torsdag 11 juni 2009

Andas... Jag kan andas!!!!

Jag kan andas!!!
I dag vaknade jag & kunde andas!!
Jag mår så mycket bättre.
Jag har sovit i nästan ett dygn & det va just vad jag behövde!
Gårdagen är i det förflutna!
Jag har denna natt drömt så mycket.
När jag drömmer stressiga drömmar brukar det betyda att jag bearbetar mycket
genom drömmarna!
Det känns som att jag är 10 kg lättare idag.
Mycket av det jag känt av sista tiden är lindrigare.
Jag känner att jag är starkare idag.
Känner mig mer positiv idag!!
Det känns underbart!
Igår mådde jag fruktansvärt.
Jag kände på jobbet att jag mådde konstigt.
Jag va trött & började känna mig påtagligt sjuk.
Jag gjorde mitt bästa, men det va jobbigt.
Min svägerskas son tog studenten igår & jag hade sett fram mot att få vara med.
Men när det började kännas som jag va på väg att få migrän...
då bestämde jag mig för att inte åka dit utan åka direkt hem efter jobbet.
Det va inget lätt beslut kan jag tala om.
Jag känner mig elak & liten, när jag måste hoppa av i sista minuten..
Vilket händer lite nu & då...
Jag skäms på nått sätt när jag måste hoppa av. Jag ville så gärna vara med & se honom.
Men jag tog till sist det beslutet & ringde upp min svägerska & sa som det va.
Givetvis blev hon besviken, men hon förstod, det kändes skönt.
Jag åkte hem & lade mig. Det visade sig att jag hade feber. Jag somnade som en stock & vaknade av att telefonen ringde.
Jag svarade & det va min mamma.
Jag berättade då för henne om min son. vad som hänt..
men hon brydde sig inte nämnvärt Det sårade mig så djupt.. men varför blev jag inte förvånad??!
Hon brukar inte göra nån stor sak av det som händer mig..
men när det händer mina syskon nått..
då kan du tro att hon ringer & pratar om det & oroar sig..
detta gör mig förbannad! Inte så konstigt att jag inte berättar saker för henne!!
Min man & son kom hem då & min man såg att jag va arg & ledsen. Vi pratade om det sen & då kändes det bättre.
Min svägerska hade sänt med mat till mig!! Så goe hon är!! Jag blev jätte glad.
Kunde dock inte äta så mycket.. ingen aptit.. men idag mår jag mycket bättre.. så idag ska jag äta :-)
Idag är det skolavslutning!! Grabbens sista dag på den skolan. Till hösten börjar han inne i stan!!
Idag mår jag mycket bättre!!!
Jag kan andas!!! Ett stort TACK vill jag ge alla er som skrivit så tröstande & kloka ord till mig!!
Ni har hjälpt mig så mycket!
Ni har visat mig aceptans & inte dömt mig för att jag varit negativ & "gnällig"!
Ni har visat mig att det är ok att vara under isen, även för mig!!!
Endel av er har kännt igen sig & det känns bra att jag inte är ensam.
Ni har peppat mig!!
Det värmer mig så otroligt mycket!!!!
Så ett stort TACK till er alla!!!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Oj, det var mycket som hänt sedan sist jag var här! En del upp och en del ner. Det gläder mig att du känner dig bättre idag! Drömmar är ju ett sätt att bearbeta det som sker. För du drömdagbok?
    Själv är det mest stress i mitt liv...mycket att göra och mycket att hinna med...därav de glesa besöken hos dig!
    Skönt att ni får komma tillrätta med det som är jobbigt för Anton. Det blir bra när ni får besked, för utifrån det kan ni jobba på lösningar!
    Ta hand om dig Tina...och din son! Vi är många här ute som tänker på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej älskade Tina.
    När jag läser ditt blogginlägg. Så är det mycket som jag känner igen. Ta det där med mammor, varför de kan vara så olika mot oss syskon. Nu har jag och mamma det ok, men i nästan hela livet har det varit som jag aldrig har dugt riktigt.
    Du har mycket att jobba mot iom din sjukdom.
    Tycker du är enormt stark i både det du uträttar och i dina tankar.
    O, DU va rädd om dej och du har rätt att välja vad du ska göra när kroppen säger något.
    För dej är det viktigare att lyssna på kroppen än lyssna på någons annans åsikt .
    Ju mer jag läser i din blogg, ju mer stärker det mej i inom många områden.

    Du är så duktig med att få ut ditt budskap, du skulle kunna ha detta som ditt jobb på något sätt.
    Skulle så gärna vilja känna dej ännu mer.
    Tack för att du är min vän
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails