dagbok", det jag skriver här är MINA egna åsikter, tankar, känslor & upplevelser.
Tack till alla er som läser & tar er tid för att lämna kommentarer till mig.
Tack snälla Lotta för ditt fina mail!!
Jag är så ivinerligt tacksam över var & en av er!!!!!
Tack!!!!!
Dagens ord ;
Om din svårighet kan övervinnas, varför bekymra dig? Om den inte kan övervinnas, varför bekymra dig?
När livet känns tungt & mörkt, va inte rädd för att be om hjälp!
Du kommer att bli förvånad över alla som sträcker ut en hjälpande hand.
Lid inte i det tysta - du är inte ensam!!

3 kommentarer:

  1. Hej Tina! äntligen kommer jag in på din kommentarsruta, har försökt sedan i fredags.
    Jag blir så ledsen när jag läser att det finns personer i din närhet som förpestar livet för dig. Bra att du kunde ta upp problem med de andra och att du fick tala om hur du mår i denna situation. Hoppas du får mycket stöd hemifrån av dina nära och kära.
    Bra att du har bloggen så du kan skriva av dig och att du har många i cyberrymden som kan ge dig stöd.
    Tack goa du för alla fina kommentarer hos mig . Uppskattar dig som en fin vän.
    Sköt om dig och ha en härlig söndag.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!
    Jag hoppas att allt kommer att bli bra för dig i framtiden och att ingen kommer att vara elak mot dig i fortsättningen. Ha en skön Söndag.
    Kramis
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Underbara vän... tack för att jag får lära känna DIG!
    Just nu... i senaste kvällen... så är jag bara så trött så jag orkar inte skriva någe mer... men jag ville bara att du skulle veta just nu... hur modig och stark jag tycker att du är!! Men jag återkommer imorgon...

    Varm och stor kram...

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails