söndag 19 juli 2009

I går va en härlig dag!!
Förutom besök av svärmor mfl, så fick jag besök av en fin vän & hennes lilla familj.
Det va så mysigt att bara sitta & dricka te & prata!
Det är livskvalitet!!!
Idag ska jag på min svågers födelsedax kalas. Så ikväll får jag umgås med min familj :-)
Nu har jag två veckors semester & planerar att fortsätta min utrensning både inombords & i mitt hem!!
Det är så oerhört renande!!
Snart är det dax för min systers bröllop & jag ska vara tärna!!
Det ska bli så ofantligt kul.
Det är en stor ära för mig!
Jag vill så gärna visa dig bilder, men får inte det än.
Inte förns EFTER bröllopet...
men då ska jag visa er bilder på bruden & på mig!!
Jag är lite nervös men förväntansfull... även lite oroad..
de hade bara känt varandra i några månader när de bokade bröllops dag.
Jag förstår inte riktigt varför allt ska ske så fort.. varför ha så brottom.
Det tar tid att lära känna en annan person.
På ett sätt tror jag aldrig man KAN lära känna någon annan helt & hållet..
pga att vi ständigt utvecklas & med tiden förändras vår syn på saker & ting mm.
Min man & jag har hållt ihop i 20 år & gifta i 12 år, så man kan nog säga att vi känner varandra..
men det kommer upp nya sidor som jag inte sätt hos honom tidigare, med jämna mellan rum. Det är helt fantastiskt. Att få dela någons liv i nöd & lust.
Men det gäller att kunna kompromissa & vara lyhörd för sin partner & inte ständigt ha behovet av att vara i centrum & rätt!
Jag fick en fråga en gång:
- Vad är ett lyckligt äktenskap?
Det va en bra fråga som fick mig att haja till. Ja, hur kan jag förklara ett lyckligt äktenskap??
- För mig är det när man kommit så långt att man älskar ÄVEN de sidor hos sin partner som man kanske inte älskar EGENTLIGEN, blev mitt svar!
Jag tycker det är sann kärlek när man lärt sig älska de negativa sidorna hos sin partner!
Vi har alla fel & brister, det finns INGEN perfekt.. vem vet vad som är PERFEKT egentligen? Vem kan avgöra vad som är perfekt för nån annan??
Det som känns perfekt för mig.. kan kännas helt fel för dig osv.
Finns ingen människa som är bättre än nån annan!!
Vi är alla här av samma skäl
LÄRA OSS AV LIVETS SKOLA!!!
Nu ska jag avsluta här så jag inte tråkar ut dig helt.. fniss...
Må gott & va rädd om dig & dina nära!!
Kram
Tina!

3 kommentarer:

  1. Hej Tina!
    Ha en skön semester.
    Namaste Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vad kul, det närmar sig den stora dagen för din syster.
    Ser fam emot de kommande bilderna.

    Vilka härliga kloka tankar och ord om äktenskapet.

    Sant att man lär nog aldrig känna en människa helt, trots att man lever ihop många år så utvecklas man hela tiden, ibland åt helt olika håll. Nya intressen och synsett på saker och ting. Nog är det en utmaning att leva så nära en annan människa och i rollen som förälder är man ju en annan person, vi har ju olika roller och beter oss annorlunda i olika sammanhang. I arbetslivet har vi yrkesrollen, då är vi på ett sätt, i hemmet är vi mamma och beter oss på ett sätt och till maken/makan är vi i en annan roll. Intressant det där.

    Ha det nu riktigt gott i veckan!

    KRAMIS

    SvaraRadera
  3. Skrev en lång kommentar till Dej i har den inte kommit fram????
    Hur som helst så sänder jag här en tisdagshälsning till Dej och hoppas att allt är bra med dej.
    Kramar!

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails