måndag 22 juni 2009

!!!!! Inre visdom & Intuition !!!!!

Tänk tillbax på ditt liv. Har du någongång haft en känsla av att något inte stämmer, men fått ta konsekvenserna av att du ignorerat den?
Eller har du tagit den där "förvarningen" på allvar & konstaterat att den hjälpte dig att fatta ett klokt beslut som du inte kunde luskat fram enbart med logiken?
Vi måste varje dag fatta hundratals beslut.
En del viktiga & en del mindre viktiga,
men beslut!
Oftast händer det att vi bestämmer oss inom loppet av de första sekunderna.
Vi har fått lära oss sen barnsben att använda vårt sunda förnuft
&
att logiska överväganden kan hjälpa oss utvärdera fördelar & nackdelar.
Men vi utnyttjar SÄLLAN den kraft som jag anser vara minst lika viktig för att vi ska kunna fatta kloka beslut:
INTUITIONEN!!
Men för att kunna använda oss av denna enorma kraft måste vi först HITTA den,
&
sen börja lita på den!
Vi måste göra den aktiv & hålla den vid liv för att den ska kunna ha en positiv inverkan i vårt liv!
En aktiv & brinnande Intuition har förmågan att i samma stund som du måste bestämma dig, låta dig veta vilket beslut som är rätt för DIG att fatta!
Intuitionen kan öppna dina ögon för saker som inte har varesig logik eller sunt förnuft.
När vi blandar alla tre
  • Logik
  • Sunt förnuft
  • Intuitionen

Då blir våra val mer rätt & klokare!!

Man kan nå höga höjder om man vågar lita på sin Intuition.
Lite som The Secret handlar om.
Om vi vågar lita mer på oss själva så vågar vi oxå bli till den vi är ämnade att vara.
Det är då vi kan uppnå totala lycka, bättre hälsa, bättre jobb, bättre ekonomi..mm.

Men det är inte alltid så lätt att känna den rena & klara intuitionen till sig själv.

Det finns så mycket som spelar in & ibland kostar det kanske mer än det smakar för stunden.

När man börjar lyssna till sig själv & sin intuition kan det bli stor turbulens runt om. Människor i din närhet tycker du är konstig. Du är inte dig lik.

En del kommer kanske att ta avstånd från dig..

Men så länge du är i din Intuition så vet du att det som händer är det rätta. Det kan vara svårt att bryta med nära & kära, men är det det din intuition säger dig, då vet du att det kommer att blibra i slutet.

Att lära känna sin intuition är ganska svårt i början, tycker jag. Jag tränar mig varje dag på det. Ibland kommer jag till situationer där jag väljer att gå emot mig själv & min magkänsla ( det är där MIN intuition sitter )
Ibland av ren feghet & ibland för att bespara någon annan lidande.
Men oftast slutar det då med att det är JAG som få gå & må dåligt.
Men ibland tycker jag att det är värt det.
Att lära sig lita till sig själv & sin intuition är INGEN lätt sak.
Det dyker upp prövningar hela tiden.
Men att göra "fel" är bra i träning, för det är då vi lär oss.
Sen har jag min personliga åsikt om detta
Jag anser att jag måste ta hänsyn till mina medmänniskor. Även om jag känner helt tvärtom vad nån annan gör, så är det inte min rätt att tala om för dem att så är det inte.
För även om det inte känns rätt för MIG, så kan det va helt rätt för dig!
Vi måste bli bättre på att lyssna till våra medmänniskor & visa dem hänsyn.
Vi kan hitta vår egen väg ändå.. UTAN att behöva stampa på folk.
Så börja idag att leta efter din intuition... du som redan hittat den..
fortsätt träna. Va ödmjuk för dina medmänniskor. Du behöver vänner & inte ovänner.
Du kommer att träffa de rätta personerna på din träningsväg.
Ibland måste vi solla bland våra vänner, arbetskamrater, situationer osv
för att vi ska vara sanna mot oss själva.
Men gör det på ett bra & ödmjukt sätt.
Ingen av oss är värd mer än nån annan!!!!
Alla är lika unika & värdefulla!!

2 kommentarer:

  1. Tack för dina fina komenatrer i min blogg det värmer ska du veta.
    Jag går helt på min intuition eller min magkänsla som du skriver.
    Ilska,irritation,misstänksamhet tar för mycket på krafterna.
    Krafterna behöver man för att överleva.

    Du vet väl om att Du är värdefull!!!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack för underbar kommentar i min blogg!

    Det Du skriver om intuition är helt rätt... för två år sedan hände något som gjorde att jag följde min intuition till 100%, vilket gjorde att jag hittade tillbaka till mig själv och blev den person som jag är och alltid egentligen varit! Många tyckte att jag förändrades oerhört.. men till det positiva.
    Idag får jag jobba för att hålla kvar mig själv som jag hittade då... men det är en själslig resa som jag gärna färdas.

    Tack för tänkvärda ord!

    Stor kram!

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails