söndag 8 augusti 2010

Har du tänkt på skillnaden mellan ditt tycke & din känsla?

Det är stor skillnad på ditt tyckande & din känslor.
Nått jag lärt mig under åren som gått är att INGEN kan någonsin klandra mig eller säga att mina känslor är fel.
Men däremot om jag säger jag TYCKER .. då kan andra lätt gå in & ha åsikter.
Tex:
Om någon gör mig ledsen & jag säger att jag TYCKER du är elak som gör så här .....
Då går motparten OFTA in med sitt tyckande & en het diskution bildas, kanske med många hårda ord.



Men om jag går på min KÄNSLA & istället säger:
- Jag känner mig så ledsen & sårad när du gör så här...
Då blir läget annulunda! För då är det mina KÄNSLOR som talar & INGEN kan tala om att det jag KÄNNER är fel.
Däremot mitt tyckande är utanför min känslokropp & då är det lättare att lämna synpunkter på det.
Det är verkligen sant.
Jag försöker verkligen prata om hur jag KÄNNER istället för hur jag TYCKER.
Det låter kanske skumt, men testa.
Dina känslor är DINA. De är unika för dig! Ingen kan säga att det du KÄNNER är fel.

Tack alla fina fina ni som röstat på mina bågar!
Oj, vad svårt det blev... kan säga att jag har faktiskt INTE bestämt mig riktigt ännu.
Va & lånade hem några nya bågar i Fredax..fniss..
men jag kan säga att nr 3 som jag lade ut på bild, är en av mina favoriter... men nu står det mellan dem & ett par i lila =)
I morron ska jag försöka bestämma mig =)
Jag återkommer med vilka det blev=)
Ni anar inte hur tacksam jag är över alla röster ni lagt både här & på face book.
Ni är AMAZING!!!

Nu har jag jobbat en vecka & nu har tröttheten kommit ifatt.
Jag är så trött..in i märgen trött.
Igår efter jobbet blev det soffan & sen därifrån in till sängen... så trött... Zzzz...
Idag är jag stel i hela kroppen.
Stel i nacken & trött.. så idag blir det vila oxå =)
Men annars är det skönt att vara tillbax på jobbet!

På Tisadag ska jag åka direkt efter jobbet & hämta lille Harley! Systers hund.
De ska iväg & då undrade hon om jag kunde ta hand om honom på eftermiddagen..& det svaret va ju inte så svårt =)
Ser jätte mycket fram mot det!!
V 33 är det LJUNGBY DAGARNA! Då är det stor jippon på stan hela veckan. Uppträden, modevisningar & en massa annat.
Jag jobbar heltid den veckan så jag kan inte ta del av det så mycket.
Men jag skulle gärna vilja se modevisningen ( min chef är en av sponsrarna ) & Almorock storry skulle jag väldigt gärna vilja se.
Få se om det finns ork till det.
Men annars om du inte har nått för dig så uppsök Ljungby v 33, för då står hela stan stilla & det är enbart massa kuligheter!!
Nu avslutar jag med en
KRAM

15 kommentarer:

  1. Det ligger något i det du skriver! Så fin och annorlunda du gjort din blogg!
    :)

    SvaraRadera
  2. Ja, intressant det du skriver om. Ska verkligen ta in det och använda det nästa gång!! Själv har jag haft en riktig downperiod nu och igår brast det för mig. Kan det ha varit healingen som rörde om lite i känslorna? Lite jobbigt dock men inget ont som för med sig nåt gott, eller hur var det nu? Kram kram och ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är ingenting man går runt och tänker på när man pratar, att känslorna är viktigare att berätta än sitt tyckande i om någon sårat en.
    Känslor är oftast svårare att prata om också.
    Iallafall om jag går tillbaka till mig själv.


    Jag känner själv att det är skillnad om någon skulle säga till mig att, du gör mig ledsen när du säger så, istället för jag tycker du är elak när du säger så.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Du är så vacker att det gör ont i hjärtat att se på dig, fast på ett positivt sätt♥

    SvaraRadera
  5. Hej kära du!

    Visst har du rätt i att alla har rätt till sina egna känslor. I mitt jobb försöker vi ofta "känna in oss" och pratar man sen om vad man känner, upplever och ser. Inte alltid detsamma som den hjälpsökande upplever och känner, men nog så viktigt att få en känsla av vad man sänder ut för signaler.

    Idag har jag varit på "Interne-dejt"! En tjej som jag spelar spel med i Facebook var på besök i trakten och idag är det 1000 trädgårdar och vi sammanstrålade hos min svärmor som öppnat upp sin fantastiska trädgård!
    Lycka till med att bestämma dig för bågar, jag har en förkärlek till Lila, så mitt val hade nog blivit lila bågar! ;)

    Tänker på dig! Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej min goa vän!

    Ursäkta att jag inte varit inne hos dig på ett tag, men det blir så när man har semester och är ute och flackar i några veckor.
    Är nu inne på sista semesterveckan nu på måndag och sedan den 16 aug skall jag tillbaka till mitt jobb inom vården efter min knäprotesop. Har varit därifrån sedan 24 febr.
    Känner mig skapligt återställd förutom att jag kan bli stel och jag är igång och går som jag gjorde på semester ca 5-7 km/dag.
    Men jag har inget ont dagligen utan det kan kännas när jag har anstängt mig för mycket.

    Hoppas din stelhet och värk försvinner.
    Jättebra och tänkvärt inlägg.
    Ha de gott och var rädd om dig. Glad att ha dig som vän.
    Kramis Britt

    SvaraRadera
  7. Så sant så sant.. Tycka kan vara bra i vissa sammanhang för diskussioner kan behövas men ibland måste ju känslorna få komma först utan didkussion..

    Ha en bra söndagskväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Hej.
    Vad du är klok, så förbaskat klok. <3<3<3
    Jag mår inte så bra själv idag. Det är ju så vissa dagar, men du få krya på dej.
    Vad kul det lät med Ljungby. Du jobbar väl inte för mycket? Du måste vara rädd om dej.<3<3 Behöver dej min kära älskade vän.<3<3<3
    All kärlek och en kram till DEJ
    cecilia

    SvaraRadera
  9. Du är klok, du!
    Visst borde man tänka lite mer på hur man uttrycker sig! Tänk så mycket gräl och hårda ord det skulle spara! För inte blir man tvärförbaskad på någon som säger "jag känner mig ledsen när du...osv" Det är onekligen en viss skillnad mellan känna och tycka!!!

    Bamsekramen, min kloka vän!

    SvaraRadera
  10. Klart du får tipsa om teét :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. det stämmer verkligen som du skriver.
    du är så klok som kan förmedla dessa ord till oss.
    för det stämmer ju till hundra procent. det du skriver.
    jaa du om dina bågar tyckte det var svårt så jag lät bli att rösta på några.
    det viktigaste är ju vad du själv känner och tycker. när du är trött och när du är pigg.
    ha en underbar vecka nu min fina underbara vän.
    kramizar och en massa till kramizar

    SvaraRadera
  12. Så är det.
    Berätta vad jag känner.
    Inte tycker.

    SvaraRadera
  13. Hej Gumman, så kloka ord visst är det så,,,jag är ganska dålig på att tala om hur jag känner måste nog tänka om där. Hoppas allt är bra m dig,,,stoooor bamse kram Sari

    SvaraRadera
  14. det är så sant det du skriver och mycket intressant
    kram Jeanette

    SvaraRadera
  15. Jag tycker precis som du att det är viktigt att skilja på vad man känner och vad man tycker. Blir så ledsen när jag hör mina vänner ibland försöka ursäkta sig att de har fel när de känner sig ledsna eller upprörda. "Det är väl jag som känner fel", hör jag ibland. Men man kan såklart inte vara. Jag hoppas på att vi kan bli bättre på att acceptera det vi själva och andra känner...

    (Spännande att se vilka glasögon du väljer. Alla var helt klart snygga, men nr. tre satt riktigt bra tycker jag :)

    Hoppas att du har det bra. Big hug to you!! ♥

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails