tisdag 18 maj 2010

Ursäkta röran...vårstädning pågår =)

Hej alla sötisar!!
Tack gulliga ni för alla fina hälsningar i det förra inlägget!!
Nu tänkte jag starta min vårstädning i bloggen & det kan bli lite rörigt & stökigt, men hoppas att ni förstår =)
KAN bli fint när det väl är klart =)
Ps. Jag tar GÄRNA emot förslag på hur jag kan göra min blogg renare, lättläst & rolig!!Ds
Nu när våren är här så är det mycket annat som man vill göra som tar upp ens tid. Vara ute i trädgården, ute på långpromenader, det är massa kalas & konfirmationer denna årstid & det gör att orken & tiden inte alltid räcker till allt utan man får helt enkelt prioritera.
Det blir vårstädning lite överrallt kan man säga =)
Jag kommer inte ha samma tid vid datorn nu, men jag skriver när jag har möjlighet & jag tittar in till er alla när jag har möjlighet!
Har märkt av att det är vår på mer sätt än att se ut.. det är ganska lugnt inom bloggvärlden oxå.




Idag är jag ledig! Så skönt! Jag har tänkt ta en promenad med min syster & städa lite & dricka gott kaffe & kanske börja läsa en av alla mina böcker som ligger. Laga lite god middag!!
Tänkte mig.
"PlusGurka & Köttfärsgratäng"
En egenhändigt påhittad måltid..fniss.. men gott är det =)
Nu är det bara dryga 4 veckor kvar till sommarlovet! Det börjar märkas på barnen tycker jag, det verkar som de redan börjat ladda om..fniss.. lärarna river sitt hår,,fniss...
Nä, nu ska jag se om jag kan städa lite mer här på bloggen innan det blir promenix!!
Va rädda om & varandra
Kram Tina


16 kommentarer:

  1. Alltid kul att fixa lite:-). Hoppas du får en underbar dag nu när du är ledig!! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en riktigt härlig avkopplande dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Ska du inte ha bilden på dig kvar? Tyckte det saknades något ... Nåja, det skall bli spännande att se hur din blogg blir efter "slutändringen"!
    :)

    SvaraRadera
  4. Så gott att vara ledig, se till att njuta av dagen och ha det gott och skönt!

    Känner också av det där att det är så mycket annat som pockar på uppmärksamhet nu, det blir mindre tid för datorn.

    Ha det allra allra bäst!

    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  5. Haha... jag känner igen det där med barn med fokus på sommarlov. I förra veckan fick jag ett mail från tioårige sonens lärare som tyckte att han hade så svårt att koncentrera sig på lektionerna nu. "Det verkar som att han tagit sommarlov redan", skrev läraren. Jo, kan tänka mig det... :)

    Önskar dig en ljuvlig dag.
    Kra-am!

    SvaraRadera
  6. Hej goa vän!
    Inte dåligt att även vårstäda bloggen. Har nog med hemma fniss.
    Skönt att vara ledig en dag. Försök att ta tillvara dagen och bara njut om du kan.
    Du undrade om marinerade jordgubbarna som jag skrev.
    Jag brukar skiva färska jordgubbar och sedan hälla på cointreu och röra om och låta det stå i flera timmar så att jordgubbarna drar i sig och även finklippt citronmeliss. Är supergott, jag lovar.
    Ha en underbar dag.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  7. Att rensa är aldrig fel... Jag skulle oxå behöva rensa, både i min lägenhet och inne i skallen.
    Ha en underbar dag och hoppas du får må bra idag!

    SvaraRadera
  8. Lite vårstädning är väl aldrig fel. Ska nog dra i gång lite med. Inte på bloggen då, utan hemma.
    Ut med mattor, öppna fönster och vädra ut vintern.
    Idag skiner solen och det är härligt. Har njutit av en kopp kaffe på verandan redan. Blir nog ett par till där under dagen.

    Städa på nu, men städa inte bort dig.
    Titta in när du får tid.
    Jag finns där.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  9. Hej käraste Tina!!

    Du är så välkommen sååååå!! =)

    Jag ska ha en stor utförsäljning snart inför juli stängt och min nya kollektion som kommer i augusti!! Så passa på...=)

    Ha en härlig dag!! Njut å va gla....=)

    kramar Malin ♥

    SvaraRadera
  10. Jag gillar din nya banner, heter det väl?
    Ska bli spännande att se hur det blir när allt är klart :)

    Nu blir det en promenad innan jag ska till jobbet.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vårstädning! Ja det håller jag också på med, men inte på Bloggen:) Plötsligt hinner jag ingenting längre? Vet inte vart timmarna tar vägen?
    Ha en bra kväll och stor Kram

    SvaraRadera
  12. ja Det är inte samma lust över att blogga för man får ju verkligen passa på när det är väder med att vara ute i trädgården..Tycker det e svårt att hinna med allt man vill men men..Det är väl det oxå att man FÅR ta sej tid..skulle oxå bara vilja slappa med att läsa..men ÖVAR fortfarande på att bara vara!! Stor kram till dej..=)

    SvaraRadera
  13. Hej Tina!!

    Jadu en vårstädning skadar aldrig, lite trevligt att göra om och piffa till :)

    Såg att du hade skrivit 2 kommentarer angående smycken på min blogg.

    Mejla mig på levinda81@yahoo.se istället så kan vi hålla kontakten där i och med att jag aldrig eller sällan kollar kommentarsfältet på smyckesbloggen utan hänvisar till min mejl :)

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  14. Alltid trevligt att städa i sin blogg ibland.. Jag tänkte komponera en ny header men har inte fått till de bilder jag vill än.. Annars gillar jag min bakgrund så den får vara kvar ett tag till..

    Ha nu en bra onsdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!
    Jasså du vårstädar bloggen? :-) Ja, jag ser ju att du har en ny fin header. Ville du ha tips på hur man gör bloggen "renare"? Hmm... ja, det är väl just genom att rensa lite :-) Att man inte har för mycket bilder och färger och olika typsnitt. Jag jobbar ju själv med hemsidor till vardags, så jag vet ju vad jag själv gillar bäst. Och vad som kommit fram vid utvärderingar. De flesta verkar gilla ganska enkla sidor, utan för många rörliga element. Och utan starka färger. En vit bakgrund med svart text brukar de flesta tycka bäst om. Och när det gäller färger lite mer dova, milda färger. Men det viktiga är ju naturligtvis att man själv tycker om sin sida - och att det på något sätt speglar ens personlighet.
    Du kan ju försöka hitta 2, max 3 färger, som du verkligen gillar och försöka hålla dig till det. Tänk också på att för ljusa texter är svåra att läsa. Likaså om man skriver rubriker med VERSAL text. Oj, jag skulle kunna prata hur mycket som helst om det här - just för jag tycker det är så intressant :-)
    Det jag tycker om med din sida är att man får en så bra bild av vilken härlig person du är. Och att du skriver så bra! Ha en fin dag!
    Varm kram från
    Eva

    SvaraRadera
  16. Tjenixen Tina !
    Tjusig ny banner du !
    Ja , du städa behöver man göra både här och där ibland :)
    Hoppas du haft en skön ledig dag !
    Jag har ju typiskt nog jobbat 7-16 denna underbara varma soliga dag , men jag har ändå hunnit med att rasta hojen en drygt 8 mil :)
    Ha det gott !
    Kramiz från Camilla
    P.S tack för att du var inne och röstade på min bild :)

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails