onsdag 11 augusti 2010

Ett utav alla mina motton i livet..ganska tänkvärt om jag få säga det själv!


Desto bättre man SJÄLV mår,
detso mera kraft & energi har man för att
hjälpa andra!!!!
Dessa ord lever jag efter varje dag för jag tycker verkligen att de stämmer.
INGEN mår bättre av att du ska klara ALLT själv, vara den där "Duktiga" som aldrig be om hjälp & som tar på sig allt förmycket åt andra & glömmer bort sig själv.

OFTAST..tyvärr... spricker den bubblan nån gång & all luft sipprar ur dig & då kan jag nästan garantera att det är inte MÅNGA av alla de som du TRODDE va dina vänner, finns där & ge dig samma uppmärksamhet & hjälp som du gjort under så många år!!!

Va mer snäll mot dig själv! Du är din bästa vän!!
Finns bara en av dig!!
Vilka kan du finnas för & ge en hjälpande hand om du själv är som en ballong som sparkats runt på & som till sist tappat luften & är helt ihopsjunken & tom???

Kram Din vän Tina

Ps!!
Kan bara tacka för att underbara fina vänner som tog sig tid att rösta på vilka bågar jag ska ha!!
Det blev nr 3!!!
Får hem dem nästa vecka =)
Tack alla sötisar!!!


Det vinnande paret!!!!

19 kommentarer:

  1. Tänk att du valde dom!!! Kände så direkt att det var DU!!!

    Och nog har du rätt, men denna sommaren har jag fått så mycket uppmuntran och stöd i all vilsenhet och oro från vänner jag inte riktigt visste att jag hade...
    Trots att jag har känt mig som "ett ursketet äppelmos" (en av min mammas ordvändningar :-)!)...
    Och tack vare dig och alla andra bloggare (och L icke att förglömma) mår jag sjutton så mycket bättre nu. Inte helt ok, men mycket, mycket bättre!
    Såna vänner växer med all säkerhet inte på träd ;-)!!!

    Bamsekramen till dig, min vän!!!

    SvaraRadera
  2. Hmmm; skickade en kommentar, men det verkar som om den inte kom iväg...

    Men skulle ju säga att jag tycker det var så roligt att du valde just dom bågarna! Kändes som om det var DU ;-)!

    Och nog försvinner många om man mår pest, men denna sommaren har jag haft ett sånt enormt stöd av vänner jag inte visste att jag hade mitt i min virriga vilsenhet...
    Känner att jag mår så mycket bättre tack vare alla goa kommentarer och all uppmuntran (inte minst från L, men det är en annan historia ;-)!)...

    Kramen till dig, vännen min!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Tina! Jag var i valet och kvalet om båge nr 1 eller 3. Men så var min Dotter här och hon sa. Mamma rösta på nr 1 och så gjorde jag det. Men man ska lyssna till sin intuition och hade jag gjort det så skulle det blivit båge nr 3. Du valde helt rätt båge Tina. Dem är jättesnygga på Dig. Ha en bra fortsättning på denna dag.
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  4. Bra att du tog dessa, de var helt enkelt DU! Visst är det så sant det du skriver! Jag brukar hjälpa andra, dock inte med kroppens hjälp då den för tillfället är helt under isen... Jag pratar med folk istället! Det går lika bra det! Ha nu en underbar dag och sköt om dig... Kramis

    SvaraRadera
  5. De glasögonen blev perfekt på dig!! Jättefina! Det är kloka ord du säger. Märker själv att jag orkar inte ge så mycket när jag inte mår så bra och när jag mår bra och ger mycket så tar det mycket energi!! Så jag har lite svårt att hålla balansen för att det ska gå jämt ut liksom!! Ha det nu så kul idag och ta hand om dig vännen! Tack för att du finns! Kram kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin du blev,,,,, du är alltid fin det kommer från ditt hjärta. Nu ska jag iväg till optikern för att prova ut nya glasögon. Lyckliga du som har löst båg problemet.
    Ska se om jag kan skicka några prov kort så att du kan hjälpa mej, käraste vän.
    Tack för att du tänkte på mej idag, det gick bra.
    Kramar i massor till dej min vän.

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!

    Mycket kloka ord, men ack så svårt det kan vara ibland att ha denna klokskap i minnet. Ha det så gott! Nr 3 glasögonen blev jättefina på dig.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Bra val!!tihi!! Det är så härligt med nya brillor ,man känner sej förnyad om man säger som så!! Ja det e så sant det du säger ,man måste vara sin bäste vän iaf acceptera allt me den själv som inte går att förändra för jag ska ju leva med mej resen av mitt liv o gå o våndas för att jag inte "duger" det håller inte linan ut,jag gör mitt bästa med att ta hand om mej på alla plan idag men resan dit har vart klång,men väl värt..Tack för dina tänkvärda ord..kram kram =)(hoppas du mår bättre nu när vi fått lite regn)kram igen

    SvaraRadera
  9. Hejsan tösen !!
    Så jättesnygga glasögon du valde !! Jag missade ju att rösta eftersom vi var på semester , men jag hade nog valt dom oxå. :0)
    Kanonfina !!
    Ha det gott ! Kraaam , Helen

    SvaraRadera
  10. *gilla* Du var hur fin som helst i de glasögonen. Bra val! :)

    Jag försöker också vekligen att tänka på att jag själv ska må bra. Jobbar ofta, ofta med att inte bränna så mycket energi på att vara duktigt och fixa allt. Och jag har faktiskt en bra bit påväg. Men man får dagligen påminna sig själv...

    Jag vill ju så gärna att alla andra ska må bra, och då är det ju så lätt att glömma att jag faktiskt inte har så mycket att ge om jag inte har fyllt på någon energi till mig själv...

    (Imorgon ska jag bjuda mig på en timme hos en massör. Aromamassage - det är jag säkert värd! :)

    //Kram & tack för alla dina snälla tankar.

    SvaraRadera
  11. Bra val du gjorde, super fina är dom! Tänk så rätt du har i allt du skriver i inlägger här. Att man inte tänker på det mera. Jag är helt ärligt talat TOM i bollen idag! vet inte riktigt vad som händer. Känner inte igen känslan! NEJ jag skulle aldrig kunna glömma bort mina fina nät vänner men ibland finns inte orken eller tiden mera. Ork har jag med tiden är värre. JAG finns här och jag känner ingen panik över att svara. :)Ska försöka tänka lite mera på mig själv just nu i alla fall då jag har flytt och allt annat på g samtidigt hihi. Jag blir alldeles tårögd över dina fina ord. DU är så omtänksam o go! Stor kram söta kära du! Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Jo, men visst är det så. Mår man själv dåligt orkar man inte hjälpa andra. Men tycker man om sig själv och känner glädje över livet så har man också mer styrka att hjälpa andra människor.
    Förut när jag var utbränd orkade jag inte med andra. Jag ville bara vara själv. Och de flesta lät mig vara ifred. Men jag hade en vän som aldrig slutade höra av sig. Hon ringde ofta bara för att höra hur det var med mig. Jag uppskattade det då, men förstod det nog inte riktigt. Men när jag blev bättre så berättade jag det för min vän, hur oerhört mycket hennes samtal betydde för mig. Det har var för över tio år sedan och hon är lika dan än idag; väldigt omtänksam. Och precis så verkar du vara :-) en varm och omtänksam person.

    Kram,
    Eva

    SvaraRadera
  13. Du kommer bli så fin i dem glasögonen :)

    Det är helt okej med mig, är i Göteborg igen, kommer hem på lördag eftermiddag.
    Fast när jag va på väg till Örebro så blev det nägot fel på tåget, så jag och några till fick åka minibuss därifrån.
    Det gick rätt bra ändå, det blev ungefär en timmes senare tåg till Gbg.

    Hur mår du?

    Jag har inte övningskört på länge nu..
    Men ska ta tag i det när jag kommer hem,
    så börjar skolan igen på måndag.

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  14. Heeij Tina.. tack för dina gooa ord..
    Håller me dej..totalt i de du skriver..

    Hur har du det själv nu då? Jag börjar om å jobba imorrn, så de känns väl lite sådär, man vill väl alltid ha liiite mer semester, eller hur.
    Men det ska gå bra.. man får vila emellanåt istället.
    Massor me kramar till dej goa du..ha en fin dag. Helén.

    SvaraRadera
  15. Vackra, underbara duu!
    Jag blir så varm inombords när du mår bra och är glad. Kul att du uppskattade mitt lilla brev.

    Massa varma kramar

    SvaraRadera
  16. Vad finfin du kommer att bli i denbågarna. Ser fram emot alla bilder på dig i dem. ;)

    Ha en härlig helg - det ska jag försöka få med bla mina studier samt mina tonåringar på festival i grannstaden... huelia

    kramkram

    SvaraRadera
  17. Hej Tina!
    Här är upp o nervända världen just nu. Min man har äntligen kommit igång och målat en del fönster i lägenheten. Vi har ett fönster till att måla som vi är beroende av väder och vind. Ska dit dammlister också innan dem är klara plus beställa nya persienner. Det är inte klokt va mycket det finns att göra.
    Jag önskar Dig en skön och avkopplande Helg.
    Kram Kram till Dig Tina
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  18. Så rätt. Man måste må bra själv för att kunna ge glädje och stöd till andra. Inte så lätt alla gånger.

    Bra val av bågar. De jag röstade på :-).

    Önskar Dig en jättefin helg!

    Kram / Suss

    SvaraRadera
  19. Hej min vän! :-) Kikar bara in en snabbis för att önska dig en riktigt solig och fin helg.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram,
    Eva

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails