onsdag 7 oktober 2009

FÖRSÄKRINGSKASSAN I ETT TRÅNGT NÖTSKAL!!

Alla har nog haft den stora ÄRAN att ha kontakt med den berömda FÖRSÄKRINGSKASSAN,
då vet ni oxå att man ska ha en oerhörd tur i dagens tider att få prata med en som KAN sitt arbete där.
För många år sen, när jag började ha kontakt med FK hade jag sån tur vi hade ett kontor i stan, så jag fick personlig kontakt med en handläggare som va så oerhört bra. Hon visste vad hon pratade om!! Hon hjälpte mig med ALLT, även ärenden som EGENTLIGEN inte va hennes.
Men som vid de flesta myndighets ärenden så orkade hon inte. Hon hade ett hjärta & va mänsklig & gav ALLT!!
Men tyvärr körde hon slut på sig själv & blev själv slut & sjukskriven.
Efter det har jag under många år fått nya kontakter, men alla har varit som robotar & inget hjärta.
Nu har vårt lokala kontor lagts ner & nu får man ringa till en växel i STOCKHOLM!
Jag har inte haft nån personlig kontakt person på flera år. Får alltid prata med olika! Alla säger OLIKA på SAMMA ärende!!
Jag säger som Tomas Di Leva;
- Vem kan man lita på??
Det har säkert inte undgått dig att jag ÄNTLIGEN nått en milstolpe i mitt liv & börjat jobba halvtid!! Från att gått hemma i år på full sjukpension till att jobba halvtid är STORT!!!!
Men som jag misstänkte va det inte riktigt så enkelt som de påstod.
FK i Stockholm hjälpte mig med information om hur jag skulle gå till väga för att bryta min pension & jobba halvtid.
Jag ringde dit TRE gånger med samma frågor & fick prata med TRE olika personer & alla tre svarade olika UTOM på en fråga.
- Är det verkligen så här enkelt att bryta detta genom att skriva under på denna blankett ni sänt mig?? Det låter FÖR enkelt!!, va min fråga & alla tre svarade samma på DEN frågan;
- Det är bara det du behöver göra!!

Nu har jag jobbat halvtid sen 1 september & det har funkat jätte bra.

Så igår kommer det där samtalet som jag nästan förväntat mig.

En sur " kärring " fräser i andra änden av luren
-Jag har försökt få tag på dig flera gånger!
Det gäller den här blanketten du sänt in! Den gäller inte! Du får INTE jobba!
Som du säkert förstår så blev jag fly förbannad!
Jag är en sån person som när jag blir arg, då jävlar blir jag arg.
Jag har en ganska hög tröskel & det tar tid innan jag blir riktigt så arg.
Hon moppsade mot mig & va jätte otrevlig.
Jag gav svar på tal. Jag stod på jobbet & ibörjan av samtalet försökte jag vara lugn.. ville ju inte skrämma bort ev kunder som kom in i butiken.
Men kärringen va helt skörd. Så ja... lilla Tina gick upp i linningen av ilska & spärren släppte. Jag brydde mig inte ens om OM det skulle komma nån kund för detta gällde mitt liv.
Folk som sett mig arg... gillar det INTE kan jag säga =)
Men jag skrek till slut till kärringen. Hon vägrade lyssna på vad jag sa.
Jag berättade för henne att jag ringt tre gånger dit & pratat med tre olika personer.
Då ville hon ha namnen på dem annars kunde hon inte tro på det.
jävlar i min kappa blev lilla Tina fly förbannad
Nu räcker det. Nu är det färdig att köra över lilla Tina.
Jag "sa" till henne att nån jävla koll måste de väl ändå ha?? Det ska finnas noterat i deras datorer om vad som gjorts. Så pass länge har jag varit inne i denna soppa så jag vet en hel del.
Nån jävel måste ju sänt mig blanketten???
Jag vajäkla arg ( jag ber om ursäkt för mina ord.. men det va de orden jag använde..)
Jag "sa" till henne att detta kommer jag dra vidare. Jag har inte gjort ett skit fel & de är de som är inkompetenta & ansvarslösa & det ska du har jävligt klart för dig att om det så är det sista jag gör & jag dör med en bank skuld som jag tagit för att hyra en advokat, så kommer jag sätta dit dem.
Ojojoj... du förstår att jag va mer än arg.. jag va förtvivlad.
Men de orden satte tydligen skruv, för hon blev helt plötsligt trevligare än trevligast & bad mig att inte göra nått förns hon fått en chans att gå till botten med detta & att jag skulle låtsas att detta samtal ej ägt rum.
Jag undrar hur de sköter sina jobb!!!!
Hur kan en person som jag aldrig pratat med innan ringa upp mig med den jävla attityd hon hade & tro att jag bara skulle acceptera det??
Nu mötte hon sin överman.
Jag förklarade för henne vad jag tycker om dem & deras val av yrken.
Hon stammade & fumlade med orden & låvade mig att kolla upp detta & gå till botten med detta.. men jag fick inte göra NÅTT förns hon ringt mig igen.
Då helt plötsligt fanns det anteckningar att gå tillbax till.
Vi lade på & jag va så arg så tårarna brände. Jag bad en arbetskamrat som jobbar i en annan butik ( jag jobbar ju ensam i min butik ) sen rusar jag upp till min chef som har sin ny öppnade skobutik en trappa upp.
Jag rusar in där & hon ser direkt att det hänt nått allvarligt. Vi pratade en snabbis om det.
Sen gick jag tillbax till butiken. Helt slut va jag. Skakade av ilska.
Efter en stund när jag lugnat mig valde jag att inte oroa mig. Kunde inte göra nått ändå. Jag tog hand om mina kunder.
Rätt va det är ringer min mobil.
Det va hon.. från FK.. hon va så trevlig så jag mådde nästan illa men lyssnade lugnt & sansat på vad hon hade att säga.
- Vi tar på oss allt ansvar över det inträffade. Du hade rätt hela tiden. Men jag ska fixa detta så du kan lugnt fortsätta jobba, sa hon.
Det visade sig att denna blankett gällde inte mig, men hon fixade så jag får en annan & pga de gjort ett så allvarligt fel får jag fortsätta jobba!!!

Men vad är det för fel på denna värld????

Det går så många sjuka hemma som absolut inte KAN jobba även om det är deras dröm. Men de ska FK kasta ut på heltidsarbete & kan de inte jobba får de söka upp Socialen!!?? Detta va ett besked som en bekant till mig fick höra!!

Sen kommer jag & några få till som vill & kan gå upp i tid. Då FÅR vi INTE!!???

Jag känner fortfarande av mattheten från igår. Det va en riktig pärs för mig. Men nu löste sig allt & till på köpet så kommer jag att tjäna 600:-/månad pga att det blev fel! Så allt sker av en mening, men varför sköter de det så illa??? Varför kunde hon inte bara ringa mig & va trevlig & lyhörd från början?? Varför ska det behöva gå så långt att man blir så förbannad som jag blev & hota dem, för att de ska ta en på allvar??

Hade det varit för x antal år sen, då hade jag bara köpt deras beslut & gått hem & gått ner mig igen. Men det är slut med det nu. Ingen kör över lilla mig utan kamp!!

Så vet du med dig att du har rätt, står på dig. Bli förbannad. Man ska inte BEHÖVA bli el göra så, men tyvärr är det bara det som hjälper när man träffar på dessa som TROR att de är Gud & att alla ser upp till dem för att de är myndigheter el läkare.

STÅ PÅ DIG!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Vad less jag blir när jag läser detta. En myndighet borde väl veta vad de pratar om och veta vad de andra gör. Det finns väl någonting som heter dokumentation när det gäller myndigheter. Vad skönt att det löste sig för dig till slut. Förstår att allt detta tar på krafterna. Skönt att du har en förstående chef som du kan prata med.
    Ha de gott och sköt om dig goa vännen.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt det är att ha att göra med dom. Alla mina papper till FK ligger på bordet, jag drar mej för att ens fylla i dom. Jag vet att de kommer skickas tillbaka och att det i slutändan ändå inte blir några pengar...suck

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails