tisdag 29 december 2009

Åååå... jag har full tillit till 2010

Vilka möjligheter som öppnar sig inför ett nytt år.
Ett avslut på det gamla & en ny öppning för det nya.
Vilken underbar möjlighet för förändringar =)
Jag känner att det kommer att bli ett mycket bra år!!
Nu är vi redo att släppa det gamla & på börja det nya.
Det va inte så värst längesedan jag inte hade nån koll alls. Varje dag va den samma.. visste inte vilken dag el ens vilket år det va.
Helt off i hjärnan av alla tbl & alla dagar liksom flöt ihop i en dimma.
Då kunde jag aldrig ana att mitt liv skulle ta denna vändning till det positiva.
Känslan av att det va mitt liv va förödande. Jag ville verkligen INTE leva mitt liv som piller trillare.. ville verkligen inte vakna varje morron med denna abstinens... denna jakt på nya tbl.
Denna planering & räknande för att de skulle räcka tills jag fick hämta nya på apoteket.
Att inte orka göra nått .. att inte känna glädje.. inte vara delaktig i nått, att känna sig så enormt ensam trots att jag hade alla mina nära & kära runt mig...
Mitt jobb ger mig så mycket. Där får jag en möjlighet att dela med mig av mina erfarenheter. Allt har en mening.. hade jag inte levt det liv jag levde innan, hade jag inte haft denna enorma erfarenheten att hjälpa andra.
Idag kom det in en ung kvinna på jobbet som sökte nått uppiggande.
Jag ställde en del frågor just för att jag kände på mig att detta va djupare än tillfällig trötthet.. jag kände igen symptomen. jag kunde känna det i hela kroppen.. till sist berättade hon.
Hon led av depression & haft problem med tbl.
Detta ledde till att jag kunde ge henne råd som jag ALDRIG kunnat om jag inte själv befunnit mig där. Hon kom in ganska ihop säckad & grå, men hon gick ut med rak rygg & ett leende på läpparna. jag tände ett hopp hos henne. Ett hopp om att det fanns möjligheter & hjälp att få!!
Hon skojade med mig & sa:
- Detta anade jag inte för min sen.
- Vadå?, frågade jag.
- Jo, att jag skulle hamna här i denna butik just idag & få träffa just dig & att jag skulle känna ett hopp & längtan efter 2010, svarade hon.
Just då va jag så enormt tacksam över mitt tbl missbruk & allt elände jag gått igenom. just då kände jag mig så tacksam över att jag kunnat ta mig ur det & landa där jag landat.
Att jag kan stå där & ge råd & hjälp till någon som va jag själv för några år sen.
Att få känna denna underbara känsla av att JAG GÖR SKILLNAD!!!!
Jag känner sån värme & vördnad för mitt liv.
Under 2009 har det hänt såååå mycket positivt i mitt liv.
Jag har utvecklats & blivit JAG!
Jag är inte fullärd.. tror inte vi blir det.. vi är här för att lära & jag suger åt mig allt som en svamp.
Jag VILL lära mig!
Jag har träffat på så många underbara människor.
Både in live men även genom denna lilla burk ( datorn ). Tänk så många fina vänner jag fått under 2009.
Min hälsa är så förbättrad, jag har min fina man, min underbara son.. mina älskade katter, mina fina syskon, föräldrar, mina underbara vänner.
Jag har så mycket att vara tacksam över..Ååå, det riktigt bubblar i mig.
Jag tackar dig 2009 för allt jag fått lära mig, alla jag fått träffa, alla mindre positiva händelser som gjort mig starkare, för att jag lärt mig vad som VERKLIGEN är viktigt i livet.. för all klarsynthet du gett mig.
Jag är så tacksam 2009!!!
Kommer aldrig att glömma dig & kommer aldrig sluta vara tacksam.
Kommer att se tillbax på dig med tacksamhet & värme i mitt hjärta!!
Tusen tack du underbara 2009!!
Välkommen du amazing 2010!!!!
Det ena året efter det andra fick ett avslut & ups.. här är jag nu =)
Lycklig, välmående, mina "vänner" är snälla mot mig & jag slipper värk, jag har ett toppen arbete, vänner & familjen.
Jag är så tacksam över den gåvan vi alla fått att kunna välja.
Men det är inte sagt att det är lätt... att välja menar jag.
Vi har alla våra fel & brister & det är inget fel i det för de är med i bagaget så att säga. De är en del av mig & gör mig till den jag är.
Jag vet att jag inte kan ta en tbl & tro att jag inte blir beroende igen. Det är en skrämande & ångest framkallande tanke. Jag vill VERKLIGEN INTE tillbax till dimman.
Jag vill förbättra mina fel & brister & jag kämpar hårt med det.
Jag vill inte nöja mig med att må bra.. mitt mål är att må TOPPEN!!!
Jag kommer att välkomna 2010 med öppna armar & med ett öppet sinne. Inga nyårs löften men med ett öppet sinne & en känsla av att jag klarar ALLT jag vill.
Jag ska fortsätta vara jag & vara stolt över det.
Jag ska fortsätta att göra mitt bästa & vara nöjd med det.
Jag ska göra mitt bästa för att lyssna till mig själv & vårda mitt jag!
2010 kommer att berika våra liv så mycket. Vi kommer att få upp vaknaden som vi inte trodde fanns.
Jag vill hjälpa till att hjälpa!
Jag vill ge en hjälpande hand!
Jag vill vara med & förändra världen =)
Så Välkommen du underbara 2010 & tusen varma tack till dig 2009!!!!

1 kommentar:

  1. Puss och kram.....Visst blir 2010 fantastiskt../Mia

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails