måndag 27 juli 2009

Meningen med semester?!?

Jag har fått äran att lära känna en underbar kvinna som blivit till en av mina allra bästa vänner!
Detta är en kvinna full av kunskap!
Jag älskar att sitta & lyssna på henne & hennes tolkningar av livet, energierna & allt annat!
Jag suger i mig all information & tips!
När jag pratat med henne känner jag mig upprymd & ivrig.
Ivrig att sätta igång med att arbeta med mig själv.
Att testa & leka mig fram.
Det är underbart med vänner!
Jag har genom denna blog träffat på helt fantastiska människor som stöttar & läker mig.
Ingen nämnd.. ingen glömd :-)
Men ni vet vilka ni är!
Jag är er så oerhört tacksamma.
Jag fick en så otroligt fin kommentar av en av er på förra inlägget,
som berörde mig djupt!
Till dig Yvonne :
Tack snälla för dina fina & stora ord!
Dina ord berörde mig så djupt!!
Det är något jag kommer att bära med mig hela livet!!!
Du min vän... du gör stor skillnad i mitt liv!
En tår tittade fram när jag läste dina ord..
en tår av glädje & stolthet!
Så Tack du fina Yvonne!!!
Tack min fina vän!!
Idag känner jag mig lite semester-däven.
Jag är slö & gör inte ett dyft.
Detta måste betyda att jag VERKLIGEN HAR semester!
Att jag verkligen går in i lugnet som semester BORDE vara, men sällan är,
för vi vill göra & se så mycket som vi annars inte hinner & orkar med.
Men denna semester har jag verkligen tagit vara på.
Jag har hamnat i landet INGENSTANS!!
Jag är inte någon särskild.. jag gör inget särskilt..
jag bara ÄR!!!
UNDERBART!!
Denna semester har gett mig tid till reflektion.
Insikter.
Meditation.
Återhämtning.
& allt detta
UTAN
dåligt samvete!!
Det är vad jag kallar SEMESTER!!!!
Dagens ord;
Du kan inte ge något som Du inte har...
Du kan inte ge kärlek till någon om Du inte älskar Dig själv.
Du kan inte förlåta andra om Du inte förlåter Dig själv.
Du kan inte skapa fred på jorden om Du inte har fred inom Dig.
Älska Dig själv!
Förlåt Dig själv!
Gå in i friden inom Dig!

5 kommentarer:

  1. Hejsan vännen 1000 tack för dina alltid så gulliga och värmande kommentarer hos mej.Ja det är kul att storstäda om man har lite nya gardiner dukar blommor.Vilken söt bäbies jag var och fick äran att hålla.Hon var så söt.Ha en mysig måndag vännen och var rädd om dej .Kramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för dina så otrolig fina kommentarer som du strör omkring dig! Och vad fint du skriver i dina inlägg. Nu är vi hemma igen några dagar. Hoppas allt är bra med dig! Ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  3. äkta vänner är de bästa som finns!!

    SvaraRadera
  4. Gulliga goa du, tack för de värmande orden.
    STOR BAMSEKRAM Till DIG!

    SvaraRadera
  5. Hej!Ja du Tina, det är inte kul när det är fint väder och man ligger sjuk men vad gör man? Just nu är jag nere i en sådan svacka så jag vet inte vad. Jag har ju flyttat från norrbotten till Eskilstuna för ett tag sen och jag trivs inte alls.Jag längtar upp till vårat nu sålda hus och här får man ju inte jobb heller. Min man jobbar, han fick ju jobb igenom min bror så det är ju tur att en av oss har jobb. Har sökt hej vilt men det ger inga resultat. Jag är så trött, orolig och ja jag vet inte vad snart. Att det ska bära emot så vissa gånger. MEN alla säger att det löser sig, NÄR? tänk om man kunde få veta SNART! Usch nu gnäller jag för dig stackarn som ligger sjuk! ha nu en fin kväll vännen Kram på dig

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails