söndag 27 september 2009

I natt hörde jag änglarna sjunga

Natten var ljum och stjärnorna glimmade så härligt Det var då änglarna sjöng så intensivt och ärligt
För inom varje människa har vi en liten ängel Som en vacker blomma på sin blomsterstängel
Låt den få komma ut i frihet för att lufta sina vingar
För det är kärlekens vindar de oss riktigt bringar När dimman lägger sig som ett täcke över jorden Finns de där med sitt mjuka sinne och visdomsorden
Lägg era vingar över vår jord den behöver ert beskydd Den borde få nya kläder och bli skräddarsydd För såren läker inte på bara på några sekunder av livet
Man borde hylla den med något riktigt välskrivet
Änglarna har makt att kunna ge vård till våra brustna hjärtan Men de gråter över det jordiska paradiset och smärtan
Att bara finnas till är ett under, det är faktiskt lönt
I natt hörde jag änglarna sjunga så där vackert och skönt

5 kommentarer:

  1. vackert du skriver ,En lugn start på dagen det blir . Kramisar

    SvaraRadera
  2. Hej och tack vännen! Ja utmärkelsen gjorde mig så glad! Hoppas allt är bra med dig ?? har full tupp här just nu! Det hände massor idag! Ha en fin kväll vi hörs mera kram

    SvaraRadera
  3. Vackra ord och tankar! Vi har alla en ängel inom oss och en skyddsängel som vakar över oss. När mina barn var små så gömde jag en liten ängel någonstans i deras rum som fick stå och vaka över dem.. tror att de följde med när de äldsta flyttade hemifrån.

    Änglakram till Dig!

    SvaraRadera
  4. vad fint skrivit säger en hel del kramis Amelie

    SvaraRadera
  5. Vad fint och så kärleksfullt,min änglarvän.
    Fina du.

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails