onsdag 4 augusti 2010

Tillbax till vardagen =)

Hej alla fina stjärnor!!
Nu är det snart vardag igen. Känns väldigt skönt faktiskt.
Min man har semester denna vecka oxå & sonen har lov några veckor till, men vardagen börjar smyga sig inpå.
Jag har inte varit den bästa bloggerskan under sommaren..
har helt enkelt inte haft tiden el lusten, men jag är så enormt tacksam över alla era fina mail & hälsningar om att ni saknar mig.
Det betyder mycket!!

Nu har jag jobbat två dagar & det känns bara underbart!
Jag hade slarvat bort ett gäng örngott på jobbet när jag städade & min chef hittade inte dem när en kund ville köpa, då hade jag just gått på semester.
Min chef har letat under mina lediga veckor utan resultat, jag har grubblat & grunnat hela semestern & igår & idag har jag letat & letat.
Men utan resultat.
jag blir tokig när jag inte hittar nått..kan inte släppa det. Hjärnan arbetar för fullt, svårt att sova osv..
Så kom jag på en sak igår..
Be om hjälp!!!!

Sagt & gjort..jag skrev om mitt problem på face Book & bad mina vänner om hjälp.
Det va några stycken som svarade, men det va särskilt en som jag kände starkt för..Håkan heter han.
Jag känner honom inte mer än via facebook, men jag tänkte att detta måste jag kolla upp.
Han gav mig några ledtrådar om var de var...
De skulle ligga under något, kanske filtar eller liknande, mörkt & i samband med en korridor...
Jag kom till jobbet tidigare för att hinna leta.
Svetten rann på mig när jag hoppade upp & ner på stolar, stegar & hängde i hyllorna som en apa.
Jag va redo att ge upp...

När jag står på pallen & pratar med min fina chef så får jag för mig att lyfta på ett gäng ihopvikta kartonger som låg högst upp på lager hyllan... i en korridor.. jag ta min hand & känner mig fram samtidigt som jag ser & pratar med min chef.. då känner jag nått...
denna lyckokänsla, detta rus av lycka går inte beskriva.
Där va de!!!!
Håkan hade rätt. Men istället för filtar va det kartonger!!
Lyckan är verkligen total & jag bara kände hur lättad jag blev!
Så inatt ska jag sova gott!
Tack snälla Håkan!!!

Annars har min semester varit underbar. Jag har verkligen haft det toppen.
I helgen som va, va jag, min man, vår son & hans kompis på bilutställning i Uddevalla.
Jag & mannen skulle sova i tält & killarna i bilen. Vi brukar åka dit varje år med mannens cheva -53..men vilket skit väder det va.
Det regnade nästan hela helgen & det förstör väldigt mycket. Men vi såg många fina bilar, så det va lyckat trots regnet.

Jag har nu fått klart med ögonen. Nu har jag lånat hem tre bågar att prova. Jag känner det som att jag ALLTID haft glasögon.. känns naturligt & inte alls konstig att ha nått på näsan.
Tänkte ta bilder när jag har dem på mig, så kanske ni skulle vilja rösta på vilken båge jag ska ta?!
Skulle ni vilja hjälpa mig med det?
Jag får se om jag lånar hem fler när jag ska lämna tillbax dessa.
Ska bli skönt att kunna se bättre!!!
Hoppas oxå att jag får tillbax blogg glöden nu.
Är så tacksam över er alla & era underbara hälsningar.
Fick ett fint paket på posten från Bea härromdagen.
Det va en magnet med texten
" Det sägs att det är svårt att finna vänner... som tur är vet jag var du är "
Så hade hon skrivit ett fint brev oxå. Jag blev så glad!
Nä, nu ska jag se om jag kan ta några bilder på mig själv..hihihi... så ska jag lägga in dem i morron, så får ni jätte gärna hjälpa mig att bestämma bågar!!
Tack för att ni tar er tid att läsa mina kråkfötter & skriva era fina hälsningar!
Ni är mycket uppskattade allihop!!
Love Tina

15 kommentarer:

  1. Ibland är det tur att ha så fina vänner som du tycks ha! Jag brukar oxå fråga "nån" men då blir det med min pendel som jag har.
    Du behöver inte känna dig dum på något sätt för att du har haft semester från bloggandet! Själv har jag haft två veckor utan att hälsa på en enda blogg, det du! Fast jag hade dock aldrig hunnit för det var fullt ös hela tiden...
    Ha det nu bra och sköt om dig, kram...

    SvaraRadera
  2. Man måste ta lite semester då och då. Även från bloggandet...
    Är ju rätt sparsam med både kommentarer och bloggande just nu, men det är fortfarande lite svajigt här...
    Men allt blir nog bra till slut och det är jättekul att kunna kika in till dig och läsa lite nytt ;-)!
    Jättekramen, vännen!!!

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka efter en semester som varit riktigt bra. Och inte märktes några suckar över de första arbetsdagarna heller. Trevligt när man trivs på jobbet.
    Ha det nu fortsatt gott/SA

    SvaraRadera
  4. Hallå! Å vad häftigt att du hittade dom och efter lite hjälp! Tack för din fina kommentar. Ta det lugnt stressa inte och känn inte något köptvång tokiga du hahaha. Har ingen semester ännu men ev snart, en vecka för vi måste upp till Norr och fixa lite till vinter. Oj ja jag vet inte om det kan leda till ett fast just nu men kanske lite längre fram. =) Han ser ju långsiktigt på det här o det låter ju bra. Sluta!!! DU är ingen dålig vän. Man har inte tid till allt och alla jämnt. Har inte heller varit så bra på att hälsa på och kommentera hos dig eller alla andra heller som jag brukar. Man hinner bara inte. Bort med såna tankar nu. Hörs mera. Klart vi hjälper din med brillorna! Ut med bilderna bara. hhihi. Kram

    SvaraRadera
  5. jag kan knappt vänta tills i morgon och få rösta!
    klicka på med kameran.

    Pyret

    SvaraRadera
  6. Hej fina Tina!!

    Vad bra att du hittade det du sökte och ibland är det bra att be om hjälp..

    Mitt close-up filter köpte jag här: http://www.tvspelsweb.se/index.php Det kostade 99:- :-) Så inte så farligt dyrt.. Jag tog det största som heter +10, det man kan gå närmst med..

    Ha nu en bra natt och en härlig torsdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Hej Tina! Ja, det är så frustrerande när man lagt bort någonting...känner igen mig i allt:)
    Och vilken lycka när man hittar det igen!!

    Ha en finfin torsdag!
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  8. Hej Tina!
    Va skoj att höra ifrån Dig. Det där med glasögonbågar är jättesvårt att välja ut. Ska bli spännande att se dem Du har lånat hem. Va skönt att Du hittade örngotten.
    Kramis
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  9. Hejsan !
    Det är inte dumt att ha mediala vänner när man blivit av med något ! *smile* Va skönt att du hittade dom !
    Ska bli spännande att se dina glasögon !
    Va skoj att du tyckte om mina nya tavlor ! Tack !
    Ha en underbar dag ! Kraaam , Helen

    SvaraRadera
  10. ♥ Ha en bra dag och tack för alla vackra ord fina vän! Ha en bra dag ochtack när vi nu åker kommer det att bli kanon. Puss på dig

    SvaraRadera
  11. Tack för du frågar vännen.Ja jag vet det har blivit glest mellan inläggen samtidigt så har det varit rätt mycket nu ,jobbigt oxå med den j-a värken o deppressionen men nu börjar det se ljusare ut (förhoppningsvis) Jag har folk jag pratar med o så det där speciella ställena du vet,hehe.där är det magi..och så var det för dej med när du fann örngotten..Fast jag tror att det är andarna som skojar med dej,de brukar lägga sakerna hips om haps ibland..Nåt som brukar funka är att säga till dem "jag vet att ni har det roligt nu men nu vill jag faktiskt haitta mina grejor"pröva nästa gång! hehe Stor kram till dej vännen..=)

    SvaraRadera
  12. Ja, tänk så fina vänner vi träffar här i cybervärlden. jag är glad att du är tbx med ett lika fantastiskt inlägg som alltid.

    Hoppas du får finfina dagar på jobbet och hemma oxå för den delen. Fint förslag med glasögonen... har ju själv glasögon och vet hur det kan vara när jag ska välja bågar.jag har haft det i 31 år, ojoj så påmind jag blev om min ålder nu. :)

    kramkram

    SvaraRadera
  13. Jag har mejlat dig på Facebook istället om min privata sittning..❤ Så gå dit och läs när du känner att du har tid och lust.

    SvaraRadera
  14. så har du med vaknat till en vanlig vardag ;; blink det har du gjort även på din semester men den var utan en massa måsten.
    och då blir vardagen speciell.
    många kramar till dig min lilla fina stjärna, ha det riktigt gott och njut av dagen. kramizar

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails