söndag 21 juni 2009

Jungfru!! Kinesiskt stjärntecken : Oxe

JUNGFRUN:
Jag är Jungfru & tycker detta med astrologi & stjärntecken är mycket intressant.
Jag är OXE under det Kinesiska horoskopet.
Här tänkte jag skriva lite information om hur vi Jungfrur är ;
Goda egenskaper:
Jungfrun är enkel, blygsam och flitig som person. Du tycker om att hjälpa andra och är noggrann och systematisk med det du tar dig för. Jungfrun har en god analytisk förmåga och har lätt att förstå hur saker och ting hänger ihop. För dig är det inga problem att kombinera teori och praktik. Du är snäll, ödmjuk och en god och förstående lyssnare. Du vill till varje pris att dina närmaste ska må så gott som möjligt.
Så här tänker du :
Du är bra på att dölja en inneboende blygsel och är rädd att förlora kontrollen. Du vill inte vara i centrum utan drar dig gärna undan med dina sysslor. Sysslorna vill du å andra sidan göra mycket ambitiöst och noggrant. Jungfrun funderar och analyserar kritiskt sin vardag. Du är den intellektuella typen som ser glasklart på allt, men kan å andra sidan drabbas av nervositet då det blir alltför rörigt omkring dig.
Kärlek & vänskap :
I kärlek är du långt ifrån den lättfångade typen. Du är gåtfull och hemlighetsfull och många dras till dig just därför. Men du har svårt att visa dina känslor, du behöver total trygghet för att det ska kännas bra. Men då du hittat rätt ger du allt du har. Du vill ha någon att se upp till och analyserar noga innan du går till beslut. Ofta signalerar du inte ut dina känslor så tydligt, utan du kan brinna av förälskelse utan att det syns.Här finner du goda vänner och kärlek Du passar mycket bra med Oxen, Stenbocken och Vattumannen. Lite sämre förutsättningar har du med Tvillingarna, Skytten och möjligen också med Fiskarna.
Element :
Jord Jord förknippas starkt med människors ursprung. Begreppet "moder jord" kommer från gamla myter där man trodde människor frambringades ur jord. I vår tids religion används fortfarande sådana tankesätt, dock bara vid döden. Vid begravningar ska de döda åter förenas med jorden och bli ett med den. Jorden tillskrivs egenskaper som stabilitet, fasthet, ansvar och grovarbete. De stjärntecken som hör till elementet jord är Stenbocken, Oxen och Jungfrun.
Mindre goda egenskaper :
Jungfrun har genom sin känslighet och analytiska förmåga också ett inbyggt drag av ängslan. Du funderar mycket och kommer ständigt med nya förslag på ändringar och förbättringar. Du tror dig veta bäst i alla lägen och dömer något eller någon ofta alltför snabbt. Därför kan du ibland kännas mästrande och dräpande. Du vill egentligen aldrig "lägga dig i" men ibland är det precis det du råkar göra. Samtidigt har du själv svårt att ta kritik. Du ställer ofta alldeles för höga krav på dig själv, vilket resulterar i att du tror att du inte räcker till.
Yrken du passar inom :
Dina bästa yrkesegenskaper är din hjälpsamhet, ditt detaljsinne och din analysförmåga. Arbete med siffror kan vara mycket passande för dig. Inom områden som vetenskap och politik får du god nytta av ditt tålamod, intellekt och ansvarskännande. Din dragning av arbete i bakgrunden gör dig också, tillsammans med övriga egenskaper, lämplig som sekreterare åt en chef.
Inom vården, prästyrket, kurator/psykolog. mm.
Färger & siffror mm :
Färger: Jungfruns astrologiska färger är grått och blått. Tursiffror: Den astrologiska tursiffran är 8. Växter/blommor: Krokus Stenar: Bärnsten
Planeten du styrs efter :
Merkurius Merkurius symboliserar livsglädje, kreativitet och intelligenta tankemönster. Kommunikation i alla former tillskrivs också denna himlakropp. I planeten kan även egenskaper som rastlöshet och ytlighet skönjas. De stjärntecken som styrs av Merkurius är Tvillingarna och Jungfrun.
Detta va lite om Jungfrun.
Det finns MASSOR av information om ens stjärntecken.
Jag har just börjat att utforska mitt, men det är som att släktforska..fniss..
Det är nästan otäckt hur bra det oftast stämmer.
Mitt nästa mål är att få hjälp till att göra mitt eget horoskop.
Då måste man veta klockslag när man är född & platsen.
Tyvärr minns min mamma inte klockslaget, så jag får forska efter det.
Det finns massor av info på nätet till dig som vill göra som jag:
Forska lite om sig själv!!!

Inom det Kinesiska horoskopet är jag OXE :

Den kinesiska Oxen förknippas starkt med vårens ankomst, den jordiska myllan och utpräglad pålitlighet. Oxar har dock ofta problem att vänja sig vid förändringar och kan verka envisa och buttra. Helst skulle Oxar ostört vilja fortsätta med allting på samma sätt som de alltid gjort. Deras kortsynthet och beslutsamhet kan i vissa fall leda till makthunger. Ox-människor glömmer aldrig heller en tjänst eller en oförätt. En stor kärlek till naturen och utomhuslivet gör att de ofta kanske inte anses som hemmamänniskor, men fallet är att de behöver trygghet minst lika mycket som andra. Stabilitet och lojalitet är nyckelord i Oxens tillvaro, särskilt då i samband med familjelivet. Oxar är mycket goda vänner, både i medgång och motgång, samtidigt som de är pålitliga lagarbetare. Oxar är ofta morgonmänniskor med god sömnrutin inlagd i sitt schema, i vissa fall kan de dock ligga vakna till långt in på natten och grubbla över morgondagen.

Vill du kolla ditt eget??
Lycka till!!!!!

3 kommentarer:

  1. Hejsan vännen.Det är mysigt med horoskop.Hoppas att du haft en mysig och trevlig helg det har jag.Ha en skön söndag vännen kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Tjingeling!
    Intressant, får nog gå in och kika där på mitt horoskop. Själv är jag en liten fisk.
    Hoppas allt är väl och att du haft en underbar helg. Önskar dig en ny härlig vecka.
    Kramisar Yvonne

    SvaraRadera
  3. ja de märks att jag är jungfru; ) lite stämde... hihi
    ja stjärntecken o sånt är allti såå spännande. hade en bok som jag brukade läsa på toa=) jätte intressant...hihi..ses på tisdag!

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails