onsdag 26 augusti 2009

En dikt som verkligen är sann & berör!

Om jag är din bebis-berör mig!
Jag behöver din beröring påsätt du kanske aldrig förstår:Inte bara tvätta mig,byta mina blöjoroch mata migutan vagga mig,pussa på mitt ansikte och stryk min kropp.
Din lugnande,ömma beröring ger mig trygghet och kärlek.
Om jag är ditt barn-berör mig!
Även när jag är vrång och till och med tar avstånd från dig.
Ge inte upp,hitta sätt att fylla mina behov.Din godnattkram hjälper mig att sova gott.Din dagliga beröring säger mig hur du verkligen känner.
Om jag är din tonåring-berör mig!
Tro inte att bara för att jag nästan e vuxenbehöver jag inte känna att du bryr dig om mig
.Jag behöver dina kärleksfulla armar,jag behöver en öm röst.
När det stormar i livet har barnet i mig fortfarande behov.
Om jag e din vän-berör mig
!Inget visar att du tycker om mig som en varm kram.
En helande beröring när jag e nere,betygar att jag ärälskad
.Det försäkrar mig om att jag inte är ensam.
Din beröring kan vara det enda jag får.
Om jag är din livspartner-berör mig!
Du kanske tror att din passion är tillräcklig,men endast dina armar håller rädslan borta.
Jag behöver din mjuka,tröstande beröring
.För att komma ihåg att jag är älskad som jag är.
Om jag är ditt vuxna barn-berör mig!
Även om jag har en egen familj att hålla om,behöver jagfortfarande mammas eller pappas armar när jag e svag.
Som förälder själv ser jag saker på ett annat sätt,jag förstår att uppskatta dig mer.
Om jag är din åldrande förälder-berör mig!
Så som jag berörde dig när du va mycke liten.Håll min hand,sitt tätt intill mig,ge mig styrkaoch värm min trötta kropp med din närhet.
Fast min hud är skrynklig vill den gärna bli smekt.
Va inte rädd!Berör mig!
Denna dikt berörde verkligen mig! När jag fick denna av en vän, blev jag alldeles berörd & ville så gärna dela med mig av den till alla er!!!
Den säger sanningen, tycker jag!
Vad tycker du?
Kramilikramiz
Tina

6 kommentarer:

  1. Så vackert,tack för att du delar med dig.
    Hoppas allt bra.kram din vän Linda

    SvaraRadera
  2. Den är jätte vacker Tina,den BERÖR mig..tack/Mia

    SvaraRadera
  3. tack käre vän! ja skit också att man ska behöva bli så arg och vet du??? jag fick en sketen t-shirt för besväret, hade lust att kasta den till honom och säga att du kan torka dig där bak med den men jag svalde och åkte därifrån! hahahah Ja så är det nu är allt bra. ska träffa Pia och syrran idag och imorgon ska jag få besök av av BRITT! OCH sen du vännen blir det en längre bloggpaus från mig. Kram

    SvaraRadera
  4. Så underbar dikt,berör verkligen! Tack ja jag hoppas också att det går bra men törs inte hoppas för mycket! WOW vilka änglar du har på bloggen! vart har du hittat dom! LOOOOOOOVE! Kram

    SvaraRadera
  5. Underbar dikt och Underbar bakgrund.
    Jag har inte riktigt fattat hur man tar hem sådana är inte så datakunnig.
    Ja det här med Golfandet sköter Mannen jag tar mej inte ut på nån bana.
    Jag vaktar Husbilen och sköter markservicen i den.
    Men jag tycker det är viktigt att han får göra saker som han tycker om även om inte jag kan.
    Han får ju ställa upp på mej så mycket och det gör han alltid utan suckningar och hårda ord.
    Dessa hjärtan som faller över Din sida gör mej varm i hjärtat!!!!!
    Jag återkommer om "Mössen"...

    Sköt om Dej!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hallå! hahha Ja det ska bli så kul! JAG hälsar var så säker på det! Hihi ha en bra dag kram

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails