onsdag 30 december 2009

Inget vettigt att skriva alls.....Men en hälsning till dig från mitt hjärta

Till dig min fina vän!!
Jag vill önska dig ett underbart Gott Nytt år!!
Detta år vill jag fylla med ljus, kärlek, glädje, styrka, trygghet, lycka, harmoni, självkänsla, god hälsa, liv, vänskap, pengar mm... & skänka det till dig!!
Vill tacka dig för allt du delat med dig av till mig under 2009 & hoppas på att 2010 bidrar till en fortsättning på vår vänskap!!
Nu med min kaffe kopp i hand & brasan som brinner så rofyllt i spisen känner jag hur lyckan bubblar upp inom mig!
Du har hjälpt mig så mycket & funnits där för mig när jag varit ledsen & behövt en vän!! Du har delat med dig så mycket av dig själv till mig & det är jag så tacksam för.
År 2009 har för mig inneburit massor av positivitet. Även mindre positiva händelser & känslor oxå, men övervägande positivt & en hel del av dessa positiva beror på dig.
Jag är så tacksam över att få ha dig som min vän!!!
Ha nu ett underbart avslut på 2009 & välkomna 2010 med öppna sinnen!! Tack för din vänskap!! GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!
Ljus & kärlek till dig från mig
(¯`v´¯)`*.¸.*´`•.¸☆ *♥*
En sak som kommer som ett brev på posten när det nalkas ett nytt år är
Löften om att gå ner i vikt.
Att gå ner i vikt är oftast en bra sak, men inte om det bidrar till själv svält & orimliga krav.
Det föds en tragisk spiral som fylls med ångest, hjärtklappning, oro, nervositet..mm...
Det finns så mycket "bantningspreparat" på marknaden idag så jag blir helt snurrig.
Jag blir orolig över alla dessa piller som säljs över nätet. ingen har nån koll alls, ingen information, ingen som kan ge råd eller kolla om produkten fungerar ihop med annan medicin.
Människor som kokar ihop ett piller & sen kallar det "Det nya bantningspillret som VERKLIGEN fungerar- Annars får du pengarna tillbaka" osv...
Men många av dem går inte att få tag på sen när man väl märker att det va buffel & båg. Man är inte bara blåst på pengarna man kan oxå sitta med permanenta sidoeffekter av pillret.
Så jag vill verkligen råda dig om du går i funderingarna på att skaffa dig ett hjälpmedel för viktnedgång. Gå till din läkare el till en kunnig hälsorådgivare.
Finns ingen mening med att gå ner i vikt snabbt, utan ha som mål att gå ner max 1 kg/ vecka, det gör det lättare för din kropp att anpassa sig & behålla vikten!
Idag lyser solen så vackert utanför mitt fönster.
Här sitter jag!
Jag ska jobba i eftermiddag & sen är jag ledig i flera dagar & det ska bli så skönt.
Mina föräldrar kommer nån dag & hälsar på. De brukar åka runt till sina barn & titta på granen innan vi kastar ut den, men i år har jag ingen panik för i år köpte vi en PLASTGRAN!!
Kan knappt tro det själv. Jag har stretat i mot i alla år.. Ingen plastgran kommer in i detta hem, har varit min kommentar.. men så i år så blev det att jag gav med mig.
Det va inte så hemskt som jag trott. Jag har alltid älskat doften av gran som lägger sig som ett hölje i hemmet, men de senaste åren har granarna ej doftat & de har barrat nästan direkt & de är inte så värst vackra längre.. så i år blev det en plastgran =)
På Nyårsafton ska vi vara hemma, äta lite gott & vi kommer ev få främmat, beror lite på vädret osv.
Ser fram mot att bara sitta & umgås, njuta av stillheten & inbjuda det nya året med lugn & harmoni.
Hur ska du fira in det nya året?
Har du några planer för det nya året?
Några löften?
Idag har jag verkligen kört fast i skrivandet.
Bara kladdar ner nått som säkert är helt ointressant.. fniss.. ingen bra skrivar dag idag, så jag tror nog jag avslutar här innan jag tråkar ut dig på riktigt.. fniss...
Har ont i huvudet idag & känner mig sliten.. så varför inte stänga ner datorn & gå ut i det fina vädret istället ?
Tror jag gör det =)
Må gott & Va rädd om dig..
finns bara en av dig 6 dig vill jag inte mista!!!!
Kram

1 kommentar:

  1. hej min underbara fina vän. som lyser upp dagen med vakra och vardagliga ord som gör dagen.
    jag hoppas att ditt nyår blir lika fint som du önskar det.
    vi ska fira nyår hos rolles storasyster och vi ska även hämta rolles sons lilla familj, så det blir för oss att lägga oss tidigt vi ska jobba tidigt den första dagen på det nya året. men det gör inget.
    för det är ju vår vardag att jobba på konstiga tider. men vi kommer att se till så att det nya året blir till att träffa nya vänner och att må väl.. tack för att du är min vän. hoppas vi ses någon gång under året. megakramar till dig och din underbara familj.lalla

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails