måndag 31 augusti 2009

Känslor tycker jag är knepiga.
Många gånger har jag inte en aning om varför jag känner som jag gör...
men det betyder inte att det jag känner INTE finns.
Jag är av en mycket känslig natur & har alltid, så länge jag kan minnas varit väldigt känslig för orättvisor.
När jag blir orättvist behandlad eller åt sidosatt, då känner jag mig väldigt skör.
Det händer titt som tätt att jag känner mig "bortglömd" & liten.
När jag inte får samma information som andra.
Det får mig att känna mig mindre.
Varför får "hon/han" veta, men inte jag??
Det kan handla om exakt vad som helst.
Jag tycker inte om dessa känslor, & vill därför göra nått åt dem. Men det är lättare sagt än gjort.
Det här när nån säger; - Bry dig inte om henne/honom...
DET är lättare sagt än gjort.
Jag ska berätta lite kort för dig om hur min spådom i kaffesump blev =)
Det är så att en gång om året åker jag, min man & vår son till en kvinna som spår i kaffe sump.
Jag glömmer ALDRIG första gången vi skulle dit... fniss.. jag va aningen skeptisk kan jag säga, men jag är av den naturen som ÄLSKAR prova nya saker, så varför inte.
OJ!! Jag kan säga att jag va helt paff när vi gick därifrån!
- Hur i hela friden kunde hon veta allt det där enbart genom att titta i sumpen??
Så nu åker vi dit 1 gång/ år.
Men i år va hon inte hemma, så vi fick det på distans.
En nära vän till oss, bor i närheten så hon knatade bort till spåkvinnan & drack kaffe ÅT oss.
Sen ringde hon & berättade readingen. Det är helt magiskt!!!
Jag är så omtyckt av alla, men det finns de som hyser avundsjuka mot mig & som pga det vill mig illa. De är avundsjuka på min lilla familj, på att jag är stark & rakryggad & går min egen väg. Det va ju inte så kul att höra, men heller ingen nyhet.
Jag kan göra allt jag vill & allt kommer att bli succé, men det krävs att jag bestämmer mig för vad jag vill syssla med.
Jag kommer att få ett erbjudande om jobb el att jobba mer ( vilket jag nyss fick )
Jag kommer att få en present som kommer att göra mig väldigt glad.
Jag kommer att få hjälp av en man ( troligen min pappa )
Mina andliga vänner finns med mig & är oerhört stolta över mig.
Jag kommer att ge mig ut på en resa som kräver flygplan
Jag ska släppa all oro över min son. han kommer att klara sig fint & han är en mycket ödmjuk & kärleksfull ung man som kommer att klara sig hur bra som helst.
Det va lite av det jag kommer ihåg just nu.
Kommer att få papprena på posten, & då ska jag skriva om det igen.
Men vist är det spännande!!!?
Ha en underbar dag min vän & va rädd om dig!!
Namaste / Tina
Dagens ord :

"Att stanna upp ett tag kan ibland vara enda möjligheten att gå vidare"

3 kommentarer:

  1. Godmorgon Tina!
    Vad spännande med alla spådomar.Det skulle vara skoj att pröva på. Men var får jag tag i en sådan spågumma?
    Här är det lite sol och molnigt om vartannat. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Vi får se.Skulle vilja åka ner på stan och kika på folk. Men då får jag väl ont i min rygg .
    Ha en bra dag och hopp om att du slipper känna av migränen.
    Namaste
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Hej min goa vän!
    Vad intressant, spå i kaffesump, brukar kika lite själv, influenser från min mor som brukar spå lite men inte långt på långa vägar så utförligt. Lite amatörmäsigt.
    Skulle verkligen vara intresant att bli spådd nån dag.
    Ser fram emot att få höra den spännande fortsättningen på din kaffesumpsspådd.

    Idag blir det bara relaxing för jag jobbar extra inatt, gott att ha lite flextimmar att ta ut senare.

    Tack Tina för alla underbara goa kommentarer.
    Ha en underbar vecka!

    Kramisar Yvonne

    SvaraRadera
  3. Hej min vän!

    Att vara av en känslig natur känner jag igen i mej själv. Det är ganska jobbigt emellanåt att få dessa känslor. Känner att jag inte har något bra tips att komma med annat än att försöka skaka av sej känslorna när dom kommer. Kanske tänka att det beror inte på att du är liten och bortglömd utan att det finns oftast en förklaring. I värsta fall kanske det är just en sådan person som egentligen är avundsjuk på dej och kanske därför inte tycker om dej. Fast jag har svårt att förstå att det finns dom som inte tycker om dej Martina...Men som sagt vi får lov att acceptera att vi inte kan vara om tyckta av alla. Vid närmare eftertanke så tycker ju inte jag heller om alla människor.

    Jag tycker du är tuff som vågar spå dej i kaffesump. Även om jag är skeptisk mot sådant så vet jag inte om jag skulle vilja spå mej. Det verkar ju funka i vissa fall, själv vet jag inte om jag skulle vilja veta. Men dom tar väl mest fram det som är någorlunda positivt. Nej tror inte det är nåt för mej...det skulle bara göra mej mera orolig.

    Det här blev en lång utläggning vännen.
    Ha en bra vecka.
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails