lördag 31 oktober 2009

Happy Halloween!!

Trevlig Halloween allihop!!
Idag är det en STOR dag!
I dag är det de dödas dag!
En dag då vi hyllar dem xtra! Vi minns tillbax på våran tid vi fick med dem.
Djur som människor!
Vi tänder ljus vid deras gravar & minnerslundar!
Vi fäller en tår & vi står tysta & minns tillbax.
Vi önskar de åter fanns hos oss...
&
det gör de!!
Bara för att vi inte kan se dem.. höra dem.. ( ibland kan vi =) så betyder det INTE att de inte finns!
De finns!!
De finns i våra minnen, våra hjärtan & runt ikring oss.
De hör när vi pratar med dem.
De kommer när vi ropar på dem. De lämnar aldrig vår sida.
De hjälper oss i den mån de kan.
Det handlar mest om hur uppmärksamma vi är!
Har du tänkt på en händelse när du undrar HUR i hela friden kunde det bli så?
Jag minns en gång när jag skulle ta bilen till ett möte & allt verkade gå imot mig.
Jag va sen.. bilen startade inte.. jag ringde personen jag skulle möta men det va ingen som svarade.
Paniken & frustrationen gjorde sig till känna & jag va arg!
Men efter en liten stund fick jag så äntligen tag på personen som hade försökt nå mig för att säga att jag INTE skulle ta bilen & köra till henne för det hade hänt en svår olycka på vägen.
Hon vart livrädd att det va jag!!
Där tackade jag mina nära & kära för. De va de som såg till att jag inte kom iväg!
Det är min tolkning iallafall =)
Jag har besökt gravarna idag & tänt ljus & jag har även tänt ljus här på min blogg!
Du är varmt välkommen att tända ljus där för dina nära & kära om du vill.
Klicka bara på det stora ljuset så kommer du in i ljus rummet!
Till alla mina nära & kära.. djur & människor som lämnat jordelivet vill jag säga:
-Tack för att ni finns där för mig! Tack för att jag fick den tid med er som jag fick
Tack för all den värme & kärlek ni visat mig.
Tack för allt ni lärt mig.
Jag vet att ni finns i min närhet & att ni vakar över mig & min familj..
det vill jag tacka för!!
Ni finns i mitt hjärta!!
Älskar er!!
Ikväll får jag besök av min älskade syster & hennes lilla familj.
Det ska bli så mysigt & jag har sett fram mot det hela veckan.
Jag har smyckat lite vid & på bordet med spindelnät , ballonger & ljus.
Vi ska äta lite häx fingrar ( korv ), med trolldeg (korvbröd ), häxblod ( ketchup )
troll snor ( senap ), häxnaglar ( rostad lök ) & snigelsmet med räkor ( räksallad )
mm
fniss... bara fantasin som sätter gränser!!
Nä, nu måste jag fixa klart här, men jag önskar er alla en helt underbar
HALLOWEEN!!!!
Kram
Ps. Ni får gärna ta med er Halloween hälsnings bilderna om ni vill.Ds

5 kommentarer:

  1. Hej Tina
    tack för din hälsning....jag mår bra men är så trött vi har slipat möbler idag oxo =) nu ska jag bara ligga i soffan med tända ljus och göra de su skriver om i inlägget, tänka på mina som finns på andra sidan...
    hoppas du får en skön helg
    varma kramar pia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Har just varit inne här och tänt ett ljus för min kära pappa.
    Önskar dej en fin Halloweenkväll tillsammans med din syster och familj.

    Tack för att du finns!
    Kram/Susanne

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma söta du! tack för att DU FINNS! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack goa gulliga Du för alla hälsningar hos mej Du är så duktig på att skicka fina bilder.
    Jag blir så glad varje gång jag får en.

    Ja i dag går mina tankar till Mor & Far som jag miste för två och tre år sedan.
    Har tänt ljus här hemma och på kyrkogården.

    Så trevligt med liten Halloween fest även om jag tycker ni ska äta väldigt läskiga saker.

    Ha det gott min vän!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så fint du skrivit om våra nära och kära.
    Klart du kan bli min vän på FB.;o)

    Du kan ju mejla ditt namn så lägger jag till dig, vill inte skriva mitt namn här för jag är ju anonym på bloggen.;o)
    Min mejladress är NMarklund@hotmail.com

    Ha en skön helg.
    Kramis

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails