onsdag 27 januari 2010

Ingen Nisse-Sture =(

En äldre bild på lilla mig =)

Godmorron på er mina fina vänner!!

Ingen Nisse-Sture ännu =( men jag vet att dator doktorn jobbar STENHÅRT för att få han frisk & jag är så tacksam att doktorn hjälper mig!!

Jag saknar er alla, för ni har blivit en del av mitt liv..man saknar riktiga vänner!!

Här rullar det på som vanligt. Men jag jobbar NÄSTAN heltid denna veckan. Det går bra.

Va hos min fina Biopat i Torsdagx & det visade sig att jag hade ett virus & att min hjärna inte mådde så bra. Att jag hade mycket inre stress & va orolig mm... vilket stämmer såå bra.

Har som du vet, en ganska knivig situation som dränerar mig på energi, så det har verkligen tagit mycket på mig. men jag fick lite preparat som jag märkte hade positiv effekt direkt =) Så det känns så skönt!!!

Jag har ju haft så svår värk i fingrarna under låång tid & för ett år sen drygt, gick det så långt att jag va tvungen att tacka ja, till Morfin...är ju fd tablett missbrukare & jag visste att detta kan bli problem. Men jag stål satte mig & tog 1 max 2 om dagen..ibland ingen..men det räckte för jag blev ju fast!!

En annan gammal bild ;)

Så nu har jag haft en veckas abstinens. Men mycket lindrigare än förut & denna gång har jag ett jobb att gå till & då har det gått lättare.

Men nu känner jag mig som vanligt igen =) MEN värken börjar komma tillbax =(

Men sånt är livet..fniss.. inget att hänga upp sig på utan se det positiva & vara glad för att jag ändå har allt jag har & kan göra allt jag kan göra !

Ska till läkaren på Måndag.... ingen bra läkare, men jag ger henne en chans till..beter hon sig lika illa som förra gången..ja, då gör jag precis som jag gjorde då..

Då går jag!! =)

Min lille son för x antal år sen =)

Har inhandlat nya priser till en ny tävling oxå =)

Ska bli så kul med mässan den 24 April & jag hoppas det kommer många!!

Jag har försökt hjälpa tjejen som anordnar det & raggat utställare, så jag hoppas det blir fullt =)

Men nu måste jag sätta fart på dököttet =) så jag hinner till jobbet!!

Ha en underbar Onsdag! & tack alla ni som sänder mig mail & kommentarer!!

Blir så ofantligt glad för alla era hälsningar TROTS att jag har haft så svårt att besöka er!!

Ni är värda guld!!!

Kram Tina

Dagens ord;

Varför stanna kvar i det förflutna & älta, när du ändå inte kan göra nått åt det?

Lägg din tid, energi & lust på nuet & släpp taget om det gamla

Det är NUET du kan göra nått åt... men nu 'är nuet ett nyss..tiden går fort, så sätt fart att göra det du kan bäst

LEV!!!!

13 kommentarer:

  1. Ha en skön onsdag du med. Inte lätt med värk och tabletterna som behövs...har själv fått i reserv inför nästa fredag då jag ska dra ut en visdomstand. Läkaren trodde att min hjärna skulle gå igång direkt på dem så jag måste vara försiktig.

    Var rädd om dig.

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Det måste vara jobbigt att behöva ta starka tabletter om man vet att det är stor risk för att man ska hamna i beroende.
    Har ätit värktabletter i snart tjugofem år, men bestämde mig för att det får värka och härja på dagarna (om det inte är något alldeles jättejobbigt som måste göras), men till natten tar jag en tablett för att få chansen att åtminstone somna...
    Det är ett skit att vara "skröpplig"...
    Men det du skrev om att leva i nuet är verkligen jättebra just i en sån situation. För det finns nästan alltid något att vara glad för. Om man tänker efter ;-)!

    Ha det jättebra idag, vännen!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Så gad jag blev att jag vann Tina, tusen tusen tack!
    Oj så vacker du är! Du är allt en riktig kalaspingla du *ler*
    Du har en sådan drivkraft och jag beundrar dig.
    Ha en fin dag!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Hej fina bilder! ja du det där med värken är inte kul. Har själv en del av det nu och min rygg verkar inte ge sig! Har en låsning som jag skulle behöva fixa. Suck. är snöar det så in i vassen inte kul. Ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du får en riktigt härlig onsdag i vårt snöiga land. Gissar att det kommer ner något vitt hos dig också!
    Snygga bilder på dig! Du är en riktigt snygg tjej du!
    Må så gott! Ta tillvara alla snälla människor som du har runt omkring dig och låt de tråkiga skylla sig själva.....
    Kram, kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  6. Kram på dig, lilla Tina för att du är en så positiv människa trots Livets små tester...
    Det är svårt att lära sig att tänka i nya banor, man gräver lätt i det som hänt - det går ju bara av farten...suck...stånk...

    SvaraRadera
  7. Kikar in och önskar dig allt gott!
    Med mig är det bra, känns kul att ha kommit igång med pluggandet lite smått igen.
    Är glad och upprymd! Länge sedan jag kände så.

    Du får se till att inte chefen kommer på dig när du surfar runt på sidor du inte ska ;)

    Ja det är synd att man inte kan höra av dig speciellt mycket nu, datorer kan ju ta tid att laga också beroende på fel.
    Men jag håller tummarna att den är tillbaka i sina rätta händer väldigt snart!

    Sänder dig massor av kärlek, värme och kramar!

    SvaraRadera
  8. Tråkigt det där med din dator, vet hur det är att ha data problem, hoppas det löser sig snart. Tack vi mår bra förutom min rygg eller bäckenen är det som spökar men det går väl över. Tack snälla söta du för din fina ord om etiketterna. Ha en fin kväll var rädd om dig med. Kram

    SvaraRadera
  9. Tack söta för den varma kramen! Det värmer. Ja du hoppas bara min man inte åker av vägen, han jobbar över i stockholm så man har hjärtat i halsgropen! Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Fina Tina!!!!Så fina bilder på Dej man blir varm i hjärtat!!!!
    Inte gör det nått att Du lånar lite dator du sköter ju bara ditt jobb ;o)
    Vi skyller på vädret att det värker det går liksom lättare då.
    Men just nu skulle jag helst vilja bara ligga och inte röra en fena allt värker men man ska känna att man lever....det är ju underbart att få vakna upp till ännu en dag i allafall.

    Sköt om Dej!
    Varma men lite snöiga Kramar till Dej!

    SvaraRadera
  11. Hej min fina bloggvän!

    Du har någonting att hämta på min blogg!
    http://pielisa.blogspot.com/2010/01/hedrande-utmarkelse.html

    Varmaste kramen!

    SvaraRadera
  12. Hej goa Tina, det låter inte bra med din värk eller att du har det så stressigt omkring dig, du får se till att ge dig själv tid avsedd enbart för avkoppling...och göra sådant som får dig att må bra, du får inte glömma bort dig själv, du ska unna dig det allra bästa.. Och NIsse-Sture, inte pigg han heller:( elakt virus...får hoppas på snabb äterhämtning. Själv hankar jag mig fram så gott det går, fick medelande att nån tid för röntgen lär inte finnas inom de närmsta 8-10 veckorna... :( Sitter nu på jobbet och inväntar på att få åka hem och sussa...är ledig i helgen, så gott!
    Önskar dig en skön mysig weekend, ta hand om dig och njut nuets alla ögonblick... Kram

    SvaraRadera
  13. Roligt med lite bilder i din blogg! Det kortet i mitten gillar jag bäst :).
    Ser fram emot mässan. Jag är ledig och hoppas jag kan gå. Men man vet aldrig, så mycket annat kan komma emellan. Man kan bli sjuk eller så vill familjen göra något annat.

    Kram

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails