fredag 17 juli 2009

Nya tag med enorm ödmjukhet!!

Jag vaknade igår med sån lättnad..
sån ödmjukhet för livet!
En stark känsla av lugn har infunnit sig i min själ.
Nu är det nya tag som gäller.
Nu är det dax för mig & min familj att ta tag i vårt ansvar & göra vårt liv till det vi vill ha det!
Det går inte längre att vänta & hoppas på nått under.
Vi måste själva ta ansvar över vår egen lycka!
När vi väl bestämt oss för detta & pratat om vart vi ville i livet... släppte allt.
All oro... räkningen är betald.. vi är djupt tacksamma över att vi fått all denna erfarenhet av universum.
Det har varit tufft... men det är verkligen sant..
- Du måste släppa taget om det gamla, för att kunna välkomna det nya!!
Det va just det vi gjorde.
När vi väl gjort det... då löste sig det ena problemet efter det andra!!
Vi rensade även i alla skrymslen & vrå på gamla kläder.. gamla ting!!
Min ilska över Universum.. min ilska över livet.. min ilska över orättvisa, jag kände så förtvivlat för några dagar sen, hjälpte nog oxå till.
Där fick jag utlopp för sååå mycket känslor.. både nya & gammalt groll som låg under ytan & pyste.
Nu känner jag mig lätt & väldigt ödmjuk.
Det är just så jag VILL vara.
Det här med att man måste ner i mörkret för att sen kunna ta emot ljuset i tunneln.. det stämmer.
Men jag kan ändå känna av känslan som säger:
Varför?? Varför kan jag inte få leva ett liv UTAN alla dessa uppförsbackar?
Men innerst inne vet jag varför!!
Jag är här för att lära mig.
Lära mig från tidigare liv... lära mig för detta liv.. lära andra..osv.
DU min kära & fina bloggvän har lärt mig såå oerhört mycket.
Om ödmjukhet, vänlighet, ärlighet, om vad vänskap är mm..
Tack vare dig har jag blivit än bättre människa!!!
Hur ska jag kunna tacka dig tillräckligt????
Det kommer att komma dagar då jag är under isen.
Det är det som ingår i att vara i livet.
Ibland är det en så hård läxa att lära sig.. men med tålamod & hjälp ( som jag fått av bla dig )
tar vi oss ur det starkare än någonsin!!!
Från & med nu tänker jag inte ta nått för givet längre.
Har inte gjort det tidigare heller.. men nu är det annorlunda
Jag har alltid varit hjälpsam & ödmjuk,
men nu är det en helt annan känsla.
Jag har varit djupt nere i den mörka tunneln, med mycket rädslor, ilska, förvirring, oro, tvivel mm.
men nu har jag kommit upp.
En tröst i detta med att vara människa & hur svårt det kan vara ibland, är att jag faller aldrig lika långt ner i mörkret.
När jag faller blir det närmare & närmare ljuset & glädjen i livet.
En vacker dag kanske jag inte faller alls :-)
Nu ska jag hoppa in några timmar & jobba.
Vi ska pynta skyltfönstret :-)
Jag älskar detta med att smycka & pyssla.
Sen har jag 2 veckor semester :-)
Må nu gott du fina bloggvän!!!
Du som läser det jag skriver!
Till dig som ger mig så oerhört betydelsefull feedback genom kommentar, gästbok & mail.
Tänk att jag har så fina vänner!
Som tänker på mig, stöttar mig, hjälper mig, peppar mig!!!
Jag är dig så oerhört tacksam!!!
Kram Tina

3 kommentarer:

  1. Hej! OJ vilket inlägg. SÅ skönt då att ni pratat ut, släppt allt gammalt för det är bara då man kan gå vidare!! Lev i nuet! Ha en underbar helg.

    SvaraRadera
  2. Att ta vara på livet oavsett uppförsbackar eller nedförsbackar är berikande... och utan uppförsbackar blir det ej heller några nedförsbackar!
    Det är dessa som lär oss erfarenhet och ödmjukhet.

    Ha en härlig helg min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att läsa det Du skriver.....
    Man ska inte älta i det gamla det mår man inte bra av.
    Det som är gjort är gjort varför gå bakåt när man kan se framåt?
    När jag har så ont så mina ben inte orkar bära mej tänker jag alltid-I morgon är det bättre så har jag ju nått att se framemot.
    Kram min vän!!!!

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails